تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

ساپینتو: با رفتن آجورلو می‌خواستم از استقلال بروم / دستیار مربی نساجی به من بی احترامی کرد

  • کد خبر : 268488
  • 26 مهر 1401 - 1:14
ساپینتو: با رفتن آجورلو می‌خواستم از استقلال بروم / دستیار مربی نساجی به من بی احترامی کرد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: دوست داشتم با آجورلو از استقلال بروم اما آجورلو گفت نمی‌توانم بروم و باید بمانم و کمک کنم تا قهرمان شویم.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از ایرنا، ریکاردو ساپینتو دوشنبه شب در گفت و گویی اظهار داشت: بازیکنان سرشناس زیادی از تیم ملی را می‌شناسم که نمی توانند شغل دیگری را انتخاب کنند و فشار روی آنها زیاد است و ازدواج را از دست می دهند. مشکلات زیادی پیش روی آنها قرار می‌گیرد. هر چند من خوش شانس بودم. اتحادیه ای در پرتغال داریم تا در زمینه حل این مشکلات کمک کند.

وی افزود: مصدوم بودم و ۶ بار عمل جراحی روی زانوی خود انجام دادم. به خاطر مصدومیت یک کاپ را از دست دادم. بدترین چیز برای یک بازیکن حرفه ای این است که تصور کنید از همه مهمترید اما این موضوع سبب می شود تا بازیکنان دیگر از تو پیشی بگیرند. من فرد حساسی هستم و کارهایم را با شور و شوق انجام می‌دهم. اگر این صبوری و شور و شوق را نداشتم، سرمربی نمی‌شدم.

سرمربی استقلال عنوان کرد: اولین باری که به ورزشگاه رفتم یادم نمی آید زیرا خیلی کودک بودم. با پدرم همواره هندبال بازی می‌کردم. تا ۴۲ سالگی بازی کردم. هیچوقت من به شخصی یا داوری و مربی اهانت و بی احترامی نکردم اما به آنها گفتم که به من بی احترامی نکنند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط خیلی خوبی با اسپورتینگ داشتم، گفت: اما با پورتو شروع کردم و آنجا همه چیز را یاد گرفتم و کارهای بزرگی انجام دادم. مثل دیگران بزرگ نشدم و تا ۱۴ سالگی مانند مهدی قائدی بودم. رشد شما در آن سن و سال خیلی اهمیت دارد و در ۱۶ سالگی شروع به رشد کردن می کنید. مطمئن نبودم که بتوانم مربی باشم زیرا خیلی سخت بود.

ساپینتو: با رفتن آجورلو می‌خواستم از استقلال بروم / دستیار مربی نساجی به من بی احترامی کرد

ساپینتو اضافه کرد: برای مربی شدن باید مدیر خوبی باشید و تعادل را ایجاد کنید. باید تمامی شخصیت ها را بشناسید تا بتوانید با بازیکنان ارتباط برقرار کنید. تمامی بازیکنان باهوش هستند و همواره سرمربی را قضاوت می‌کند. ۳۰ سال پیش مربی شدن خیلی سخت نبود و تنها باید دانش فوتبالی می داشتیم. الان به عنوان یک مدیر ارتباط گرفتن با بازیکنان خیلی سخت است زیرا در فوتبال همه کارشناس هستند و در این زمینه نظر می دهند.

وی گفت: فوتبال در حال تکامل پیدا کردن است و همه یکدیگر را می‌شناسند و سیستمی که بازی می کنید و ایده ای که دارید، باز هم باید با استراتژی بازی کنید. اگر استقلال قهرمان شود، موهایم را کوتاه می‌کنم.

سرمربی استقلال عنوان کرد: پیتر اشمایکل بهترین دروازه بانی بود که با او بازی کردم. وی به پرتغال رفت تا گلف بازی کند و بهترین است. ما با او قهرمان شدیم. بهترین سال‌های زندگی من در اسپورتینگ بود. تمامی القاب را در آنجا بردم و همه من را دوست داشتند. به من شیردل می‌گفتند. زیرا پاس گل می دادم و گل می‌زدم و برای آنها هم جنگیدم و از آنها محافظت کردم.

