تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اینترنت با اختلال همراه است ولی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی کاملاً در دسترس هستند

  • کد خبر : 257725
  • 01 مهر 1401 - 3:06
اینترنت با اختلال همراه است ولی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی کاملاً در دسترس هستند

دسترسی اینترنت برقرار است، ولی با توجه به شرایط و وضع موجود حاکم بر بستر اینترنت همراه و ثابت، ممکن است دچار اشتباهاتی در این باره شده باشید.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

دسترسی اینترنت برقرار است، ولی با توجه به شرایط و وضع موجود حاکم بر بستر اینترنت همراه و ثابت، ممکن است دچار اشتباهاتی در این باره شده باشید.

در این مطلب به توضیحی درباره وضعیت فعلی اینترنت، اختلالات و شرایط موجود می‌پردازیم تا متوجه شویم چه دسترسی‌هایی داریم و به چه سایت‌هایی دسترسی نداریم.

دیروز، مصادف با ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ بود که صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌ها پیرامون قطعی اینترنت به اوج خود رسید؛ هرچند این موضوع در ابتدا تکذیب شد، اما امکان به وجود آمدن محدودیت‌ها رد نشد.

همگام با گمانه‌زنی‌ها، گزارشات و تجربیات کاربران و قطعی‌های مقطعی و منطقه‌ای اینترنت همراه، ما مطلب اختلال در اینترنت همراه را منتشر کردیم و آن را همراه با وقایع جدید، به‌روزرسانی کردیم. در آخرین آپدیت این مطلب در ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته، خبر از داخلی شدن اینترنت همراه در برخی مناطق دادیم. اما این قضیه به چه معناست؟

دسترسی اینترنت داخلی به زبان ساده

وقتی اینترنت داخلی برقرار باشد، دسترسی شما فقط به سایت‌هایی امکان‌پذیر خواهد بود که سرور آن‌ها در داخل کشور وجود دارد. برخی کاربران تصور می‌کنند که در این حالت، سایت‌هایی در دسترس خواهند بود که دامنه آن‌ها «ir.» است و سایت‌های با دامنه «com.» از دسترس خارج می‌شوند؛ اما واقعیت آن است که این موضوع ارتباطی به دامنه ندارد. داخلی بودن یا خارجی بودن یک سایت، به سرور برمی‌گردد، سایت‌های داخلی مثلکمال مهر که سرور آن‌ها در داخل است، حتی با دامنه و پسوند «com.» هم در دسترس خواهند بود؛ البتهکمال مهر دامنه «ir.» هم دارد و با رفتن به آدرس itresan.ir هم وارد سایت ما می‌شوید.

سوای وبسایت‌ها، تمام سرویس‌های داخلی، از قبیل تلویزیون‌های اینترنتی، تاکسی‌های اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین، اپلیکیشن‌های داخلی و… در دسترس خواهند بود.

درحال حاضر به چه سایت‌ها و سرویس‌هایی دسترسی داریم؟

طی بازه ۱۲ ساعته پیش از انتشار این مطلب، همه مدل اختلال در اینترنت همراه را شاهد بودیم و دسترسی اینترنت بین‌الملل قطع و وصل می‌شد؛ اما دسترسی اینترنت داخلی تقریبا همیشه برقرار بود.

وقتی اینترنت بین‌الملل در دسترس نباشد، طبیعتاً از سرویس‌های بین‌المللی مانند گوگل نمی‌توانید بهره‌ای ببرید؛ ولی به این معنی نیست که اگر در گوگل مثلاً نام یک سایت یا اپلیکیشن را سرچ کنید و نتیجه‌ای در دسترس نباشد، یعنی آن‌ها در دسترس نیستند!

شما همچنان می‌توانید از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید، مبلغ آن‌ها را اینترنتی پرداخت کنید، از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید و مبلغ دلخواه خود را مانند همیشه کارت‌به‌کارت کنید. پس اگر فروشگاه اینترنتی یا سایت مدنظر شما در گوگل در دسترس نیست، به دلیل عدم دسترسی به گوگل است و باید مستقیماً به اپلیکیشن یا وبسایت موردنظر خود بروید. یعنی اگر آدرس سایت را وارد کنید، می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید و اینترنت قطع نیست.

حالا به نظر می‌رسد اینترنت بین‌الملل برای برخی از کاربران با اینترنت همراه هم در دسترس قرار گرفته است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=257725

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x