تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر۳۳۵۲۵۱۹

  • کد خبر : 263342
  • 11 مهر 1401 - 4:41
تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر۳۳۵۲۵۱۹

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» : ورزش سه: برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که هفت تیم در این جمع دارای بازیکن هستند. رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر در حالی پس از وقفه ۲۰ روزه برگزار شد که در نخستین بازی، نساجی مازندران نمایش فراتر از انتظار و فوق‌العاده‌ای داشت و […]

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

ورزش سه: برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که هفت تیم در این جمع دارای بازیکن هستند.

رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر در حالی پس از وقفه ۲۰ روزه برگزار شد که در نخستین بازی، نساجی مازندران نمایش فراتر از انتظار و فوق‌العاده‌ای داشت و توانست با چهار گل از سد نفت مسجدسلیمان عبور کند و با این عملکرد و سه بازیکن، بیشترین سهم را در جمع برترین‌های هفته به خود اختصاص بدهد.

تراکتور با کسب پیروزی ارزشمند مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و سپاهان با نمایشی هجومی و زدن دو گل در دیدار خارج از خانه برابر هوادار که آنها را از بحران خارج کرد، دو بازیکن در تیم منتخب هفته “ورزش سه” دارند و چهار نفر دیگر از تیم‌های استقلال، آلومینیوم اراک، ذوب‌آهن و مس کرمان انتخاب شده‌اند که اسامی آنها به همراه شرح عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان

محمدرضا اخباری(تراکتور)
برای به دست آوردن عنوان بهترین دروازه بان هفته هفتم، مهار حساس‌ترین پنالتی هفته کافی بود؛ محمدرضا اخباری مقابل پرسپولیس در حال سپری کردن شب آرامی بود که در دقایق پایانی با یک پنالتی بحث برانگیز، دروازه‌اش در آستانه باز شدن قرار گرفت. او که حسابی برافروخته و از تصمیم داور عصبانی بود با تمرکزی مثال‌زدنی توانست ضربه بازیکن پرسپولیس را مهار کرده و از به تساوی کشیده شدن بازی جلوگیری کند. این مهار از نظر اهمیت کم از تک گل سه امتیازی عباس‌زاده نداشت و به نوعی آن را تثبیت کرد تا بالا و پایین تیم هفته از تراکتور باشد.

 

* مدافعان
رامین رضاییان(سپاهان)
مدافع ملی‌پوش سپاهان که پیش از تعطیلات هم عملکرد قابل قبولی در لباس طلایی‌پوشان ثبت کرده بود، در دیدار مقابل هوادار انگیزه‌های بسیار زیادی داشت. رضاییان که در زمینه ارسال و سانتر با اختلاف بهترین بازیکن لیگ ایران محسوب می‌شود، روی یک ضربه ایستگاهی به مانند بازی با گل‌گهر با فرستادن توپ به دهانه دروازه با ضرب و زاویه مناسب، چاره‌ای جز گلزنی پیش روی بازیکن هم‌تیمی نگذاشت تا پاس گل اول تیمش را در راه بازگشت به مسابقه به نام خودش ثبت کند. در ادامه پشت پنالتی کسب‌شده توسط محمد علی‌نژاد رفت و با اعتماد به‌نفسی که همیشه از او سراغ داریم ضربه را با قدرت به تور چسباند. رامین که در یک صحنه خوش‌شانس بود که از کارت قرمز داور گریخت، در فاز دفاعی هم خواسته‌های مورایس را برآورده کرد تا با شایستگی در پست مدافع راست تیم منتخب جا خوش کند.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