وی خاطرنشان کرد: یک مهاجم دیگر می خواستند و فیگو رفت و منم امکانش را داشتم و می توانستم به رئال بروم. مردم می خواستند تا در اسپورتینگ بمانم. مدیریت گفت می توانیم از رئال مادرید بازیکن بگیریم و تو را بدهیم اما تصمیم سختی بود و نتوانستم بروم زیرا اسپورتینگ را دوست داشتم.

ساپینتو عنوان کرد: دو سال قبل از تمام شدن دوران بازیکن بودن، مدارک مربیگری خود را گرفتم. در آن زمان فوتبال را یک مدل دیگر دیدم. وقتی دوران بازیکن بودن پایان یافت، به دانشگاه رفتم و کارشناسی ارتباطات و کارشناسی ارشد بازاریابی و مدیریت ورزشی را گرفتم. ذهنم را آزاد کردم تا از طریق توانایی و مهارت هایم شناخته شوم. به دنبال این بودم تا راه دیگری پیدا کنم و زندگی جدیدی را شروع کنم.

وی اضافه کرد: از مدیریت اسپورتینگ بیرون آمدم و دوست نداشتم در این زمینه فعالیتی کنم. به من گفتند که بیا به یک مربی کمک کن زیرا این مربی فوتبالی نیست. در اولین بازی در حال باخت سه به صفر بودیم. به او گفتم اگر در بازی خوب نباشی، مدیرعامل تو را بیرون می اندازد. بازی اول باختیم و دیدار بعدی ورزشگاه پورتو بود و در بازی دوم ۵ گل خوردیم.

سرمربی استقلال افزود: بعد از آن ادامه دادیم و شروع به بردن کردیم و بعد چهارم شدیم و فصل خوبی را سپری کردیم. ۱۶ برزیلی در تیم داشتیم و واقعا این بازیکنان را دوست دارم زیرا شوخ طبع و توانا هستند اما اگر دستمزد نگیرند کل رختکن را بهم می ریختند. در این ۴ ماه چیزی هم دریافت نکردیم. پولی که می دادند فقط برای زندگی کردن بود و در آن زمان شرایط سختی داشتیم.

وی یادآور شد: همواره دوست داشتم در یک شغل پایدار باشم. همیشه با بازیکن چشم در چشم صحبت می کنم و همواره شفاف بودم. هیچگاه نمی توانم نقش بازی کنم. تیم خیلی خوبی دارم و آجورلو همواره با من شفاف صحبت کرد و تعهدات بین خودمان را عمل کردیم. تیم خیلی خوبی داشتیم.

ساپینتو گفت: دوست دارم تا برای برد مربیگری کنم. اهداف بزرگی برای رسیدن به جام ها و قهرمانی ها دارم. وقتی این فرصت را به من دادند، دوست داشتم تا مربیگری تیم اسپانیایی را انجام دهم. یاد گرفتم که چگونه ببازم. وقتی می بازید یک شخص دیگر هستید و از درون متلاشی می شوید. پروژه من این است تا برای قهرمانی بجنگم.

وی افزود: باشگاه استقلال در فضای مجازی و آسیا خیلی طرفدار دارد و باشگاه خیلی بزرگی است و به همین دلیل هدایت استقلال را پذیرفتم. برخی از باشگاه ها خیلی خوب کار نمی کنند و تنها بازیکنان را شناسایی می کنند و مربیان را شناسایی نمی کنند و با دلالی تصمیم گیری می کنند. به مدیر عامل استقلال گفتم واقعا من را می شناسید و چرا من و می خواهید؟ می خواستم بدانم واقعا کار خود را درست انجام می دهند و من را می شناسم. آجورلو از همان ابتدا خیلی شفاف بود و از همان ابتدا می دانست راه من چگونه است. با آجورلو کار کردن خیلی ارزشمند بود.

