تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بیاتی‌نیا: تفکرات دفاعی کی‌روش دلیل نظم تیم ملی است/ یک ایرانی اجازه نمی‌دهد کشورش تجزیه شود

  • کد خبر : 263406
  • 11 مهر 1401 - 12:22
بیاتی‌نیا: تفکرات دفاعی کی‌روش دلیل نظم تیم ملی است/ یک ایرانی اجازه نمی‌دهد کشورش تجزیه شود

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان گفت: تیم ما به این دلیل منظم است که کی‌روش می‌داند نظم دادن به تیمش از خوب دفاع کردن شروع می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان تحت هدایت کارلوس کی‌روش با توجه به نتایجی که در دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال کسب کرده، اظهار داشت: هر چند من مخالف بازگشت کی‌روش بودم اما تیم ملی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.نظر شخصی‌ام این است با وجود تغییر در تفکرات و فوتبال، نباید کی‌روش به ایران بازمی‌گشت. اما در کل در حال حاضر وضعیت مناسبی با این مربی داریم.

وی افزود: تیم ملی در دقایقی از بازی مقابل اروگوئه و سنگال توانست خودش را از زیر فشار خارج کند و با وجود دفاع کردن، برنامه‌هایی نیز برای حمله داشت. این موضوع خوب است. سعی می‌کردیم در فضای بالاتری بازی کنیم اما اعتقاد دارم کی‌روش می‌توانست تعداد بیشتری از نفرات لیگ برتری را با خودش به این اردو و حتی جام جهانی ببرد.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص افزایش امیدواری‌ها به عملکرد شاگردان کی‌روش در جام جهانی با توجه به پیروزی مقابل اروگوئه و تساوی برابر سنگال که قهرمان آفریقا است، گفت: تیم ما پیش از این هم در زمان کی‌روش نمی‌باخت یا دست‌کم سخت می‌باخت اما بحث فقط نباختن نیست. باید برنده شویم تا امتیاز بگیریم و صعود کنیم. هرچند فوتبال تیم ملی مقابل اروگوئه و سنگال قابل دفاع بود و ما را به آینده امیدوار می‌کند.

بیاتی‌نیا خاطرنشان کرد: مهمترین روزنه‌ای که در این دو مسابقه از کی‌روش دیدم، این است که سعی کرده نسبت به گذشته ۱۰ درصد از تفکر خود را از حالت دفاعی به هجومی تغییر بدهد. با سیستم دفاعی مخالفتی ندارم و یک مربی باید بلد باشد که تیمش چگونه دفاع کند. اصل قانون فوتبال هم گل نخوردن است اما مهم است بعد از دفاع کردن چه برنامه‌هایی برای حمله داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه تیم ملی نسبت به گذشته از لحاظ تاکتیکی منظم‌تر نشده است گفت: نظم بازی وقتی شکل درستی می‌گیرد که دفاع کنید. تیم ما به این دلیل منظم است که خیلی خوب و با نظم دفاع می‌کند اما اگر به حمله برویم، مقداری هم نظم تیم به هم می‌ریزد. خیلی با این موضوع موافق نیستم که تیم ملی در دوره سرمربی قبلی نامنظم بازی می‌کرد. شاید در آن زمان درحمله مقداری منظم نبودیم اما در کل خوب فوتبال بازی می‌کردیم. 

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: نظم و انضباطی که در دوره کی‌روش می‌بینیم به این دلیل است که او روی اساس فوتبال خودش پابرجا است و می‌داند که نظم دادن به تیمش از خوب دفاع کردن شروع می‌شود. به همین دلیل سعی می‌کند تیم در ساختار دفاعی منظم باشد. هر چند فقط علم ودانش به یک مربی و مدیر نمی‌تواند کمک کند. یک سرمربی باید مدیریت خیلی بالایی داشته باشد. خوشبختانه کی‌روش فاکتورهای مثبتی در این زمینه دارد. او دافعه و جاذبه داشته و روانشناسی قوی‌ای دارد. بازیکنان هم دوستش دارند. تنها قانون موفقیت یک مربی این است که بازیکنان او را دوست داشته باشند.

بیاتی‌نیا در خصوص نتایج ضعیف حریفان تیم ملی در جم جهانی عنوان کرد: ولز، آمریکا و انگلیس در ۵-۴ دیدار اخیر خود خوب عمل نکردند. در مورد انگلیس باید بگویم سنگین بودن لیگ این کشور سبب شده در بازی‌های ملی عملکرد موفقی نداشته باشند. این موضوع برای ما امیدوارکننده است اما نباید به آن نگاه کرد. متأسفانه خودمان را دست‌کم گرفته‌ایم. به این دلیل تغییر ایجاد کردیم که برای اولین بار از گروهمان بالا برویم. در غیر این صورت به عنوان یکی از اولین تیم‌ها توانستیم راهی مسابقات شویم. نباید از حریفان بترسیم. 

وی در خصوص تلاش برخی رسانه‌ها و گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی برای تجزیه کشورمان و مطرح کردن بحث نفاق و دودستگی در اردوی تیم ملی گفت: دشمنان در آشوب‌ها می‌توانند به ما لطمه بزنند. فقط بحث فوتبالی را می‌گویم. قبل از برگزاری دیدار ایران و آمریکا در جام جهانی اتفاقاتی افتاد و مشکلاتی به وجود آمد اما تفکرات بزرگ بازیکنان و دودسته نشدن آنها، سبب موفقیت ما شد و توانستیم آمریکا را ببریم. بازیکنان نباید وارد حاشیه شوند. ما ورزشکار هستیم. بحث کشور و مردم ایران برای همه عزیز است و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم. باید همدرد مردم باشیم اما یک عده نباید از فوتبال و بازیکنان تیم ملی در شرایطی که  آنها سفیران کشورمان در مسابقات بین‌المللی هستند سوءاستفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد بازیکن، تیم ملی و در نهایت کشور لطمه می‌خورد. باید همدرد یکدیگر باشیم اما در کنار این موضوع نباید به برخی حواشی و بحث‌ها هم ورود کنیم. به این افرادی هم که دنبال تجزیه ایران هستند باید بگویم مگر می‌توان این کار را انجام داد؟ مگر یک ایرانی اجازه می‌دهد که کشورش تجزیه و ایران چندپاره شود؟ دیگران می‌خواهند ما را ضعیف‌تر کنند اما خودمان نباید وارد برخی مسائل شویم. هر کسی خواسته‌هایی در جامعه دارد که برخی از آنها به نفع و برخی هم به ضرر کشور است. خود مردم باید این مسائل را تشخیص بدهند که برای یک موضوع ساده اتفاق بدتری نیفتد.

پایان پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=263406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x