تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

اشتباه باور نکردنی داور/ گل اندونزی به ژاپن سالم بود!

  • کد خبر : 264207
  • 12 مهر 1401 - 18:03
اشتباه باور نکردنی داور/ گل اندونزی به ژاپن سالم بود!

اشتباه عجیب و باور نکردنی وقت نگهدار باعث شکست اندونزی مقابل ژاپن و حذف این تیم شد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

جی پلاس؛ تیم فوتسال اندونزی با وجود نمایشی درخشان مقابل ژاپن از رسیدن به نیمه نهایی آسیا بازماند. شاگردان هاشم زاده که برتری ۱-۰ را با بی تجربگی به شکست ۳-۱ تغییر دادند در ۱۰ ثانیه پایانی دو گل زدند تا بتوانند بازی را به وقت اضافه ببرند اما گل سوم این تیم که پس از اتمام زمان بازی بود و داور آن را نپذیرفت در واقع سالم بود.

در شرایطی که به نظر می رسید داور با توجه به اتمام زمان بازی تصمیم درستی در مردود کردن گل اندونزی داشته اما واقعیت چیز دیگری است.

پیش از به ثمر رسیدن گل دوم اندونزی، در صحنه ای که بازیکنان این تیم می خواستند بازی را از کنار زمین شروع کنند و برای رسیدن به گل هم عجله داشتند، داور به دلیل این که تدارکات در حال خشک کردن زمین بود اجازه شروع بازی را نداد و دستور به تکرار ضربه داد. این اتفاق یک بار دیگر نیز تکرار شود و بالاخره بار سوم ضربه اوت زده شد اما تصاویر نشان می دهد که پیش از زدن ضربه ۲ ثانیه از زمان بازی روی ساعت کم شد (از ۲۴ به ۲۲) و وقت نگهدار موظف بود با توجه به این که بازی آغاز نشده این ۲ثانیه را به زمان بازی اضافه کند اما این کار را انجام نداد.

به عبارت دیگر از زمانی که توپ به بیرون رفت تا زمانی که بازیکن اندونزی ضربه اوت را زد قانونا هیچ زمانی نباید کم می شد چرا که بازی در جریان نبود اما دو ثانیه به دلیل اشتباه وقت نگه دار هدر رفت تا همان دو ثانیه حکم حذف اندونزی را امضا کند.

با توجه به این که این ۲-۳ ثانیه باید طبق قانون به زمان بازی اضافه می شد، می توان نتیجه گرفت که گل سوم اندونزی که یک ثانیه پس از پایان بازی به ثمر رسید در وقت درست بازی به ثمر رسیده بود. به این ترتیب هاشم زاده می توانست با اندونزی به نیمه نهایی آسیا برسد که اشتباه داور وقت نگهدار مانع از این اتفاق شد.

تصویر زیر و توجه به زمان سنج بازی مشخص می کند که داور چه اشتباه فاجعه آمیزی کرده است. اشتباهی که منجر به حذف اندونزی و سرمربی ایرانی اش شد.

اسکرین شات فوتسال

 

 

تیم ملی فوتسال ژاپن فوتسال قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ محمد هاشم زاده تیم ملی فوتسال اندونزی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=264207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x