تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

(تصاویر) اسکمیو‌های اینوئیت پیش از نابودی توسط آنفولانزای اسپانیایی

  • کد خبر : 257235
  • 30 شهریور 1401 - 14:07
(تصاویر) اسکمیو‌های اینوئیت پیش از نابودی توسط آنفولانزای اسپانیایی

اسکمیو‌های اینوئیت در لابرادور کانادا در شرایط سرد زندگی می‌کردند تا اینکه در تابستان ۱۹۱۹ با همه گیری آنفولانزای اسپانیایی مواجه شدند.

تصاویری که به تازگی از جوامع اینوئیت در سال‌ها قبل از نابودی کامل توسط آنفولانزای اسپانیایی منتشر شده نشان می‌دهد که آن‌ها از زندگی سخت شمالگان جان سالم به در برده‌اند.

به گزارش فرارو، این عکس‌ها در یک حراجی در کورن‌وال به فروش رفت و توسط یک کانادایی به قیمت ۴۱۰۰ پوند خریداری شد.

اعتقاد بر این است که این تصاویر توسط پائول هتاش، یک عکاس مبلغ پرکار که در مدرسه مبلغان در منطقه نیزکی آلمان آموزش دیده است، گرفته شده است. او از سال ۱۸۹۸ تا ۱۹۴۷ در منطقه لابرادور کانادا خدمت کرد و با الن ماری کخ، دختر یک عکاس ازدواج کرد.

این تصاویر نشان می‌دهد که مردم اینوئیت با شکار فوک‌ها و ماهی‌های دریایی برای غذا و استفاده از پوست حیوانات برای پوشاک، از آب و هوای سخت مناطق قطبی کانادا جان سالم به در می‌برند.

برخی از تصاویر زیرنویس‌هایی مربوط به سال ۱۹۰۹ دارند، دو مورد مربوط به سال ۱۹۱۲ و یکی مربوط به سال ۱۹۱۳ است. عکس‌ها تصویری از زندگی روزمره در منطقه لابرادور کانادا هستند.

مبلغانی که به لابرادور آمدند از کلیسای موراویا بودند که در امپراتوری مقدس روم تأسیس شد و اولین اروپاییانی بودند که در آنجا ساکن شدند. این یک کلیسای پروتستان است که ریشه آن به ناحیه تاریخی بوهم جمهوری چک می‌رسد و مبلغان مذهبی برای گسترش مسیحیت به لابرادور می‌رفتند. ماموریت آن‌ها تا قرن نوزدهم موفقیت آمیز نبود، تا اینکه اینوئیت‌ها به دلیل هدایا و کالا‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌کردند شروع به تغییر دین کردند.

این تصاویر سال‌ها قبل از آنفولانزای اسپانیایی که در سپتامبر ۱۹۱۸ در نیوفاندلند و لابرادور ظاهر شد و بیش از ۶۰۰ نفر را در کمتر از پنج ماه کشت ثبت شده است.

بیماری آنفولانزا جان همه مردان بالغ را گرفت و تعداد محدودی از زنان و کودکان در سال ۱۹۱۹ منطقه را به آتش کشیدند و جامعه را منحل کردند. همچنین از ۲۲۰ نفری که در هبرون، شمالی‌ترین سکونتگاه لابرادور زندگی می‌کردند، تنها ۷ نفر زنده ماندند.

خانواده‌های شاد اینوئیت که در دوربین‌ها شکار شده‌اند، تنها سال‌ها باقی مانده بود تا وجود صلح‌آمیزشان نابود شود.

آنفولانزای اسپانیایی یک بیماری همه گیر مرگبار از قرن بیستم بود که در سال ۱۹۱۸ شیوع پیدا کرد. مشخص نیست که ویروس برای اولین بار از کجا شروع به گسترش کرد، اما موج آنفولانزا از سال ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ به سراسر جهان رفت. حدود ۵۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان به این ویروس مبتلا شدند و حداقل ۵۰ میلیون نفر جان باختند.

امروزه اینوئیت‌ها در لابرادور در دو گروه حضور دارند. آن‌ها از سرزمین خود محافظت می‌کنند و از صنایع دستی، هنر و داستان سرایی به عنوان بخش بزرگی از شیوه زندگی خود استفاده می‌کنند. اینوئیت‌ها همچنان به اشتراک تکنیک‌های بقا، آیین‌ها و آداب و رسوم با افراد دیگر ادامه می‌دهند و به روش‌های اجداد خود پایبند هستند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=257235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x