تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ترس از تیم ملی ایران به جای تمسخر نشست

  • کد خبر : 263248
  • 10 مهر 1401 - 21:06
ترس از تیم ملی ایران به جای تمسخر نشست

تیم ملی فوتبال همچنان زیر ذره‌بین رسانه‌های دنیا قرار دارد و این بی‌ارتباط با عملکرد یوز‌های ایرانی در وین زیر نظر کی‌روش نیست.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

تیم ملی فوتبال همچنان زیر ذره‌بین رسانه‌های دنیا قرار دارد و این بی‌ارتباط با عملکرد یوز‌های ایرانی در وین زیر نظر کی‌روش نیست.
حضور مجدد کی‌روش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران با واکنش‌های بسیاری همراه بود. بسیاری موافق و برخی نیز مخالف حضور دوباره او در تیم ملی بودند. هرچند تصمیم نهایی را تاج از مدت‌ها قبل گرفته بود و نه موافقت‌ها تأثیری در این مورد داشت و نه انتقاد مخالفان، اما همه واکنش‌ها به موافقان و مخالفان داخلی ختم نمی‌شد. بعد از بازگشت دوباره کی‌روش به ایران، تیم ملی فوتبال یک‌بار دیگر مورد توجه رسانه‌های دنیا قرار گرفت. تیمی که برخی، چون انگلیس با لحنی تحقیرآمیز از همگروهی با آن ابراز شادمانی و خرسندی کردند در اندک زمانی کوتاه بعد از تغییراتی که در کادر فنی آن صورت گرفت چنان توجهات را به خود جمع کرد که بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا بابت قدرت تیم ملی فوتبال ایران هشدار دادند. 
 
اگرچه کی‌روش فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیمش جهت حضور در جام جهانی قطر را ندارد، اما برپایی اردوی ۱۰ روزه اتریش و برگزاری دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال توانست یک‌بار دیگر اقتدار فوتبال ایران را به رخ بکشد، آن‌هم در شرایطی که به‌زعم بسیاری تیم ملی در مصاف با این دو حریف تدارکاتی نقاط ضعف بسیاری داشت که تا آبان‌ماه باید برطرف شود. اما با وجود همین کاستی‌ها نمایش تیم ملی تمجید رسانه‌های معتبر دنیا را به دنبال داشت، خصوصاً که درست در روز‌هایی که تیم ملی فوتبال ایران برابر حریفان تدارکاتی خود عملکردی قابل قبول به نمایش می‌گذاشت، دیگر تیم‌های گروه B با کسب نتایج ضعیف و غیرقابل انتظار انگشت‌نما شدند و انتقاد‌های بسیاری را به جان خریدند.
 
بازگشت کی‌روش اگرچه در روز‌های نخست با بدقلقی مخالفان همراه بود، اما بعد از ورود او به ایران شعله انتقاد‌ها تا اندازه زیادی پایین کشیده شد تا تیم ملی با همدلی، همبستگی و حمایت‌های همه‌جانبه خود را در اندک زمان باقیمانده برای حضوری مقتدرانه در جام جهانی مهیا کند، به‌طوری‌که انتقاد‌های تند و تیز گذشته جای خود را به گوشزد اشتباهات و اشاره به نقاط ضعف تیم داد. مواردی که به نظر می‌رسد بیشتر باب مشورت است که به زبان می‌آید، نه به جهت خرده گرفتن از مرد پرتغالی. 
بررسی روند آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی با پایان یافتن اردوی اتریش خاتمه نیافت، به‌طوری‌که بعد از گذشت چند روز از بازگشت ملی‌پوشان به ایران، این‌بار نشریه «الشرق الاوسط» عربستان است که در گزارشی به روند آماده‌سازی ایران با هدایت کی‌روش پرداخته است: «با وجود فراز و نشیب‌های زیاد در اردوی تیم ملی ایران در چند ماه گذشته و برکناری اسکوچیچ با درخواست برخی از بازیکنان با بازگشت کی‌روش آرامش به اردوی ایران برگشته است. پیروزی ایران مقابل اروگوئه پرستاره نشان داد، انگار کی‌روش از ایران نرفته و ادامه هشت سال مربیگری‌اش را در روی نیمکت این تیم انجام می‌دهد. ایران در مقابل اروگوئه پیروزی بزرگی را دقایق پایانی با گلزنی مهدی طارمی به دست آورد. تیم ملی ایران بعد از چند ماه بحرانی با بازگشت کی‌روش در مسیر درست قرار گرفته و با پیروزی مقابل اروگوئه پیامی قاطع برای رقبایش در جام جهانی مخصوصاً برای انگلیس اولین رقیبش در جام فرستاده و اعلام کرده است حریف و لقمه آسانی نخواهد بود.»
 
تمجید رسانه‌های اروپایی و آسیایی از تیم ملی فوتبال ایران طی روز‌های گذشته نشان می‌دهد کی‌روش به خوبی توانسته در این مدت کوتاه از عهده جمع کردن تیم ملی بیاید و چهره یک تیم مقتدر را از ایران به نمایش بگذارد، به‌طوری‌که حتی رسانه‌های سعودی نیز نتوانستند از کنار آن به سادگی عبور کنند و الشرق الاوسط صراحتاً از زبان کی‌روش به حریفان ایران در جام جهانی اخطار داده و نوشته است: «پیام قاطع کی‌روش به امریکا و انگلیس؛ ایران حریف راحتی نیست.»
کی‌روش که بعد از دو حضور در جام جهانی با ایران به همکاری خود با تیم ملی پایان داده بود، بعد از بازگشت مجدد تاج به فدراسیون فوتبال یک‌بار دیگر هدایت تیم ملی را به دست گرفت. البته تنها تا پایان جام جهانی قطر. مرد پرتغالی که به گفته نبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون با قرارداد ماهانه ۵۰ هزار یورو روی نیمکت تیم ملی نشسته و پنج دستیارش جمعاً روی هم ماهانه ۳۰ هزار یورو دریافت می‌کنند در راستای روند آماده‌سازی تیمش برای حضور در جام جهانی قرار است هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به تماشا بنشیند، مصاف تیم‌های پورتو و بایرلورکوزن که مهدی طارمی و سردار آزمون را در اختیار دارند. مهاجمان اصلی تیم ملی فوتبال ایران که سرمربی تیم ملی قصد دارد عملکرد آن‌ها را از نزدیک ببیند.
 
اما آنچه این روز‌ها و درست زمانی که کی‌روش در تکاپوی آماده‌سازی شاگردانش و زیر نظر گرفتن آن‌ها برای حضور در جام جهانی است ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده، مدت زمان حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران است. نبی پیشتر گفته بود که قرارداد کی‌روش در فاز اول تا پایان جام جهانی است. تاج نیز در نشست خبری ۱۷ شهریور‌ماه مدعی شده بود جام ملت‌ها در قرارداد کی‌روش نیست. اما آنچه مسلم است اینکه فدراسیون با ادامه همکاری با کی‌روش بعد از جام جهانی بی‌تمایل هم نیست. هرچند هیئت رئیسه ادامه همکاری با او را منوط به ادامه شرایط فعلی، یعنی پرداخت ماهانه ۵۰ هزار یورو کرده است، اما بی‌شک همه چیز در این زمینه به نتیجه‌گیری کی‌روش در جام جهانی بستگی دارد.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=263248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x