تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های اروپایی ۲۰۲۳، «غیرممکن» است

  • کد خبر : 263556
  • 11 مهر 1401 - 18:46
حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های اروپایی ۲۰۲۳، «غیرممکن» است

تهران- ایرنا- رئیس کمیته برگزاری بازی‌های اروپایی سال ۲۰۲۳ در لهستان، گفت که میزبانی این کشور از ورزشکاران روسیه و بلاروس، «غیرممکن» است.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از ایرنا، پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین،  ورزشکاران روسیه و بلاروس به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک از اکثر رقابت‌های بین‌المللی محروم شدند.

و حالا مارچین نوآک، رئیس کمیته سازماندهی بازی‌های اروپایی سال ۲۰۲۳ با اشاره به غیر ممکن بودن حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در این بازی‌ها، ادغان کرد که تصمیم نهایی درباره این موضوع، با سازماندهندگان محلی نیست.

وی در این‌ باره گفت: از نظر من، میزبانی از آنها در لهستان غیرممکن است زیرا هیچکس با آن موافق نیست البته تصمیم نهایی با کمیته المپیک اروپا است. اگر آنها (ورزشکاران روسیه و بلاروس) نتوانند در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند، بنابراین نمی‌توانند در بازی‌ها حضور داشته باشند اما تصمیم با من نیست.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیروز گفت که ورزشکاران روسیه و بلاروس در صورتی که از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت نکنند، شاید بتوانند در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنند.

در بازی‌های اروپایی، روسیه بیشتر از هر کشور دیگری موفق به کسب مدال شده و تا دوره جدید این بازی‌ها، ۹ ماه دیگر فرصت باقیست.  

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=263556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x