تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وبسایت رسمی استارلینک پس از توییت ایلان ماسک فیلتر شد

  • کد خبر : 258883
  • 02 مهر 1401 - 16:22
وبسایت رسمی استارلینک پس از توییت ایلان ماسک فیلتر شد

پس از آن‌که ایلان ماسک به طور جدی در پی برقراری اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران قرار گرفت، وبسایت استارلینک فیلتر شد.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

پس از آن‌که ایلان ماسک به طور جدی در پی برقراری اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران قرار گرفت، وبسایت استارلینک فیلتر شد.

چندی پس از گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال قطع و اختلال اینترنت در ایران بود که ایلان ماسک در پاسخ به توییت یکی از کاربران ایرانی اعلام کرد که استارلینک درخواست معافیت از تحریم‌ها را دارد.

ارسال تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای هم در زیر سایه بسیاری از تجهیزات دیگر، در لیست تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داشت. پس از این درخواست ایلان ماسک، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد به ایلان ماسک اجازه این کار را خواهد داد. جهت خواندن خبر تکمیلی به مطلب خبر لغو تحریم‌ها برای ارسال اینترنت ماهواره‌ای به ایران مراجعه کنید.

از سوی دیگر، روز چهارشنبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، اعلام کرد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، تنها در صورت اخذ مجوز می‌تواند شروع به سرویس‌دهی در ایران کند و در غیر این صورت، چنین چیزی ممکن نیست.

شب گذشته، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، آنتونی بلینکن، در توییتی اعلام کرد که اقداماتی در خصوص فراهم کردن اینترنت آزاد و ارتباطات دیجیتالی برای ایران صورت گرفته است. ایلان ماسک در پاسخ به این توییت، در پیامی کوتاه اعلام کرد که درحال فعال‌سازی استارلینک در ایران است.

توییت ایلان ماسک درباره فعال سازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

حالا پس از این توییت و جدی شدن فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران، وبسایت رسمی این شرکت که اطلاعات مختلفی درباره این سرویس، مانند نحوه فعال‌سازی آن در اختیار کاربران قرار می‌دهد، فیلتر شده است و برای دسترسی به آن، نیاز به استفاده از برنامه‌های تغییر IP دارید.

با وجود آن‌که عیسی زارع‌پور هم گفته بود که سرویس‌دهی استارلینک در ایران از نظر فنی در آینده‌ای نزدیک، به خودی خود «بعید» است و در آینده‌ای دور هم نیاز به مجوز دارد، به نظر می‌رسد این اقدام، اولین حرکت و نشان‌دهنده مخالفت دولت با اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باشد.

فیلتر سایت رسمی استارینک
وبسایت استارلینک که از دسترس خارج شده است
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=258883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x