ساپینتو: با رفتن آجورلو می‌خواستم از استقلال بروم / دستیار مربی نساجی به من بی احترامی کرد

سرمربی استقلال یادآور شد: دوست داشتم با آجورلو از استقلال بروم. آجورلو گفت نمی توانی بروی و باید بمانی و کمک کن تا قهرمان شویم. وی مرد بزرگی است و به خاطر وی تیمم را تنها نگذاشتم و بازیکنانم و طرفدارانم خیلی خوب هستند. کادر فنی خیلی خوب هستند و امروز هم با مدیرعامل جدید بودم که هفت قهرمانی داشت و باشگاه و لیگ را خوب می شناسد. صحبت خوب و منصفانه ای داشتیم. به من گفتند که شما مربی من هستید و می خواهم که بمانید و گفتم که می خواهم بمانم اما قوانینی دارم و نمی خواهم که کادر فنی را عوض کنم. الان آرامش می خواهم. این باشگاه به آرامش نیاز دارد. باشگاه های بزرگ مشکلات دارند. نحوه ای که شما با مشکلات مواجه می شوید و حل می کنید مهم است و مدیرعامل جدید با شرایطم موافقت کردند و خیلی جدی هستم. خوشحالم با مدیرعامل جدید کار خوب می توانیم انجام دهیم.

وی اضافه کرد: مربی قبلی بعد از ۵ سال بدون باخت به قهرمانی رسید و من هم او را دنبال کردم اما من به شیوه دیگری هم پیش می روم. با نظم خوب در دفاع و حمله می توانید به پیروزی برسید. مجیدی قهرمانی ارزشمند را بدست آورد و دوست داشتم ادامه دهم و با این سیستم جلو آمدم. با سیستم قبلی نمی توانید بازی کنید. سه نفره بودن در هافبک خیلی مهم است و برخی از تیم ها با دو هافبک بازی می‌کنند.

ساپینتو گفت: دوئل های هوایی خیلی زیادی اتفاق می افتاد، همه جنگنده هستند و برخی مواقع فضا نمی‌دهند و برخی مواقع هم برای ضد حمله ها فضا پیدا می‌کنند و همواره جلوی استقلال برای اشتباه منتظر هستند. آنها نمی گذارند ما بازی کنیم. دوست دارم تا این ریسک را انجام دهم تا به عنوان یک باشگاه بزرگ تیم حریف را کنترل کنیم و اگر بازی سختی داریم، گل زدن در این لیگ خیلی سخت است.

وی یادآور شد: جا دارد تا خودمان را تقویت کنیم و برخی از بازیکنان دیر رسیدند اما هر بازی بهتر می شوند. برخی مواقع با استراتژی بازی می کنم. لازم نیست همیشه پرس بالا را انجام دهیم و بستگی به تاکتیک بازی دارد.

سرمربی استقلال افزود: همیشه شور و هیجان هواداران استقلال را در ورزشگاه و خیابان دیدم. این شور و شوق را خیلی دوست دارم. همیشه علاقمند بودم تا با فشار مربیگری کنم. وقتی بعد از آن نتیجه می گیرم، لذت می برم. بازی قبلی نیمه اول را دوست نداشتم اما نیمه دوم خیلی خوب بود. از آن چیزهایی که اتفاق می افتد باید لذت ببریم. همواره به بازیکنان می گویم این زندگی شماست زیرا فقط ۱۰ سال است و از این فرصت استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردم با پائولو سرجیو ارتباط بگیرم و کارلوس کی روش ۳۰ سال پیش من را به اسپورتینگ برد. فرهنگ ها زیاد متفاوت نیست و شو و شوق مردم مانند پرتغال است و ما هم مانند ایرانیان مهمان نوازیم. نمی گویم در خانه هستم اما هر چیزی که دوست داشتم برایم فراهم شده است و این ارتباط برای من مهم است. سرمربی تیم ملی هم پرتغالی است و خیلی خوشحالم که مردم راه و روش ما را دوست دارند.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: این کارهایی که در لیگ ایران انجام می شود، ۳۰ سال گذشته در لیگ پرتغال انجام می شد. تنها چیزی که تا الان من را ناراحت کرده است رفتار دستیار مربیان  است و چرا جریمه مناسبی را در نظر نمی گیرند. این دستیار مربی باید به من احترام می گذاشت زیرا در یک سطح نیستیم. می توانیم در زمین بجنگیم اما باید احترام بگذاریم. تا الان به هیچ کسی بی احترامی نکردم. دستیار نساجی به من بی احترامی کرد. خیلی برایم مهم نیست اما او می خواست تا با من شناخته شود.

