تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

سه تصمیم کلیدی که آینده فوتبال ایران را عوض می‌کند

  • کد خبر : 263130
  • 10 مهر 1401 - 14:22
سه تصمیم کلیدی که آینده فوتبال ایران را عوض می‌کند

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران در روزهای ملتهب پس از انتخابات فدراسیون فوتبال در تلاش است تیم ملی را با آرامش به جام جهانی برساند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه”، اگر شما رییس فدراسیون فوتبال ایران باشید چالش‌های متنوعی را در طول روز پیش رو دارید و تلفن شما مدام از سوی دستگاه‌های مختلف زنگ می‌خورد و اغلب کسانی پشت خط هستند که تصور می‌کنند نکته به حقی دارند که فرد اول اجرایی فوتبال ایران باید به آنها گوش بدهد.

مسائل و مشکلاتی که یک رییس فدراسیون فوتبال در ایران به آن دچار است شامل نکته‌های مختلفی است؛ از تاییدیه برای تک تک انتخاب‌ها، بازرسی قراردادها، فشار مطبوعات، درخواست‌های بی‌پایان سیاسیون، انتظارات پیشکسوتان تا امور اجرایی فدراسیونی که گاها به دلیل مسائل مربوط به خارج از فوتبال ممکن است از نظر مالی شرایط مناسبی نداشته باشد.

با این حال مهدی تاج در دوره تازه مدیریتش با یک بینش جدید وارد کار شده است؛ او حالا جدیت و صراحتی را چاشنی کار خود کرده که در دوره پیشین مدیریتش از وی سراغ نداشتیم. اتفاقی که در دوره نه چندان کوتاه دوری او از فوتبال و عضویتش در مهم‌ترین نهاد اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در آن موثر بوده است. او حالا با اعتماد به نفس یک رییس کل کار فوتبال را در دست گرفته؛ ضمن اینکه ذاتا و با توجه به خلق و خوی قدیمی اهل تعامل و مذاکره و لابی و گفت‌وگو نیز هست.

اولین اقدام تاج انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی و سپردن صفر تا صد کارهای تیم ملی به وی بوده است تا خیالش از مهم‌ترین کانون التهاب در فوتبال ایران راحت بشود.

گام دوم تاج موضوع مربوط به یک اقدام اساسی در موضوع حق پخش تلویزیونی است که روز گذشته در جلسه‌ای با حضور مدیران باشگاه‌ها دوباره درباره آن صحبت شد و بحث‌های مهمی پیرامون آن صورت گرفت و منتظر نهایی شدن طرحی است که تاج با توجه به الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فوتبال ایران در نظر گرفته است.

تاج همچنین موضوع مربوط به کمک داور ویدئویی را که دقیقا در روزهای آخر ریاستش بر فدراسیون در دوره پیشین در حال به سرانجام رسیدن بود را پیگیری کرده و با نماینده شرکت بلژیکی EVS به توافق رسیده تا آنها اقدام به وارد کردن ست VAR کنند و باشگاه‌ها با عددی که با توجه به شرایط اقتصادی نیز به صرفه به نظر می‌رسد، ورزشگاه‌هایشان را تجهیز کنند.

با قطعی شدن اجراییات مربوط به کمک داور ویدئویی در ایران، باشگاه‌هایی که حاضر نباشند هزینه لازم را برای خرید این ست انجام بدهند، بازی‌هایشان در ورزشگاه‌هایی برگزار می‌شود که به VAR مجهز خواهند بود و این الزامی است که در نهایت بخشی از بحث‌های اضافی داوری در فوتبال ایران را متوقف خواهد کرد.

در حال حاضر اولویت تاج، آرام نگه داشتن فضای فوتبال و رساندن تیم ملی به رقابت‌های جام جهانی و نتیجه گرفتن در سه مسابقه‌ای است که حداقل دو ۹۰ دقیقه آن، اهمیتی حداکثری برای فوتبال ایران و البته دولتمردان و دنبال‌کنندگان و هواداران دارد. اگر تاج از این دو مسابقه موفق بیرون بیاید، آن وقت است که باید بابت تصمیمش در انتخاب کی‌روش و شهامتش در این تغییر که البته از آن بسیار نیز انتقاد شده، تبریک گفت. با این حال این را هم باید در نظر داشت که در فوتبال، هر نتیجه‌ای ممکن است رقم بخورد.

با این حال تیم ملی با دو نمایش قدرتمندانه در بازی‌های دوستانه، امید بزرگی را در دل هواداران خود ایجاد کرده و حالا همه متفق‌القول هستند که می‌شود در جام جهانی نتیجه گرفت و حتی صعود به دور بعد نیز از یک آرزوی بزرگ به یک خواسته در دسترس تبدیل شده است.

این سه محور، خلاصه‌ای از اهم فعالیت‌های آتی تاج و فدراسیون فوتبال هستند و بعد از جام جهانی، با افق جام ملت‌های آسیا، فوتبال ایران وارد شرایط تازه‌ای خواهد شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=263130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x