تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مقانلو: برای اعزام به رقابت‌های جهانی مکزیک وسواس داریم/ تکواندو ۶ سال عقب افتاده است

  • کد خبر : 259475
  • 03 مهر 1401 - 5:56
مقانلو: برای اعزام به رقابت‌های جهانی مکزیک وسواس داریم/ تکواندو ۶ سال عقب افتاده است

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: تیمی را تحویل گرفتیم که یک و نیم سال به مسابقات نرفته بود و برای اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی مکزیک وسواس داریم تا بهترین نفرات را اعزام کنیم.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رقابت‌های انتخابی تیم ملی مردان روز شنبه دوم مهرماه به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار شد و در پایان این مسابقات با نظر کادر فنی ۱۷ تکواندوکار در اردوی تیم ملی باقی ماندند. تیم ملی تکواندوی کشورمان ابتدا باید در رقابت‌های بین‌المللی آزاد لبنان شرکت کنند و پس از بررسی عملکرد کلیه ملی‌پوشان در این رقابت‌ها ترکیب نهایی ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات گرندپری منچستر و بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان مشخص شود.

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که انتخابی تیم ملی مردان برگزار شد و ۱۷ تکواندوکار به اردو دعوت شدند. عملکرد نفرات حاضر در انتخابی ها چطور بود، اظهار داشت: ما چکیده نفرات ۶ ماه گذشته تکواندوکاران در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مسابقات نوجوانان جهان و آسیا را دور هم جمع کرده بودیم. ۲۲ نفر چکیده نفراتی بودند که به اردوها دعوت شده بودند. این نفرات روز گذشته (شنبه ۲ مهرماه) به صورت دوره‌ای با هم بازی کردند و در نهایت ۱۷ نفر به اردو دعوت شدند. از عملکرد نفرات حاضر در انتخابی ها راضی بودم، جوانان خوبی در انتخابی عرض اندام کردند.

وی افزود: از بین ۱۷ نفری که در اختیار داریم یکسری‌ها مربوط به مسابقات گرندپری و یکسری‌ها نیز مربوط به مسابقات جهانی مکزیک خواهند بود. ما در تورنمنت لبنان یک ارزیابی از عملکرد این نفرات خواهیم داشت و پس  از بازگشت به ایران احتمال دارد در برخی از اوزان انتخابی برگزار کنیم. ما باید بهترین تیم را به مسابقات جهانی مکزیک اعزام کنیم. برای همین وسواس داریم تا بهترین نفرات را به مسابقات مکزیک اعزام کنیم. ما عملاً یکسری از نوجوانان را تا عرق‌های‌شان خشک نشده بود به اردوی تیم بزرگسالان آوردیم. در انتخابی تیم ملی هم شاهد بودیم که جوانان خیلی خوب درخشیدند و در حضور بزرگسالان که مدال داشتند، عملکرد راضی‌کننده‌ای را از خود به نمایش گذاشتند. با این شرایط بعد از مسابقات تورنمنت آزاد لبنان یک ارزیابی خواهیم داشت و یک تیم را به گرندپری منچستر و بعد از آن مسابقات جهانی مکزیک اعزام خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که ترکیب نهایی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی مکزیک چه زمانی مشخص خواهد شد، گفت: ما بعد از مسابقات آزاد لبنان ترکیب نهایی ملی‌پوشان را ارزیابی خواهیم کرد و تا ۲۴ مهرماه فرصت داریم تا اسامی ترکیب نهایی را به فدراسیون جهانی اعلام کنیم.

مقانلو در ادامه خاطرنشان کرد: ما یک سال و نیم تا المپیک پاریس فاصله داریم. دو مرحله مسابقات قهرمانی جهانی و یک مرحله بازی‌های آسیایی و رقابت‌های گرندپری را پیش‌رو داریم. این مسابقات رسمی ما است. ضمن اینکه مسابقات گرنداسلم را هم که جزو مسابقات کسب سهمیه المپیک است را پیش‌رو داریم و نباید از این رقابت‌ها غافل شویم. رئیس فدراسیون تکواندو طوری برنامه‌ریزی کرده که شانش حضور جوانان در مسابقات گرنداسلم را از دست ندهیم. ما در گرنداسلم می‌توانیم یک سهمیه المپیک را به دست آوریم.

