تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

معینی: مساوی برابر سنگال نتیجه بسیار خوبی بود

  • کد خبر : 261800
  • 07 مهر 1401 - 20:46
معینی: مساوی برابر سنگال نتیجه بسیار خوبی بود

کارشناس فوتبال گفت: سنگال برابر ما محتاط‌تر بازی کرد. درست است که مساوی کردیم اما یک برنده بودیم. مساوی برابر سنگال نتیجه بسیار خوبی بود. حالا تا جام‌جهانی کی‌روش می‌تواند برنامه‌های تاکتیکی خود را پیاده کند.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از گروه ورزشی ایسکانیوز، مسعود معینی، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دو دیدار تدارکاتی برابر  اروگوئه و سنگال همراه با هدایت کارلوس کی‌روش اظهار کرد: خوشحالم کی‌روش تغییر کرده و تمام رفتارهایش تغییر کرده است. او با تغییراتی که در رفتار، اخلاق و درون خود داد باعث ایجاد انگیزه در بین بازیکنان و مسئولان ما شد. در آن ۸ سالی که کی‌روش در ایران کار کرد، درست است که جامی به دست نیاورد اما تفکر حرفه‌ای و خوب و جهانی به فوتبال ایران داد. او متوجه شده است که برای اینکه تیم ملی ما موفق بشود، نیار به ایجاد تغییراتی در خود است. او با مسئولان فدراسیون فوتبال رفتار بسیار مناسبی در پیش گرفت. با تغییراتی که کی‌روش داشت و تفکراتی که با خود به ایران آورد می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند.

بیشتر بخوانید:

عسگری: عملکرد داوری بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع است

وی افزود: کی‌روش مربی با تجربه‌ای است و در چهار جام‌جهانی حضور داشته است. مربیان پرتغالی افکار مدرنی دارند. او به بازیکنان لژیونر ما دل بسته است و الان می‌بینیم بازیکنان لیگ نسبت به لژیونرها کم‌تر هستند.

او همچنین گفت: با دو تیم مطرح دنیا قبل از جام‌جهانی بازی کردیم. اروگوئه در اولین دوره جام‌جهانی قهرمان شده است و سنگال هم قهرمان آفریقا شده است. فوتبالیست‌های ما وقتی با تیم‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنند انگیزه می‌گیرند. وقتی کی‌روش را در این دو بازی کنار زمین دیدم، متوجه شدم او آرام‌تر از گذشته در کنار زمین حضور دارد و با دستیارانش مشورت می‌کند که  این موضوع باعث خوشحالی ما است. هرگز فکر نمی‌کردم برابر اروگوئه بازیکنان با انگیزه بازی کنند. ترکیب تیم در این دیدار بسیار خوب بود تعویض‌ها هم بسیار خوب انجام شد و کی‌روش نشان داد می‌خواهد به بازیکنانی که تجربه کمتری دارند بازی بدهد تا خود را برای جام‌جهانی آماده کنند.

معینی در ادامه گفت: بازی با اروگوئه پایاپای بود. اگرچه آنها بیشتر مالک توپ بودند اما سبک بازی ما تغییر کرده بود. کی‌روش علاقه دارد با سیستم ۴-۲-۳-۱ بازی کند و این سیستم را بیشتر تیم‌های دنیا استفاده می‌کنند. برای اینکه ما برابر تیم‌های قوی‌تراز خودمان بازی می‌کنیم نیاز داریم حداقل ۶۵ درصد به کارهای دفاعی توجه کنیم. کی‌روش در دو بازی دوستانه به دنبال این بود که اول ما گل نخوریم و بازی را کنترول کنیم و اگر اتفاقی هم رخ می‌دهد در نیمه دوم رخ بدهد. استراتژی کی‌روش همیشه اینگونه بوده که نتیجه بازی را به نیمه دوم محول کند. چون برابر تیم‌های قدرتمند اگر در نیمه اول گل نخوریم، شرایط برای ما محیا می‌شود و تیم‌های حریف را آشفته می‌کند که به گل برسند. همین موضوع برای ما فرصت بسیار خوبی است که با کنترل بازی در میانه میدان بتوانیم به گل برسیم. در جام‌جهانی ۲۰۱۸ هم به همین شیوه به مراکش گل زدیم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه گفت: تیم ما برابر اروگوئه چه از نظر تکنیکی و چه تاکتیکی و چه مسائل روحی و روانی عقب ننشست و بازی خوبی انجام داد. تیم ما از نظر تکنیکی متحول شده است. در فوتبال برتر دنیا کل فوتبال در پاس‌ و کنترل خلاصه می‌شود. پاس‌های دقیق و کنترل‌های ماهرانه در بازی‌های تیم‌های بزرگ دیده می‌شود. این پاس‌کاری‌ها در شرایط مختلف و در فضاهای کم انجام می‌شود. من نگران بودم که تیم ما بعد از چند پاس توپ را از دست می‌داد اما الان فوتبال ما به سبکی نزدیک می‌شود که در جام‌جهانی به آن نیاز دارد. یعنی فوتبال پر سرعت، پاس‌های دقیق، کنترل توپ  و حفظ شرایط بازی تا آخرین دقایق در دستور کار تیم ملی است. اروگوئه آرزو داشت ما را ببرد اما بازی خوب تیم ملی اجازه نداد. ما در نیمه دوم برابر اروگوئه مثل یک گل مدرسه‌ای به گل رسیدیم. ما بر اثر اتفاق به گل نرسیدیم و با یک تاکتیک مشخص و تمرین شده به گل رسیدیم. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که طارمی دقیقا جای ایستاده بود که قرار بود توپ به او برسد. این پیروزی برابر اروگوئه به ما برای بازی برابر سنگال روحیه داد. اگرچه تیم‌ها در بازی‌های دوستانه ریسک‌های زیادی  انجام نمی‌دهند اما اروگوئه با ۸۰ درصد  توانش برابر ایران بازی کرد.

