تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

رکود بازار آی‌تی در روزهای اخیر تشدید شده است؛ کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی فروش لپ‌تاپ

  • کد خبر : 263792
  • 12 مهر 1401 - 11:02
رکود بازار آی‌تی در روزهای اخیر تشدید شده است؛ کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی فروش لپ‌تاپ

جلال بهنیا، عضو هیات مدیره اتحادیه فناوران رایانه‌ای از افت و رکود شدید لپ‌تاپ و تبلت خبر داد.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

جلال بهنیا، عضو هیات مدیره اتحادیه فناوران رایانه‌ای از افت و رکود شدید لپ‌تاپ و تبلت خبر داد.

بهنیا در ابتدای سخنان خو به این موضوع اشاره کرد که از ابتدای سال جاری تا به امروز تقاضای قابل توجهی برای خرید اقلام آی‌تی از جمله لپ‌تاب و تبلت در بازار وجود نداشته و حتی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هم نتوانست تلنگری به این بازار وارد کند.

او در خصوص رکود حاکم بر بازار طی روزهای اخیر گفت: بنا به درخواست اماکن، برخی از واحد‌های صنفی مجبور شده‌اند که زودتر از وقت مقرر تعطیل کنند، این روزها اقلام غذایی به اولویت مردم تبدیل شده و بازار آی‌تی در رکود شدید به سر می‌برد به گونه‌ای که فروش لپ‌تاپ و تبلت به طور قابل توجهی کاهش داشته است.

این فعال صنفی ادامه داد: قیمت لپ‌تاپ و تبلت به عواملی از جمله قیمت ارز٬ عرضه و تقاضا و قیمت‌های جهانی بستگی دارد. کاهش شدید تقاضا باعث شده است که برخی شرکت‌های و واحدهای صنفی حوزه آی‌تی اقلام خود را با ضرر هنگفت و یا سود کم بفروش برسانند. به عنوان مثال سال گذشته یک کارت گرافیک را با دلار ۲۵ هزار تومانی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خریداری کردیم که با افزایش قیمت دلار قیمت این قطعه به ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به  رکود بازار آی‌تی اعلام کرد که فروشندگان اقلام خود را با ضرر به فروش می‌رسانند و به عنوان مثال قیمت لپ‌تاپ به دلیل کاهش شدید تقاضا نسبت به ماه گذشته حدود ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه فناوران یارانه٬ فروش لپ‌تاپ بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

جلال بهنیه در ادامه سخنان خود به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: مردم ترجیح می‌دهند همان تبلت و لپ‌تاپی که دارند را مدت زمان بیشتری حفظ و در صورت خرابی آن را تعمیر کنند.

وی با بیان اینکه تقاضا برای تعمیر لپ‌تاپ افزایش پیدا کرده است٬ خاطر نشان کرد: هزینه تعمیر تبلت و لپ‌تاپ نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است و به دلیل این مهم را می‌توان در افزایش قیمت قطعات جست‌وجو کنیم.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=263792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x