حسن مرادی(مس کرمان)
در حالی که مسی‌ها در اهواز روز خوبی را از لحاظ دفاعی پشت سر گذاشتند، مرادی یکی از بازیکنانی بود که در خط دفاع خوش درخشید. مس در این بازی اجازه خلق موقعیت به فولاد از عمق دفاع را نداد. هم‌چنین این تیم در توپ‌های ارسالی با توجه به استفاده فولاد از بازیکنان بلند قامتی مثل علی قربانی، مجید علیاری و موسی کولیبالی با درخشش بازیکنی مثل مرادی بدون دریافت گل و با سلامت عبور کرد تا امتیاز مهمی را از اهواز به کرمان ببرد. هر چند که در کنار مرادی باید به نمایش خوب میلاد خدایی‌اصل هم در ترکیب مس کرمان اشاره کنیم.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

علی شجاعی(نساجی)
شجاعی در برابر نفت عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به نمایش گذاشت. شجاعی در این دیدار در دو فاز هجومی و دفاعی نقش ویژه‌ای داشت و ارسال‌های او بارها خط دفاعی نفت را آزار داد. گل اول بازی هم روی ارسال دقیق شجاعی به‌دست آمد وقتی در دقیقه یک پشت ضربه کرنر قرار گرفت و سانتر او به‌وسیله کلانتری وارد دروازه نفت شد. البته ارسال دیگری از شجاعی در محوطه نفت منجر به گل شد، اما کمک داور قبل از آن پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و این گل مردود شد. علاوه بر فاز هجومی، شجاعی در فاز دفاعی هم با نمایشی خوب اجازه بازی‌سازی را به وینگرهای حریف نداد و با کمک خط دفاعی و حقیقی، توانست یک کلین‌شیت دیگر را برای نساجی ثبت کند و در تیم هفته حضور داشته باشد.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

هافبک‌ها
مهرداد عبدی(نساجی)
مهرداد عبدی از آن دسته هافبک‌هایی است که هم از فیزیک مناسب و هم تکنیک خوبی برخوردار هستند. هافبک نساجی در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان دو وظیفه اصلی داشت؛ یکی جلوگیری از بازی‌سازی و انتقال سریع توپ به فاز حمله در تیم نفت و دیگری انتقال توپ به خط حمله خودی برای ضد حمله‌های سریع. مهرداد عبدی به خوبی از انجام هر دو وظیفه برآمد و علاوه بر این‌ها با حفظ توپ بالا و پیروزی در دوئل‌های هوایی، نقش پررنگی در پیروزی چهار بر صفر نساجی در مقابل نفت داشت. در سه بازی گذشته و با فیکس بودن عبدی در ترکیب اصلی نساجی، این تیم موفق به کسب دو پیروزی شده است.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

محمود قائدرحمتی(آلومینیوم)
بدون تردید ستاره تیمش برای کسب نخستین برد خانگی فصل بود؛ هافبک بلندقامت اراکی‌ها برای ثبت یک نمایش تاثیرگذار دیگر در آلومینیوم دوندگی زیادی داشت و خستگی‌ناپذیر نشان داد و در کنار آن، با برتری در نبردهای هوایی و زمینی کاری کرد تا شاگردان مازیار زارع نتوانند به خواسته خود در خلق موقعیت برسند. محمود قائدرحمتی در کنار نظمی که به خط میانی تیمش داد، سه بار با سرعت بالا و تکنیک خود به قلب دفاع ملوان زد و خلق موقعیت داشت که یکی از حرکت‌های سریع او منجر به اعلام پنالتی و کسب سه امتیاز برای تیمش شد.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

وینگرها
صابر حردانی(نساجی)
وینگر سرعتی و با تکنیک نساجی حالا به شکل کامل در سیستم بازی مطهری جا افتاده است. حردانی جزو بازیکنانی بوده که در این فصل در تمام بازیها برای نساجی در ترکیب اصلی به میدان رفته و به آرامی جایگاه و سبک بازی خود را در این تیم پیدا کرده است. صابر در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان بارها با کمک تکنیک بالای خود خط دفاعی نفت را آزار داد. قدرت حفظ توپ و سرعت بالا خصیصه اصلی حردانی است. علاوه بر این نمایش خوب او در موقعیتی تک به تک توانست با یک ضربه دقیق دروازه نفت را باز کند اما داور شادی بعد از گل حردانی را با اعلام آفساید کوتاه کرد؛ البته این موجب نشد عملکرد حردانی تحت الشعاع قرار گیرد و در تیم منتخب هفته نباشد.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