او تصریح کرد: سنگال برابر ما محتاط‌تر بازی کرد. درست است که مساوی کردیم اما یک برنده بودیم. مساوی برابر سنگال نتیجه بسیار خوبی بود. حالا تا جام‌جهانی کی‌روش می‌تواند برنامه‌های تاکتیکی خود را پیاده کند.

او همچنین گفت: در جام‌جهانی ۲۰۱۴ ما فقط برای دفاع به میدان رفته بودیم اما در بازی برابر اروگوئه من دیدم دو هافبک دفاعی ما طوری کار می‌کردند که در حمله حضور داشتند و ایران  با ۵ و یا ۶ بازیکن حمله می‌کرد. فکر می کنم کی‌روش به این نتیجه رسیده که اگر قرار است بباریم، فوتبالی متشکل از ۶۰ درصد دفاع و ۴۰ درصد حمله ارائه کنیم. ما دربازی سنگال تیم حریف را به خوبی پرس می‌کردند. زمانی که  برای استقلال بازی می‌کردم، مربیان حریف ما می‌گفتند سعی کنید گل نخورید چون گل زدن به استقلال سخت است. اینجا هم همین تفکر حاکم است. جبران کردن گل خورده برابر اروگوئه و سنگال واقعا سخت است. با این حال کی‌روش تیم را برای پیروزی به زمین می‌فرستد. الان میل به پیروزی در تیم ملی حاکم است و برای پیروزی هم باید گل بزنید. اگر برابر تیم قدرتمندی مثل انگلیس صرفا دفاع کنید گل می‌خورید. این تغییر تفکر کی‌روش را باید به فال نیک گرفت. این تفکر کی‌روش باعث ایجاد اعتماد به نفس بین بازیکنان شده است. مثلا با همین روحیه بیرانوند درون دروازه برابر اروگوئه توپ‌های بسیار خوبی را گرفت که نشان دهد ایران تیمی نیست که به این راحتی گل بخورد.

معینی تاکید کرد: در فوتبال مطرح دنیا در رابطه مربی و بازیکن نکته بسیار مهمی وجود دارد. بازیکنان باید آنقدر میل به پیروزی داشته باشند که با ارائه یک بازی خوب خود را برای سرمربی فدا کنند. حرکات دو مدافع میانی ایران طوری بود که خود را به آب و آتش می‌زدند و تا مرز آسیب‌دیدگی پیش می‌رفتند تا تیم گل نخورد. این نشان می‌دهد آنها برای سرمربی و پیراهن تیم ملی و مردم ایران از جان مایه می‌گذارند. این موضع به خاطر این است که سرمربی چنین جوی را در تیم ملی ایجاد کرده است تا بازیکنان خود را برای تیم ملی و مردم قربانی کنند. اگر تیمی می‌خواهد موفق شود بازیکن باید خودش را برای ملت خود قربانی کند. ما سه بازی سخت داریم. آمریکا را می‌بریم اما نمی‌توان بازی انگلستان و ولز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. با این حال ما در جام‌جهانی تیم از پیش باخته نیستیم. فوتبال را امروز با مغز بازی می‌کنند، نه فقط با پا! باید بازی را کنترل کنند و اجازه ندهند حریف خودنمایی کند. بازیکنان لژیونر ما که با مربیان خارجی کار می‌کنند، تفکراتشان تغییر کرده است. امیدوارم در جام‌جهانی آن چیزی که می‌خواهیم رخ بدهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=261800

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x