ساپینتو: با رفتن آجورلو می‌خواستم از استقلال بروم / دستیار مربی نساجی به من بی احترامی کرد

وی افزود: وی باید در جایگاه خودش می ماند و به سرمربی خود کمک می کرد. هیچوقت اهانتی به بازیکنان، مربیان و نیمکت تیم حریف انجام نمی دهم اما اگر این کار را انجام دهند دیگر رفتارم فرق می کند و به خاطر فوتبال ایران این کارها خوب نیست و این اشخاص باید ساکت باشند. دو بار من را اخراج کردند و کاری انجام ندادند. آخرین بار یک دستیار مربی رفته به داور گفت به من بی احترامی شده نمی دانم پرتغالی بوده یا انگلیسی بوده است و به خاطر حرف یک دستیار من را اخراج کردند. داوران تا آخرین لحظه خوب کار می کردند. چرا وقتی برای من پنالتی گرفتند، عصبانی شوم. این چیزها باید بین سرمربیان باشد.

ساپینتو گفت: تا الان با من و تیمم منصف نبودند. اگر پنالتی های قبلی را برای ما می گرفتند مطمئنا باید گل می زدیم و چهار امتیاز بیشتر می بودیم. بازی آخر ما یک پنالتی شفاف را نگرفتند و غیرقابل باور است. اعتقاد داریم خوب کار می کنیم اما به خاطر دل بازیکنان هدیه ای از طرف خدا اتفاق افتاد و می توانستیم گل بزنیم اما ۲ امتیاز بازی قبلی از من گرفتند.

وی ادامه داد: نمی دانم چرا من را از زمین بیرون گذاشتند و ما لایق صدر جدولی بودیم و خیلی هم کار کرده بودیم تا لایق صدر جدول باشیم. سخت کار می کنیم اما داوران با ما بهتر رفتار کنند و منصف باشند و از داوران حقیقت را می خواهیم. در مقابل نفت مساوی کردیم و داور بازی خیلی خوب را سوت زد و تبریک گفتم به قضاوت داور در این مسابقات. هیچوقت جریمه نقدی ندیده بودم . کمیته خیلی دوستانه بود و حرفه ای بود. قبول کردند که من تحریک شدم و گفتند سعی کنید تا خونسرد باشید. برخلاف حرف های خود عمل کردند و امیدوارم جریمه بیشتری به من ندهند و دوست دارم به تیمم بازگردم.

ساپینتو گفت: پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و گل گهر و فولاد بهترین تیم های این فصل هستند و البته استقلال هم بهترین است. مردم باید به تیم ملی خود اعتقاد داشته باشند اما نباید انتظار داشته باشند تا صعود کنند. زیاد شناختی نسبت به تیم ها ندارم. به نظرم ایران بازیکنان خوبی دارد و تیم های دیگر هم خیلی قوی هستند و بهتر است تا فشار زیادی روی بازیکنان و سرمربی نگذاریم. اگر مردم انتظار خود را کم کنند شاید سوپرایز خوبی ببینند. 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=268488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x