محمد علی‌نژاد(سپاهان)

سخت‌ترین بازیکنی که پیش‌بینی می‌شد در بین خریدهای پرسروصدای این فصل سپاهان جایگاهی پیدا کند، بازی به بازی عملکردی ارائه کرده که بیشتر از قبل مورد توجه ژوزه مورایس قرار می‌گیرد و به حضورش را ادامه می‌دهد. محمد علی‌نژاد در روزی که سپاهان نیاز به کسب پیروزی پس از چهار مساوی متوالی داشت، ستاره اول طلایی پوشان بود که با دوندگی زیاد در پست‌های وینگر چپ و راست، کاری کرد تا حریف‌شان نتواند خیلی جلو بکشد. محمد علی‌نژاد که با استفاده از سرعت و تکنیک خود بارها مدافعان کناری هوادار را آزار داد، یک پنالتی هم گرفت تا رامین رضاییان گل سه امتیازی تیمش را بزند و با سه امتیاز به اصفهان برگردند.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر
مهاجمان
محمد محبی(استقلال)
وینگر بوشهری برای دومین بازی متوالی موفق به گلزنی شد. او بدون وقفه در حال گریختن از مدافعان است و دقیقا از نقطه کور به تور حریف شلیک می‌کند. همان بازیکنی که استقلال برای افزایش قوای تهاجمی خود به او نیاز داشت. محبی از کوچک‌ترین فضاها استفاده کرده و تیر خلاص را بر حریف وارد می کند. او در سیرجان توانست با فرار از دست مدافعین حریف، گل نخست را به ثمر برساند و حتی یک پاس کلیدی نیز به هم‌تیمی‌هایش داد. به نظر می‌رسد که او رفته رفته با تیم به هماهنگی رسیده و می‌تواند به همان بازیکنی تبدیل شود که در سپاهان درخشید.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

سجاد آشوری(ذوب‌آهن)
مهاجم ریزنقش تیم ذوب‌آهن نمایش درخشانی را در مقابل پیکان ارائه کرد و با گل خود موفق شد سه امتیاز را به تیمش بدهد. او در صحنه گل توپ‌ربایی فوق‌العاده‌ای داشت و تعادل خود را حفظ کرد و با حوصله، سرتوپ زد و پس از دریبل بازیکن پیکان توپ را به طاق دروازه حریف زد تا تیمش را به نخستین برد فصل برساند. او در دیگر دقایق بازی هم نقشی پررنگ در شکل‌گیری حملات ذوب‌آهن داشت و اگر اسلامی در یک صحنه سریع‌تر پاس می‌داد، می‌توانست گل دوم را هم به ثمر رساند ولی با این وجود بهترین بازیکن تیمش بود.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

محمد عباس‌زاده(تراکتور)
او در شبی که کاوه رضایی را کنار خود نداشت، جور خط حمله تیمش را به خوبی کشید. محمد عباس‌زاده در خانه حریفی که تراکتور بردنش را فراموش کرده بود، امید اول گلزنی تیمش به شمار می‌رفت و تلاش‌های قابل توجهی برای رسیدن به این مهم انجام داد. از قیچی به تیرک تا فرار و تک به تکی که ریباند آن تبدیل به تک گل پیروزی بخش شاگردان بردیف و شکسته شدن طلسم سنگین پیروز نشدن مقابل پرسپولیس شد. مهاجم باتجربه تراکتور در صحنه به ثمر رساندن این گل، ابتدا مغلوب بیرانوند شد، اما با آرامشی خاص، ریباند توپ را به تور دوخت تا مهارت خود در گلزنی را یک بار دیگر به رخ بکشد.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

 
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=263342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x