تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

چرا مرادی و رستمی از تیم ملی خط خوردند؟/ رضازاده: در تلاش هستیم تا وزنه برداری به جایگاه اصلی خود بازگردد

  • کد خبر : 263656
  • 12 مهر 1401 - 6:02
چرا مرادی و رستمی از تیم ملی خط خوردند؟/ رضازاده: در تلاش هستیم تا وزنه برداری به جایگاه اصلی خود بازگردد

عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری گفت: همه مجموعه فدراسیون وزنه برداری در تلاش است تا وزنه برداری ایران به جایگاه اصلی خود بازگردد و شاهد مدال های جهانی و المپیک باشیم.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

حسین رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان اظهار داشت: تیم ملی آقایان و بانوان شرایط بسیار خوبی دارند و در اردوی پایانی خود در حال تمرین هستند. آخرین اردوی قبل از اعزام ملی پوشان در بخش مردان در بابلسر و بانوان در تهران برگزار شد که اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم و ملی پوشان آماده رقابت های قهرمانی آسیا که در بحرین برگزار خواهد شد هستند. روز شنبه هم جلسه کمیته فنی برگزار شد و نفرات اعزامی به این مسابقات از سوی کمیته فنی و کادر فنی تیم ملی انتخاب شدند که ۱۰ وزنه بردار در بخش آقایان و ۷ وزنه بردار در بخش بانوان در نهایت راهی این رقابت ها خواهند شد.

رضا زاده در پاسخ به اینکه عملکرد وزنه برداران در این رقابت ها را چطور ارزیابی می کنید؛ گفت: حدود ۴ ساعت جلسه کمیته فنی در فدراسیون وزنه برداری طول کشید و وزنه بردارانی که برای مسابقات آسایی اعزام خواهند شد به دلیل اختلافاتی که با فدراسیون قبلی داشتند ۲ سال از اردو های تیم ملی به دور بودند. مسابقات آسیایی همیشه به گونه ای بوده که حریفان با تمام قدرت به مسابقات آمده اند و تیم ملی کشورمان هم در این دوره از رقابت ها انشاءالله با قدرت حاضر خواهد شد. همه وزنه برداران تلاش خود را کرده اند و امیدوارم بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد خوبی را از خود نشان دهیم. 

وی افزود: فدراسیون تمام شرایط و امکانات را برای تیم ملی مردان و زنان فراهم کرد تا شاهد اردو های خوبی باشیم. حتی بانوان ما که در قزوین اردو داشتند از نزدیک رفتم و شرایط آن ها را بررسی کردم که بسیار شرایط خوبی داشتند . تمرینات منظم و خوبی را پشت سر گذاشتند. اردوی پایانی بانوان هم در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است و آماده می شوند تا نتایج خوبی را بگیرند.

عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در خصوص خط خوردن مرادی و رستمی عنوان کرد: سهراب مرادی به دلیل مصدومیت و جراحی که بر روی کتف خود انجام داده بود با هماهنگی هایی که با سرمربی تیم ملی داشت به اردوی تیم ملی در بابلسر اضافه نشد تا زیر نظر پزشک خود درمان شود. کیانوش رستمی هم در اردوی تیم ملی حضور داشت، اما با توجه به توضیحات سرمربی تیم ملی در جلسه کمیته فنی و به حد نصاب نرسیدن رکورد این وزنه برداران از رقابت های آسیایی خط خوردند. 

وی ادامه داد: حتی سرمربی تیم ملی و کمیته فنی فدراسیون این تصمیم را گرفت تا این ۲ وزنه بردار در لیست رقابت های جهانی حضور داشته باشند. سرمربی و فدراسیون این فرصت را برای این ۲ ورزشکار ایجاد کردند تا در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند در ادامه اگر با تمرینات خود به رکورد مورد نظر برسند به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد اما اگر نتوانند به حد نصاب رکورد دست پیدا کنند باز هم از اعزام به رقابت های جهانی باز خواهند ماند. تیم ملی از مسابقات آسیایی که باز گردد از یکم آبان ماه وارد اردو خواهد شد تا برای رقابت های جهانی کلمبیا آماده شود. ما از امروز تنها ۲ ماه تا رقابت های جهانی کلمبیا فرصت داریم و باید از فرصتی که است نهایت استفاده را ببریم.

رضا زاده در خصوص تیم ملی وزنه برداری بانوان تصریح کرد: شرایط وزنه برداری بانوان ما ویژه است و به دلیل نو پا بودن این رشته در بخش بانوان تنها ۷ وزنه بردار را داریم، اما با برنامه ریزی هایی فدراسیون برای بانوان دارد در استان بتوانیم روز به روز شاهد گسترش این رشته ورزشی در بانوان باشیم. در این مدت هم که کوروش باقری به عنوان مدیر تیم های ملی و مشاور بانوان حضور داشته است و با برنامه هایی که ارائه داده شاهد ارتقاء رکورد وزنه برداران  بودیم. در حال حاضر ۲ وزنه بردار داریم که سن بالایی دارند و ۳ وزنه بردار داریم که شرایط بسیار خوبی دارند و می توانند در آینده نتایج بهتری بگیرند. 

وی افزود: مسابقات قهرمانی آسیا هم برای بانوان ما بسیار حائز اهمیت است و حریفان بسیار قدرتمندی هم از شرق آسیا دارند که باید با آن ها رقابت کنند. ما انتظار کار بزرگی از بانوان در مسابقات آسیایی نداریم و سرمایه گذاری که کردیم قطعا در آینده جواب خواهد داد. ۷ ورزشکار در بخش بانوان در مسابقات آسیایی داریم که بعد از این مسابقات نفرات برتر برای مسابقات جهانی کلمبیا انتخاب خواهند شد چرا که مسابقات جهانی است و هم سطح بسیار بالایی دارند و هم حریفان قدرتمند تری در این مسابقات شرکت می کنند و باید نتیجه خوبی را کسب کنیم. 

عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در خصوص انتظارات بالای مردم از وزنه برداری در کسب مدال هم خاطر نشان کرد: وزنه برداری یک ورزش رکوردی است و همیشه با توجه به کسب مدال در میادین بین المللی مانند رقابت های جهانی و المپیک انتظارات مردم از وزنه برداری کسب مدال های خوش رنگ است اما چیزی که مهم است و باید به آن توجه کنیم این است که ۶ وزنه برداری که می خواهند به رقابت های آسیایی اعزام شوند ۲ سال دور از اردوهای تیم ملی بودند و مشکل داشتند با مسئولان قبلی. امروز خداراشکر ما شرایط را فراهم کرده ایم تا برگردند و کار خود را از سر بگیرند. همه مجموعه فدراسیون وزنه برداری در تلاش است تا وزنه برداری ایران به جایگاه اصلی خود بازگردد و شاهد مدال های جهانی و المپیک باشیم.

پایان پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=263656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x