تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

حال بد فرانسه در لیگ ملت های اروپا؛ صعود هلند و کرواسی به دور نهایی

  • کد خبر : 260324
  • 04 مهر 1401 - 1:20

تیم ملی فرانسه در خانه دانمارک ۰-۲ مغلوب شد تا در رده سوم گروه خود در لیگ ملت های اروپا قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

جی پلاس، قهرمان دوره قبلی این تورنمنت در سال جاری اصلا عملکرد خوبی نداشت و امشب نیز در آخرین بازی در خانه دانماک با دو گل شکست خورد. در این گروه کرواسی با برتری برابر اتریش، به عنوان صدرنشین راهی نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا شد.

تیم ملی فرانسه بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی پاس آنتوان گریزمان بود که کیلیان امباپه می توانست گل اول را به ثمر برساند، اما ضربه این بازیکن با عکس العمل کسپر اشمایکل همراه شد. اما در ادامه دانمارک کنترل بازی را در دست گرفت و در اواسط نیمه اول به گل رسید. روی ارسال زمینی و تماشایی دامسگارد از سمت چپ بود که کسپر دالبرگ در مقابل دروازه و در موقعیتی تک به تک صاحب فرصت شده و با ضربه ای دقیق گل اول دانمارک را به ثمر رساند. اما این تیم پنج دقیقه بعد به گل دوم نیز رسید. پاس رو به عقب توماس دلینی از درون محوطه با ضربه والی و دقیق اسکوف السن به گوشه دروازه فرانسه همراه شد و دانمارک توانست ۰-۲ از حریفش پیش افتد. در دقایق ابتدایی نیمه دوم تیم ملی فرانسه می توانست از روی یک موقعیت ایستگاهی به گل برسد، اما ضربه زمینی گریزمان را در آستانه ورود به دروازه، کسپر اشمایکل مهار کرد. دقایقی بعد و با حرکت گریزمان بود که تیم ملی فرانسه صاحب بهترین فرصت برای زدن گل تساوی شد، اما کیلیان امباپه در موقعیتی تک به تک ضربه خوبی به توپ نزد و اشمایکل باز هم موفق ظاهر شد.  در ادامه تیم ملی دانمارک به خوبی از گل های زده خود دفاع کرده و در نهایت با همان دو گل موفق به شکست فرانسه شد.

کرواسی هم مقابل میزبانش اتریش ۳-۱ برنده شد. مودریچ، لیوایا و لوورن در دقایق ۶، ۶۹ و ۷۲ برای بلیزرها گل زدند و تنها گل اتریش را باومگارتنر در دقیقه ۹ به ثمر رساند. کرواسی با ۱۳ امتیاز صدرنشین این گروه شد و به دور نهایی رسید. دانمارک و فرانسه با ۱۲ و ۵ امتیاز در رده‌های بعدی جای گرفتند و اتریش ۴ امتیازی هم به لیگ B سقوط کرد.

در گروه ۴، هلند با نتیجه ۱-۰ مقابل اتریش پیروز شد. کاپیتان فان‌دایک در دقیقه ۷۳ با ضربه سر تنها گل نارنجی‌ها را زد.

لهستان در دیگر دیدار این گروه با تنها گل سیویدرسکی در دقیقه ۵۹ این بازی را ۱-۰ برد.

در این گروه هلند ۱۶ امتیازی صدرنشین شد و به دور نهایی راه پیدا کرد. بلژیک ۱۰ امتیازی از صعود بازماند و لهستان و ولز با ۷ و یک امتیاز در رده‌های بعدی ایستادند. ولز حریف ایران در جام‌جهانی به لیگ B ملت‌های اروپا سقوط کرد.

تیم ملی فوتبال فرانسه تیم ملی فوتبال دانمارک

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=260324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x