تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

درخشان: روند خوب بازی با اروگوئه باید ادامه یابد

  • کد خبر : 258410
  • 02 مهر 1401 - 8:36
درخشان: روند خوب بازی با اروگوئه باید ادامه یابد

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی در دیدار برابر اروگوئه، هم در خط حمله و دفاع خوب کار کرد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

حمید درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر اروگوئه در جریان دیداری دوستانه اظهار کرد: بازی خوب و قابل قبولی را از ایران دیدیم. ایران هم در ایجاد موقیعت و هم دفاع بسیار خوب کار کرد. در کارهای دفاعی همه بازیکنان به خوبی شرکت داشتند و وظایف دفاعی خود را به خوبی انجام می‌دادند. در بحث کارهای هجومی هم، نفرات به کارهای هجومی به خوبی اضافه می‌شدند و ما چند فرصت خوب را دیدیم که ایران به دست آورد.

وی افزود: در خط حمله بعد از تعویض آزمون با طارمی، عملکرد خط حمله ایران بهتر شد و ارسال‌ پاس‌ها را در خط جلوی ایران بیشتر دیدیم. هم سامان قدوس و هم کریم انصاری‌فرد پاس‌های بسیار خوبی ارسال می‌کردند و دقیقا روی همین تاکیک و ضربه تمام کننده طارمی به گل رسیدیم.

درخشان در ادامه گفت: بسیار مهم بود برابر تیمی چون اروگوئه که ستاره‌های خوبی در اختیار دارد، بعد از حمله، بازیکنان سریع برگردند و این اتفاق بارها در بازی رخ داد. از طرف دیگر وقتی کار دفاعی به پایان می‌رسید، نفرات به خوبی به حمله اضافه می‌شدند. کار دفاعی ما طوری تنظیم شده بود که همه بازیکنان درگیر باشند و فضا به حریف ندهند. در یکی دو مورد اروگوئه فرصت به دست آورد که بیرانوند فرصت‌ها را از آنها گرفت. فراموش نکنید اروگوئه بازیکنان خلاق و با کیفیتی داشت اما ما خیلی خوب دفاع کردیم و خیلی خوب در حمله یکدیگر را پیدا کردیم.

او دباره اینکه ایران برابر اروگوئه صرفا دفاع نکرد و برای حمله هم برنامه داشت گفت: اگر از دفاع به حمله خوب اضافه بشویم، امتیاز بسیار مهمی برای ماست. اگر در جام‌جهانی هم برابر انگلیس، آمریکا و ولز اینطور خوب و برنامه ظاهر شویم، قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. مهم این است که روند بازی ما برابر اروگوئه تکرار شود و فقط به یک بازی ختم نشود. ما نیاز داریم که در بازی‌های دیگر هم روی همین تاکیک کار کنیم تا با هماهنگی بیشتر بین نفرات بتوانیم عملکرد خوبمان را در بازی برابر اروگوئه، در بازی‌های دیگر هم ادامه دهیم.

درخشان ادامه داد: نوع دفاع گروهی تیم ملی برابر اروگوئه بسیار خوب بود. مثلا سردار آزمون در نیمه اول تا پشت محوطه جریمه دفع توپ می‌کرد و به خط هافبک کمک می‌کرد. این نشان می‌داد در دفاع کردن کمک می‌کردند. در نیمه دوم هم همین روند ادامه داشت. همانطور که گفتم در این بازی نقطه مثب ما این بود که در اضافه شدن به خط حمله بسیار خوب کار کردیم.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=258410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x