تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آشنایی با دومین حریف ایران در اتریش/ تیمی با بهترین بازیکن قاره سیاه و کاپیتانی از چلسی

  • کد خبر : 259722
  • 03 مهر 1401 - 12:46
آشنایی با دومین حریف ایران در اتریش/ تیمی با بهترین بازیکن قاره سیاه و کاپیتانی از چلسی

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین بازی دوستانه خود در اردوی اتریش به مصاف بهترین تیم قاره آفریقا می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از برتری یک بر صفر مقابل اروگوئه از ساعت ۱۹ سه‌شنبه ۵ مهر در دومین بازی دوستانه خود در اردوی اتریش به میزبانی ورزشگاه Motion invest Arena وین به مصاف سنگال می‌رود‌.

در ادامه به بررسی وضعیت بهترین تیم حال حاضر قاره آفریقا می‌پردازیم.

سنگال با صدرنشینی در گروه هشت رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آفریقا، بالاتر از توگو، نامیبیا و کنگو توانست راهی مرحله نهایی این مسابقات شود و در نهایت پس از تساوی یک بر یک مقابل مصر در مجموع دو بازی رفت و برگشت، با نتیجه سه بر یک فراعنه را با سرمربیگری کارلوس کی‌روش شکست داد تا برای سومین بار جواز حضور در مهم‌ترین آوردگاه دنیای فوتبال را به دست آورد.

سنگال درحالی در گروه اول بیست و دومین دوره جام جهانی، باید به مصاف هلند، قطر و اکوادور برود که پیش از این در اولین دوره حضورش در این مسابقات در سال ۲۰۰۲ با شگفتی سازی توانست به مرحله یک چهارم نهایی برسد‌‌‌‌. در دیدار افتتاحیه آن جام شیرهای ترانگا(لقب سنگال) با سرمربیگری برونو متسو فقید، قهرمان جهان یعنی فرانسه را شکست دادند و در ادامه با تساوی مقابل دانمارک و اروگوئه توانستند به عنوان تیم دوم گروه‌شان به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. هرچند پس از برتری دو بر یک برابر سوئد، با شکست یک بر صفر مقابل ترکیه نتوانستند تاریخ‌سازی خود را ادامه داده و به جمع چهار تیم برسند.

البته سنگال در دومین دوره حضورش در جام جهانی توفیق خاصی نداشت و با وجود آمار برابر با ژاپن در امتیاز، گل زده و گل خورده، تنها به دلیل دریافت کارت زرد بیشتر نسبت به سامورایی‌ها، پایین‌تر از این تیم و کلمبیا صدرنشین و بالاتر از لهستان، در جایگاه سوم گروه H قرار گرفت و از دور مسابقات حذف شد.

سنگال تنها یک قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را در کارنامه دارد و این افتخار را باز هم مقابل مصر و کارلوس کی‌روش در فینال سال ۲۰۲۲ در ضربات پنالتی کسب کرد.

این تیم در حال حاضر در جایگاه ۱۸ رنکینگ فیفا قرار دارد که البته بهترین رتبه تاریخش نیز همین رده است. سنگال با ایران در رنکینگ اختلافی چهار پله‌ای‌ دارد.

در حال حاضر آلیو سیسه که در جام جهانی ۲۰۰۲ کاپیتان سنگال بود، سرمربیگری این تیم را برعهده دارد. او پس از جدایی از تیم ملی زیر ۲۳ سال کشورش در ۵ مارس ۲۰۱۵، در ۱۴۳ بازی آمار ۱۰۱ برد، ۲۵ مساوی و ۱۸ باخت را روی نیمکت تیم ملی سنگال ثبت کرده است.

 

ادوارد مندی(دروازه‌بان مصدوم چلسی) یوسف سابالی(مدافع رئال بتیس) کیتا بالده(مهاجم دوپینگی اسپارتاک مسکو) و بونا سار(مدافع مصدوم بایرن مونیخ) سه بازیکن شاخص سنگال هستند که مقابل ایران غایب خواهند بود‌.

هر ۲۷ بازیکنی که برای دیدارهای دوستانه ماه سپتامبر به اردوی سنگال دعوت شده‌اند، لژیونر هستند.

۸ بازیکن از لوشامپیونا فرانسه، ۱۰ بازیکن از لیگ برتر و دسته اول انگلیس، ۲ بازیکن از بوندس لیگا آلمان، ۳ بازیکن از سری A ایتالیا، ۲ بازیکن از لالیگا اسپانیا، یک بازیکن از دسته اول قبرس و یک بازیکن از سوپرلیگ یونان در حال حاضر در اردوی تیم آلیو سیسه حضور دارند.

از چهره‌های شاخص اردوی فعلی این تیم می توان نفرات زیر را نام برد:

کالیدو کولیبالی: مدافع ۳۸ میلیون یورویی که از ناپولی به چلسی آمد تا به یکی از ارکان دفاعی آبی‌های لندن بدل شود.

ادریسا گانا:  هافبک سابق پاری سن ژرمن که پس از ۳ سال به اورتون بازگشت تا به مسیر بازسازی تافی‌ها کمک کند.

شیخ کویاته:  هافبک مطرح لیگ برتر انگلیس که در تیم‌های وستهام و کریستال پالاس نمایش‌های خوبی به ثبت رساند.

اسماعیل سار: مهاجمی که به دلیل درخشش در رن فرانسه راهی لیگ برتر انگلیس شد و توانست به یکی از بهترین گلزنان سال‌های اخیر واتفورد تبدیل شود.

سادیو مانه: بهترین گلزن، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال سنگال و بهترین بازیکن فعلی قاره سیاه که پس از درخششی وصف ناپذیر در ترکیب لیورپول، امسال با قیمت ۳۲ میلیون یورو به بایرن مونیخ رفت تا جانشین لواندوفسکی شود. البته او هنوز نتوانسته در جمع باواریایی‌ها عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد. بسیاری معتقدند که نبود مانه در لیورپول باعث شده تا شاگردان کلوپ شروعی ضعیف در این فصل لیگ جزیره داشته باشد.

نامپالیس مندی: هافبک دفاعی مستحکم تیم لسترسیتی که در سال های اخیر به یکی از ارکان اصلی روباه‌ها تبدیل شده است.

تیم ملی فوتبال کشورمان تاکنون فقط یک بار به مصاف سنگال رفته و در دیداری که ۱۲ فروردین ۸۸، اریش روته مولر آلمانی پس از برکناری علی دایی هدایت ایران را برعهده داشت با نتیجه یک بر یک در ورزشگاه آزادی مقابل این تیم متوقف شدیم که مهرزاد معدنچی، تک گل‌مان را در آن مسابقه به ثمر رساند.

پایان پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=259722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x