تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

سید صالحی: بردن اروگوئه، انگیزه بازیکنان را افزایش داد

  • کد خبر : 258682
  • 02 مهر 1401 - 12:15
سید صالحی: بردن اروگوئه، انگیزه بازیکنان را افزایش داد

سیدمهدی صالحی معتقد است پیروزی مقابل اروگوئه انگیزه مضاعفی به ملی پوشان برای جام جهانی داد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه”، سید مهدی سید صالحی در مورد پیروزی یک بر صفر ایران مقابل اروگوئه در بازی دوستانه دیروز به خبرنگار ما گفت: شرایط بازی دوستانه فرق دارد. بازیکنانی مثل سوارز و نونیز در اروگوئه حضور داشتند و این تیم با سیستم دو فوروارده بازی می کرد. ایران در نیمه اول با سیستم ۴۱۴۱ بازی می کرد. از سعید عزت اللهی جلوی هافبک ها استفاده شده بود و مهدی ترابی در سمت چپ و جهانبخش سمت راست بازی می کردند.

او ادامه داد: کی روش سعی کرده بود جلوی عزت الهی از حاج صفی و قدوس استفاده کند و در نوک حمله هم سردار آزمون حضور داشت. در نیمه‌ اول بازی دست اروگوئه بود و ایران  به دنبال این بود در  میانه زمین بازی انجام دهد و از ضد حملات استفاده کند. تفکرات اروگوئه هم این بود از بازی ترکیبی استفاده کند و بتواند کناره ها را دور بزند و بیشتر از فضای بین دفاع ما استفاده کند. در برخی مواقع  به اهداف خود رسیدند. در نیمه دوم با تعویض های طارمی و کریم انصاری فرد که به زمین آمدند، قاعدتا کفه ترازو در خط حمله به نفع ایران سنگین تر شد.

وی ادامه داد: قاعدتاً ما چشم به ضد حملات بسته بودیم و در ضد حملات در نیمه اول خیلی موفق نبودیم اما در نیمه دوم با آمدن طارمی در چپ، قلی زاده در راست و کریم انصاری فرد، توانستیم تحرکمان در خط حمله را بیشتر کنیم و در ضد حمله با همکاری که بین طارمی و انصاری‌فرد و قدوس اتفاق افتاد، توانستیم به گل برسیم. بعد از آن هم طبیعی بود حریف فشار بیشتری بیاورد.

پیشکسوت فوتبال عنوان کرد: در مجموع تفکرات آقای کی روش این است که تیم گل نخورد و در ضد حمله به گل برسد. در هشت سالی هم که در ایران بود به دنبال این بود از ضد حملات و ضربات ایستگاهی استفاده کند و تا جایی که  ممکن است گل نخوریم و بازی را به دقایق آخر بکشانیم و از یک طریق هم گل بزنیم و برنده باشیم.

سیدصالحی در مورد کلین شیت برابر اروگوئه و استفاده از دو گلر گفت: ذهنیت آقای کی روش این است تیم بسته بازی کند و بیشتر عمق زمین را می‌بندد. او دوست داد در میانه زمین نفرات بیشتری باشد و جنگ در مرکز میدان صورت گیرد. سبک مورایس در سپاهان هم مثل سبک آقای کی روش در تیم ملی است و از میانه زمین پرس را شروع می کنند و بعد به دنبال ضد حمله هستند.

سیدصالحی در پاسخ به این سوال که با وجود این نفرات و کی روش تیم ملی در جام جهانی می تواند موفق باشد، گفت: انگیزه خاصی در تیم ملی نسبت به دفعات قبل بود. با اینکه برنامه خاصی نداشتیم اما با پیروزی در این بازی، انگیزه زیادی در بچه ها به وجود آمد. می توانیم به آینده امیدوار باشم. اروگوئه تیم کوچکی نیست و بازیکنان بسیاری خوبی دارد و از نظر فیزیکی و تکنیکی قابل احترام بود. آنها از هشت بازی آخر، هفت بازی را برده و یک بازی را هم مساوی کرده و باخت نداشت.

او در پایان گفت: این پیروزی از لحاظ انگیزشی خیلی خوب بود که که روحیه از دست رفته بچه ها را برگرداند و به خودباوری رسیدند. می توانیم در جام جهانی مقابل رقبا حرفی برای گفتن داشته باشیم. البته شرایط بازی دوستانه با بازی های جام جهانی فرق می کند. بازی های دوستانه تداعی کننده بازی های جام جهانی است. وقتی با تیم ها بزرگ بازی می کنیم و نتیجه بگیریم اعتماد به نفس مان بالا می رود. زمان زیادی را از دست دادیم و باید برای تیم ملی تدارک بهتری ببینیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=258682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x