تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
1

خطرناک‌ترین “تجهیزات پزشکی” که بیمارتان می‌کند

  • کد خبر : 26688
  • 14 اسفند 1392 - 7:37
خطرناک‌ترین “تجهیزات پزشکی” که بیمارتان می‌کند

میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها در همه جا حضور دارند و حتی می‌توانند از طریق برخی از تجهیزات پزشکان به بیماران منتقل شوند، پزشکان هم باید مراقبت‌های لازم در خصوص تمیز نگه داشتن وسایل خود را انجام دهند.

به گزارش کمال مهر؛ پزشکان در یک تحقیق جدید دریافته‌اند که گوشی مورد استفاده توسط پزشکان برای بررسی ضربان قلب و تنفس می‌تواند یک عامل خطرناک برای انتقال بیماری‌ها باشد.
گفتنی است، میکروب‌های فراوانی می‌تواند روی بدنه‌ی حساس گوشی برای مدت زمان زیادی زنده بمانند و خود عامل سرایت بیماری بین بیماران مختلف باشند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، خطرناک‌ترین گوشی‌ها بویژه در بیمارستان‌ها و بخش اعمال جراحی وجود دارند که می‌توانند به شدت بیماری‌ها را انتقال دهند.
این تحقیق در یک پروژه از سوی “سازمان بهداشت جهانی” در یکی از بیمارستان‌های کشوری در اروپای مرکزی انجام شده و خطرزا بودن این وسیله برای انتقال بیماری ثابت شده است.
دانشمندان درصدد تولید “نرم‌افزار‌های کاربردی” جدیدی بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند افراد هستند تا به این وسیله پزشک دیگر نیازی به استفاده از این وسیله برای “سنجش ضربان قلب” و عملکرد ریه بیماران نداشته باشد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=26688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x