تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

مدل جدید آیفون ۱۵ اولترا، کابو‌س پرچمداران سامسونگ خواهد شد؟؟

  • کد خبر : 263780
  • 12 مهر 1401 - 11:02
مدل جدید آیفون ۱۵ اولترا، کابو‌س پرچمداران سامسونگ خواهد شد؟؟

پس از رونمایی اپل از ساعت هوشمند جدیدش (Apple Watch Ultra) در رویداد “Far Our” در ۶ سپتامبر، انتظار می‌رفت که این غول فناوری با رونمایی از سری جدید آیفون طرفدار‌هایش را شگفت‌زده کند. و دقیقا، تنها چند روز پس از معرفی سری آیفون ۱۴، مارک گورمن، اطلاعاتی درباره آیفون ۱۵ اولترا منتشر کرد.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

پس از رونمایی اپل از ساعت هوشمند جدیدش (Apple Watch Ultra) در رویداد “Far Our” در ۶ سپتامبر، انتظار می‌رفت که این غول فناوری با رونمایی از سری جدید آیفون طرفدار‌هایش را شگفت‌زده کند. و دقیقا، تنها چند روز پس از معرفی سری آیفون ۱۴، مارک گورمن، اطلاعاتی درباره آیفون ۱۵ اولترا منتشر کرد.

حتی با یک نگاه سطحی هم می‌توان فهمید که اپل رویکرد جدیدی در استفاده از پیشوند Ultra در پیش گرفته است. اول از همه قدرتمند‌ترین ساعت هوشمند اپل (Apple Watch Ultra)، سپس قوی‌ترین پردازنده آنها که M1 Ultra نامیده می‌شود. و حالا هم شایعاتی درباره یک آیفون بزرگ و فوق‌العاده قدرتمند با پیشوند اولترا!

اما این آیفون جدید چگونه خواهد بود؟ آیا قرار است شاهد نوآوری اپل در ساخت موبایلی تاشو باشیم یا فقط مدلی با قطعات و دوربینی بهتر را پیش رو داشته باشیم؟ شاید هم فقط شاهد یک آیفون ۱۵ پرو مکس باشیم که نامش را با آیفون ۱۵ اولترا معاوضه کرده است! اگرچه هنوز برای گفتن یا باور کردن هر شایعه‌ای خیلی زود است، بیایید نگاهی به محتمل‌ترین گزینه‌ها بیندازیم!

مدتی است که انتظار می‌رود اپل یک آیفون تاشو بسازد، اما با وجود افزایش محبوبیت گوشی‌های تاشو، به نظر می‌رسد که اپل هیچ برنامه‌ای برای ساخت از این دست محصولات ندارد. در واقع افراد بسیاری بر این باورند که اپل هرگز آیفون تاشو نخواهد ساخت.

آیفون تاشوی اپل

اما حتی الان هم که صحبت از آیفون ۱۵ اولترا به میان آمده، بسیار بعید است که اپل آیفونی نشکن بسازد تا برای تعمیر آن از مشتریان خود صدها دلار پول درخواست نکند.

می‌توان گفت که اپل واچ اولترا تقریباً از این قاعده مستثنا است، اما قیمت آن نیز نزدیک به ۸۰۰ دلار است، بنابراین منطقی است که شما برای دوام بیشتر باید پول بسیار بیشتری نیز پرداخت کنید.

به علاوه، هیچ کس قصد ندارد با آیفون غواصی انجام دهد. با این حال، همه اینها به این معنی نیست که اپل از موادی بادوام بیشتر در ساخت آیفون ۱۵ اولترا استفاده نخواهد کرد (در این مورد کمی بیشتر توضیح خواهیم داد).

به هر حال، تنها دو گزینه برای ما باقی‌مانده است:

  • یک آیفون ۱۵ پرو مکس که به آیفون ۱۵ اولترا تبدیل می‌شود
  • یا یک آیفون ۱۵ اولترای فوق‌العاده پریمیوم که با ویژگی‌های بیشتری نسبت به آیفون ۱۵ پرو منتشر می‌شود

حدس ما، که سال‌هاست این صنعت را دنبال می‌کنم، این است که اپل شرکتی نیست تا فقط برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید نام محصولاتش را تغییر بدهد. زیرا اگر اینطور بود، اپل پس از شکست تجاری آیفون ۱۲ مینی، نام آیفون ۱۳ مینی را به آیفون ۱۳ تغییر می‌داد. یا آیفون ۱۴ پلاس را آیفون ۱۴ مکس می‌نامید (به نظر می‌رسد مردم با شنیدن نام “مکس” حس بهتری پیدا می‌کنند).

آیا می‌توان انتظار آیفونی با دوام‌تر و ماندگارتر را داشت؟

تا اینجا، به این نتیجه رسیدیم که تنها توضیح منطقی پشت آیفون ۱۵ اولترا، دستگاهی کاملاً متفاوت از آیفون ۱۵ پرو خواهد بود.

