تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

ساخت نمونه بومی اینترنت استارلینک در ایران؟

  • کد خبر : 263459
  • 11 مهر 1401 - 13:55
ساخت نمونه بومی اینترنت استارلینک در ایران؟

فرامرز رستگار، رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران با ارائه پیشنهاد ساخت اینترنت استارلینک ایرانی گفت: باید یک منظومه ماهواره‌ای ایجاد کنیم که مخصوص ایران باشد.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

فرامرز رستگار، رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران با ارائه پیشنهاد ساخت اینترنت استارلینک ایرانی گفت: باید یک منظومه ماهواره‌ای ایجاد کنیم که مخصوص ایران باشد.

آقای رستگار در مصاحبه اخیر خود با اشاره به این موضوع که هر شرکتی توانایی ساخت تجهیزات زمینی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را ندارد، بیان کرد که این تجهیزات باید مورد تایید سازمانی قرار بگیرند.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در ادامه لازمه‌ ساخت تجهیزات مورد نیاز برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در هر کشوری را مشروط بر این دانست که خود آن کشور از منظومه‎های ماهواره ای برخوردار باشد تا آن تجهیزات بتوانند فعال شوند.

وی اعتقاد دارد برای ساخت تجهیزات زمینی می‌توان با استارلینک توافق‌نامه‌ای ایجاد کرد در غیر این صورت تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آن کشور فعال نخواهد شد.

رستگار با اعتقاد به این موضوع که ساخت منظومه ماهواره‌ای کار پیچیده‌ای نیست، گفت: سازمان فضایی ایران باید به جای شعار دادن در بخش فضایی، دست به کار شود تا در کشور یک منظومه مستقل ماهواره‌ای داشته باشیم، زیرا این ماهواره‌ در لایه‌های پایین قرار دارد و کار پیچیده‌ای نیست. البته این موضوع در برنامه‌ از پیش تعیین شده‌‌ سازمان فضایی بوده است، اما متاسفانه این سازمان وقت خود را برای انجام کارهای دیگر هدر داده است.

این مطلب را نیز بخوانید: به نقل از یک منبع معتبر، اینترنت استارلینک در ایران فعال است!

این مطلب را نیز بخوانید: توضیحات آذری جهرمی درباره نحوه کارکرد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران اصلی‌ترین عامل عدم استفاده از اینترنت استارلینک در ایران را آن دانست که برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باید با کل دنیا آشتی کنیم و یکی از مصرف کننده آنها باشیم و این موضوع از نگاه آقای رستگار بعید است.

رستگار راه‌کار را این دانست که منظومه‌ ماهواره‌ای ایجاد کنیم که ماهواره‌های آن مختص ایران باشد تا ترمینال‌های آن در اختیار خود ما قرار گیرد.

وی در پایان اشاره کرد: زمانی که منظومه‌ ماهواره‌ای برای کشور دیگری باشد نمی‌توان در زمین ترمینال ماهواره‌ای ایجاد کرد، چراکه از لحاظ فنی این ارتباط فراهم نمی‌شود و به ما سرویسی ارائه نخواهند داد، بنابراین پیگیری این موضوع از رسالت‌های سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه ارتباطات است و این دو ارگان باید به سمت ساخت ماهواره‌های کوچک حرکت کنند.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=263459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x