تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

نعمت‌زاده اظهارات ۲ روز قبلش را اصلاح کرد/ دفاع دیرهنگام از اقتصاد مقاومتی

  • کد خبر : 26643
  • 13 اسفند 1392 - 15:53
نعمت‌زاده اظهارات ۲ روز قبلش را اصلاح کرد/ دفاع دیرهنگام از اقتصاد مقاومتی

دو روز پس از آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهاراتی کاملا متناقض با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی داشت، روابط عمومی این وزارتخانه خبری منتشر کرد که حاکی از تأکید نعمت‌زاده بر اجرای دقیق این سیاست‌ها در بخش صنعت و تجارت است.

خبرگزاری فارس: نعمت‌زاده اظهارات ۲ روز قبلش را اصلاح کرد/ دفاع دیرهنگام از اقتصاد مقاومتی

 

به گزارش کمال مهر به نقل از  شاتا؛ محمد رضا نعمت زاده در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی از همه معاونان و مسئولان خواست تا دراین خصوص با جدیت و برنامه زمانبندی شده به پیش روند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ، اتخاذ سیاست اقتصاد مقاومتی را در شرایط کنونی حائز اهمیت خواند و گفت: با مدیریت کارآمد و مناسب می توان در جهت هرچه نزدیکتر شدن به این رویکرد گام برداشت.

وی در ادامه توسعه صادرات غیر نفتی را یکی از پایه‌های مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: توجه به این مهم می تواند ما را در رسیدن به اهداف پیش بینی شده یاری رساند.

به گفته نعمت زاده همچنین این امر علاوه بر افزایش توان تولید داخل ، کیفی سازی هر چه بیشتر تولیدات را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد:  حذف ساختار ها و فرایندهای طولانی و زمان بر و تسهیل و ساده سازی رویکردها از مواردی است که در مسیر عملیاتی کردن باید مورد توجه قرار گیرد.

نعمت زاده ، مشارکت دادن هر چه بیشتر مردم و حضور پررنگ آنان و همچنین استفاده از ظرفیت تشکل های بخش خصوصی را در جریان اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تاکید دوباره این مطلب که اجرای سیاستهای ابلاغی در خصوص اقتصاد مقاومتی باید جزء اصلی ترین اقدامات اجرایی ما باشد از تمامی معاونان این وزارتخانه خواست تا با تلاش مضاعف به این مهم بپردازند.

وی معاونت برنامه ریزی این وزارتخانه را مامور کرد تا با همکاری سایر معاونتها نسبت به برگزاری جلسات مستمر و مداوم و برنامه زمانبندی شده در جهت اجرای هر چه سریع تر این سیاستها اقدام کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دو روز پیش نعمت‌زاده در حاشیه نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و چین در جمع خبرنگاران، از عدم اجرای ممنوعیت واردات کالاهای اولویت ۱۰ خبر داده بود و تنها سیاست این وزارتخانه را در این ارتباط، سیاست‌های تعرفه‌ای عنوان کرده بود؛ خبری که در ابتدا بیانگر تناقض شدید دیدگاه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بود.

انتهای پیام/

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921213000604#sthash.hZPJ6AKM.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=26643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x