تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بازگشت اژدها پس از ۶۴ سال/ حریف ایران را بیشتر بشناسید +عکس

  • کد خبر : 264360
  • 13 مهر 1401 - 7:54
بازگشت اژدها پس از ۶۴ سال/ حریف ایران را بیشتر بشناسید +عکس

تیم ملی ولز پس از ۶۴ سال دوباره به جام جهانی بازگشته تا روزهای خوش جام جهانی ۱۹۵۸ را تکرار کند. گرت بیل و دوستانش برای تاریخ سازی مجدد کار سختی دارند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

سرویس ورزش مشرق _ ولز کشوری زیبا در جنوب غربی جزیره انگلیس است که فوتبال در این سرزمین پس از گلف بیشترین محبوبیت را دارد. کشور ولز جزئی از بریتانیای شمالی است، به همین دلیل فوتبال این کشور غالبا زیر سایه انگلستان بوده است.

تاریخچه ولز در جام جهانی

تیم ملی ولز پیش از صعود به جام جهانی ۲۰۲۲، تنها یک بار در سال ۱۹۵۸ جواز صعود به جام جهانی را گرفته بود. اژدهایان در اولین حضورشان در جام جهانی موفق ظاهر شدند و در مرحله گروهی با سه تساوی و یک پیروزی مقابل مجارستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. ( یک بازی بیشتر ولز در مرحله گروهی به خاطر قانون آن دوره بود که تیمهای هم امتیاز برای صعود بازی تکراری انجام می دادند).

آنها در مرحله یک چهارم با یک گل از برزیل شکست خوردند و با جام جهانی وداع کردند. برزیل در نهایت قهرمان جام جهانی ۱۹۵۸ شد.

ستارگان بزرگی مانند ایان راش گلزن قهار لیورپول یا رایان گیگز هافبک خلاق منچستریونایتد، جان توشاک، گرک بلمی و جو آلن ستاره هایی بودند که در مقاطع مختلف پیراهن ولز را پوشیدند و حسرت حضور در جام جهانی بر دلشان ماند!

بازگشت اژدها پس از ۶۴ سال/ جنگ تمام عیار دو مدعی صعود با ولزی‌ها

نحوه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی ولز در انتخابی جام جهانی در گروه E با تیم‌های بلژیک، جمهوری چک، استونی و بلاروس همگروه شد. آنها در این گروه با کسب ۱۵ امتیاز و پس از بلژیک دوم شدند و جواز حضور در پلی آف انتخابی جام جهانی را گرفتند.

بازگشت اژدها پس از ۶۴ سال/ جنگ تمام عیار دو مدعی صعود با ولزی‌ها

اژدهایان در مرحله نیمه نهایی پلی آف اروپا به مصاف اتریش رفتند و بازی را با نتیجه ۲ بر یک با پیروزی به پایان رساندند. سپس تیم ملی ولز در مرحله نهایی مقابل اوکراین ظاهر شد، که این بازی هم با نتیجه یک بر صفر به سود ولز به پایان رسید و این تیم پس از ۶۴ سال دوباره طعم حضور در جام جهانی را چشید.

ولز در یکی از سخت‌ترین گروه های جام جهانی

تیم ملی ولز در حضور دوباره خود در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفته است. تیم ملی ایران به همراه انگلیس و آمریکا، سایر تیم‌های این گروه را تشکیل می‌دهند. در میان گروه‌های جام جهانی، گروه B بالاترین میانگین رنکینگ فیفا را دارد. هر چهار تیم این گروه جز ۲۲ تیم اول فیفا هستند، به همین دلیل برخی این گروه را به نوعی سخت‌ترین گروه جام جهانی می‌دانند.

بازگشت اژدها پس از ۶۴ سال/ جنگ تمام عیار دو مدعی صعود با ولزی‌ها

تاریخچه تقابل‌های ولز با همگروهانش در گروه B

تیم ملی ولز تنها یک بار در دیدار دوستانه در سال ۱۹۷۸ به مصاف تیم ملی ایران رفته است که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ولزی ها به پایان رسیده است.

بازگشت اژدها پس از ۶۴ سال/ جنگ تمام عیار دو مدعی صعود با ولزی‌ها

همچنین تیم ملی ولز دو بازی دوستانه با تیم ملی آمریکا داشته است که سهم ولز از این دو بازی یک شکست و یک تساوی بوده است.

 ولی داستان تیم ملی ولز و انگلیس کمی متفاوت است. این دو تیم به دلیل اینکه بخشی از بریتانیا بوده‌اند، بارها با هم دیدار کرده‌اند. این دو تیم تاکنون ۱۰۳ بار با هم بازی کردند که سهم انگلیس ۶۸ برد و سهم ولز ۱۴ برد بوده است. همچنین ۲۱ بازی آنها با تساوی به پایان رسیده است.

بازگشت اژدها پس از ۶۴ سال/ حریف ایران را بیشتر بشناسید +عکس

تیم ملی ولز یا انگلیس کوچک با تک ستاره‌های مؤثر

شاکله اصلی ترکیب تیم ملی ولز را بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس و چمپیونشیپ تشکیل می‌دهد. تقریبا اکثر بازیکنان ولز در تیم‌های لیگ جزیره حضور دارند. همین مسئله نشان از قدرت تیم ملی ولز دارد. همچنین تیم ملی ولز تک ستاره‌هایی هم در ترکیب اصلی خود دارد. گرت بیل (ستاره سابق رئال)، بن دیویس (بازیکن تاتنهام) ، نیکو ویلیامز (بازیکن ناتینگهام فارست و بازیکن سابق لیورپول) و ارون رمزی‌ (ستاره سابق آرسنال) از جمله ستارگان نام آشنای این تیم هستند.

بازگشت اژدها پس از ۶۴ سال/ جنگ تمام عیار دو مدعی صعود با ولزی‌ها

پیش‌بینی از عملکرد ولز در جام جهانی

بی‌شک پیش‌بینی کردن گروه B از پیش‌بینی سایر گروه‌ها سخت‌تر است. به جز تیم ملی انگلیس که تقریبا باید این تیم را یکی از دو تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم بدانیم، سایر تیم‌ها در این گروه برای صعود از گروه شانس دارند. به همین دلیل نمی‌توان گفت که تیم ملی ولز به طور قطع می‌تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند.

در صورت صعود احتمالی ولز از گروه B این تیم باید با یک تیم از گروه A رقابت کند. یعنی اگر فرض کنیم که تیم ملی انگلیس در گروه B اول و ولز تیم دوم شود، تیم ملی ولز باید با تیم اول گروه A ، که به احتمال زیاد هلند خواهد بود در مرحله یک هشتم مقابله کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=264360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x