سرمربی تیم ملی در ادامه، گفت: پنج نفر اول مسابقات گرندپری به صورت مستقیم راهی المپیک خواهند شد. هدف اصلی ما این است که تعداد بازیکنان زیاد شود تا مجوز حضور در گرندپری را کسب کنند. چون عملاً بازیکنان ما با حضور در رقابت‌های گرندپری خبره‌تر می‌شوند. واقعیت این است که در رقابت‌های گرندپری بازیکنان خاص و خبره حضور پیدا می‌کنند و حضور ملی‌پوشان ما باعث بالا رفتن تجربیات آنها می‌شود. هدف دوم ما این است که بازیکنان ما به جمع پنج نفر اول در رنکینگ نزدیک‌تر شوند. در پایان نیز شانس آخر ما مسابقات قاره‌ای است که می‌توانیم در آن سهمیه المپیک را کسب کنیم، اما ما تمام امیدمان به این است که کار را در همان مسابقات گرندپری تمام کنیم. ۸۵ درصد مدال‌آوران در المپیک زیر رنکینگ ۱۰ هستند و به نظرم من هادی ساعی هم کاملاً اعتقاد دارد که بازیکنان در مسیر کسب سهمیه المپیک می‌تواند حضور داشته باشد و آماده شوند. به هر حال از کجا معلوم که ما فقط با حضور در مسابقات قاره‌ای بتوانیم سهمیه کسب کنیم و به همین دلیل در مسابقات گرندپری و رویدادهای متعدد شرکت نکنیم. 

مقانلو در پاسخ به این سؤال که کادرفنی با تجربه ای که دارید در این مسیر چقدر به شما می تواند کمکم کند، گفت: من از کادر فنی راضی هستم. مجموعه تیم ما به دنبال این هستند که اتفاق خوبی در تکواندو رخ دهد. ما برای سال ۲۰۲۳ تراکم نفر داریم و در چهار وزن المپیکی یعنی؛ زمانی که تیم را تحویل گرفتیم روی کاغذ چهار بازیکن داشتیم که می‌توانستند در مسابقات گرندپری شرکت کنند، یعنی عملاً  فقط می توانستند در گرندپری حضور داشته باشند، حالا با توجه به اینجای کار ما تعداد نفرات‌مان را زیاد کرده‌ایم. امیدوارم بتوانیم به روزهای خوب بازگردیم، هرچند که کار آسانی نیست، اما شدنی است فقط باید یک مقدار حوصله کنیم. 

وی در واکنش به این سؤال که مسابقات گرندپری منچستر یک رویداد بسیار بزرگی است، شما حضور ملی پوشان را در این مسابقات چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: ما زمانی که تیم را تحویل گرفتیم یک سال و نیم بود که ملی‌پوشان از کشور خارج نشده بودند و بعد از آن به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند و در نهایت  سه نقره و یک برنز کسب کردند که سه نقره می‌توانست طلا باشد. تیم ما ترکیب جوانی داشت. دانیال بزرگی، مهدی حاج موسایی، علیرضا نادعلیان جوانان ما بودند. ضمن اینکه یزدانی را هم به دلیل اینکه کار اعزام او درست نشد نتوانستیم به همراه خودمان به مسابقات ببریم. بچه‌های ما نسبت به آن زمانی که در مسابقات حضور نداشتند در قهرمانی آسیا خوب درخشیدند. من فکر می‌کنم بچه‌های ما دست و پا بسته نیستند و میرهاشم حسینی در وزن جدید منهای ۸۰ بازی خواهد کرد. سجاد مردانی در وزن مثبت ۸۰، آرمین هادی‌پور در وزن ۵۸ کیلوگرم و نادعلی و موسایی نیز برای اولین‌ بار است در این مسابقات شرکت می‌کنند. امیدوارم بچه‌ها از تجربیات منچستر استفاده کنند و امتیاز لازم جهت کسب سهمیه المپیک را به دست بیاورند.

مقانلو در پایان خاطرنشان کرد: از خانواده بزرگ تکواندو خواهش می‌کنم صبوری کنند. ما از پنجم اردیبهشت تیم را تحویل گرفته‌ایم و عملاً سه ماه است که تیم را  تحویل گرفته‌ایم. یک مقدار حوصله به خرج بدهند تیم به روزهای خوبی برمی‌گردد.

پایان پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=259475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x