به گفته مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر زنجیره‌ تامین و یک افشاگر، اپل در حال برنامه‌ریزی برای متمایز کردن آیفون ۱۵ پرو مکس از آیفون ۱۵ پرو است (به خاطر داشته باشید، در حال حاضر، کو، آیفون ۱۵ پرو مکس را آیفون ۱۵ اولترا نامیده است).

آیفون 15 پرو با لنز پیروسکوپ

نکته جالب این است که اپل تا الان هیچ تمایز خاصی بین مدل‌های مختلف آیفون قائل نشده است:

  • آیفون XS و آیفون XS مکس در اصل یک گوشی بودند، به جز اینکه یکی بزرگتر بود و باتری بزرگتری داشت
  • آیفون ۱۱ پرو و ​​آیفون ۱۱ پرو مکس نیز از نظر اندازه و باتری یکسان بودند
  • آیفون ۱۲ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۲ پرو دارای سنسور دوربین اصلی بزرگتر و دوربین زوم با برد بیشتری بود.
  • آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس از نظر مشخصات یکسان هستند
  • آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس نیز یکسان هستند

با توجه به تمام شایعات و افشاگری‌هایی که در مورد سری آیفون ۱۵ دیده‌ایم، اکنون انتظار می‌رود که حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۱۵ اپل با دوربین زوم پریسکوپ و طراحی تازه عرضه شود و خب، محتمل‌ترین گزینه آیفون ۱۵ اولترا می‌باشد.

لنز زوم پریسکوپ به فضای بیشتری نیاز دارد، بنابراین منطقی است که اپل تصمیم گرفته باشد این ویژگی را منحصر به بزرگترین آیفون کند. و وقتی صحبت از طراحی جدید می‌شود، فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است تا اپل بعد از سال‌ها استفاده مدل‌های یکسان، کمی خلاقیت به خرج دهد!

دو مشکلی که من با طراحی فعلی اپل دارم این است که هر سال گوشی‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر می‌شوند و از نظر زیبایی، ظاهر فعلی آیفون با وجود گوشی‌هایی مانند Pixel 6 Pro و Xiaomi 12S Ultra، تکراری شده و به اصطلاح، از دور خارج شده است.

بنابراین، پیش‌بینی فعلی من برای یک قاب تیتانیومی در iPhone 15 Ultra است که به رفع مشکل وزن کمک می‌کند و در عین حال مشکلی برای اضافه کردن اجزای بیشتر و بزرگ‌تر مانند لنز زوم پریسکوپ و حتی باتری پرظرفیت‌تر ایجاد نمی‌کند.

تیتانیوم سخت‌تر از فولاد ضد زنگ است و همچنین به ماندگاری آیفون ۱۵ اولترا کمک می‌کند

وقتی صحبت از ظاهر آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ اولترا به میان می‌آید، حدس من این است که هر دو دارای پشتی بازطراحی‌شده خواهند بود. همه مدل‌های آیفون ۱۵ باید از نظر ظاهری یکسان به نظر برسند. و این طراحی جدید تنها راه اپل برای نشان دادن این موضوع به مردم خواهد بود که “اینها آیفون‌های جدید هستند”.

این مطلب را نیز بخوانید: تماشا کنید: طراحی و مشخصات احتمالی آیفون ۱۵ منتشر شد

آیا دلیلی برای نگرانی سامسونگ، گوگل و دیگر رقبا وجود دارد؟

طبق بررسی‌هایی که کردیم، به نظر می‌رسد اپل در حال آماده شدن برای ورود به رقابت پرچمداران، با آیفون ۱۵ اولترا است که انتظار می‌رود با طراحی جدید و بادوام‌تر، لنز زوم پریسکوپ، عمر باتری بیشتر و حتی USB C عرضه شود. (که هنوز باورش برایم سخت است).

سری 15 آیفون

یک آیفون ۱۵ اولترا با رقبایی مانند گلکسی اس ۲۳ اولترا (که یک گوشی بسیار شبیه به گلکسی اس ۲۲ اولترا است)، پیکسل ۸ پرو (که چیزی در مورد آن نمی دانیم) و شیائومی ۱۳ اولترا، می‌تواند رقابت فوق‌العاده‌ای در بین پرچمداران ۲۰۲۳ است.

آیا اندروید نیز باید نگران چیزی باشد؟

بله، کاملا! اپل در حال حاضر به لطف آیفون ۱۳ پرو مکس سال گذشته، که یک هیولای باتری بود، طرفداران زیادی جمع آوری کرده است، و اکنون با Dynamic Island که یک ویژگی بسیار شگفت انگیزی است. می‌تواند توجه بسیاری از کاربران اندروید را به خود جلب می‌کند.

تنها خبر خوب برای اندروید این است که با توجه به این واقعیت که اپل قیمت آیفون ۱۴ را در ایالات متحده تغییر نداده است، اکنون به احتمال زیاد آیفون ۱۵ اولترا از نسل پیشین خود گران‌تر خواهد بود. همچنین، قیمت آیفون در سرتاسر جهان در بالاترین حد خود قرار دارد و در برخی از مناطق جهان مانند بریتانیا، آلمان و لهستان شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی قیمت هستیم!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=263780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x