تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شاگردان شمسایی قربانی فرمول تکراری ژاپن

  • کد خبر : 265953
  • 17 مهر 1401 - 11:05
شاگردان شمسایی قربانی فرمول تکراری ژاپن

تیم ملی فوتسال ایران با شکست مقابل ژاپن در فینال جام ملت های آسیا، از رسیدن به چهاردهمین قهرمانی خود بازماند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

جی پلاس ؛ تیم ملی فوتسال ایران در شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا تا پیش از حضور در فینال، عملکرد بسیار درخشانی داشت و با پیروزی در تمام مسابقات و بدون حتی یک نتیجه تساوی راهی دیدار نهایی شد.

ایران با هدایت وحید شمسایی در مرحله گروهی این مسابقات با اقتدار تیم‌های اندونزی، چین تایپه و لبنان را شکست داد. این نمایش قدرت، در مرحله یک چهارم نهایی و با کسب پیروزی پرگل مقابل ویتنام هم ادامه داشت تا ملی پوشان راهی مرحله نیمه نهایی بشوند.

ایران پای فینال تیم مدعی تایلند را هم با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد‬ تا برای حریف خود در دیدار نهایی یعنی ژاپن با به ثمر رساندن ۳۷ گل خط و نشان بکشد. با این حال، ایران در دیدار فینال اسیر استراتژی و فرمول تکراری سامورایی‌ها شد و خط آتش حمله ایران از کار افتاد.

در بازی فینال، ژاپن که به نظر می‌رسید به خوبی بازیکنان تیم کشورمان را آنالیز کرده بود، ابتدا با یک گل از تیم وحید شمسایی عقب افتاد اما در ادامه با ارائه بازی منطقی و به دور از هیجان و احساس، سه گل به ثمر رساند و در نهایت ۳ بر ۲ پیروز شد.

ژاپن که در این رقابتها عملکرد انتقادبرانگیزی داشت، حتی در مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر ۱ برابر عربستان شکست خورد اما به تدریج موتور این تیم روشن شد و خود را به فینال رساند.

ژاپنی‌ها البته در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی تیم متزلزلی نشان دادند. آنها ابتدا با اندونزی دیدار کردند و یک گل از حریف خود عقب افتادند اما در پایان ۳ بر ۲ برنده از زمین خارج شدند. همین اتفاق در بازی نیمه نهایی با ازبکستان رخ داد. ازبکها در نیمه اول با پیروزی یک بر صفر به رختکن رفتند اما ژاپن در نیمه دوم ورق را به سود خود برگرداند و ۲ بر ۱ پیروز شد.

فرمول ژاپن در دیدار فینال مقابل ایران هم تکرار شد. آنها ابتدا با گل سعیداحمدعباسی از ایران عقب افتادند ولی با جبران این گل و با انجام بازی حرفه‌ای، در نهایت ۳ بر ۲ از سد ایران گذاشتند و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

از ۱۶ دوره گذشته مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، ایران صاحب ۱۲ عنوان قهرمانی شده است و ژاپن تعداد عناوین خود را به عدد چهار افزایش داد.

نتایج دیدارهای تیم ملی ایران در فینال ۱۶ دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به این ترتیب است:

سال ۱۹۹۹

ایران ۹ – کره جنوبی ۱

سال ۲۰۰۰

ایران ۴ – قزاقستان ۱

سال ۲۰۰۱

ایران ۹- ازبکستان صفر

سال ۲۰۰۲

ایران ۶ – ژاپن صفر

سال ۲۰۰۳

ایران ۶ – ژاپن ۴

سال ۲۰۰۴

ایران ۵ – ژاپن ۳

سال ۲۰۰۵

ایران ۲- ژاپن صفر

سال ۲۰۰۷

ایران ۴ – ژاپن ۱

سال ۲۰۰۸

ایران ۴ – تایلند صفر

سال ۲۰۱۰

ایران ۸- ازبکستان ۳

سال ۲۰۱۶

ایران ۲ – ازبکستان ۱

سال ۲۰۱۸

ایران ۴ – ژاپن صفر

سال ۲۰۲۲

‌ایران ۲ – ژاپن ۳

 

تیم ملی فوتسال

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=265953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x