تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

کاربران مراقب کلاهبرداری با ترفند سامانه ثنا باشند

  • کد خبر : 256820
  • 29 شهریور 1401 - 1:11

رییس پلیس فتا استان البرز با اشاره به ترفندهای متعدد متخلفان در فضای مجازی و پیامکی از کاربران خواست مراقب کلاهبرداری پیامکی مختلف نظیر سامانه ثنا باشند.

سرهنگ رسول جلیلیان در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: کلاهبرداران با جعل نشانی اینترنتی سامانه ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی) پیامک هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و سود سهام و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آن ها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.
وی افزود: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.
سرهنگ جلیلیان اظهارداشت: پیامک اصلی سامانه ثنا، فاقد لینک بوده و برای مشاهده ابلاغ قضایی، به هیچ وجه نیاز به واریز وجه نیست ، هرچند که ابلاغ الکترونیک برای افرادی ارسال می شود که پیش از آن در سامانه ثنا به آدرس https://sana.adliran.ir ثبت نام کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: سایت ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیک است وبه شهروندان توصیه می کنیم مراقب پیامک‌های جعلی کلاهبرداران با عنوان سامانه ثنا باشند.
وی یادآور شد: علت دسترسی به اطلاعات و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران، اعتماد آن ها به افراد ناشناس، پیامک‌های دریافتی و لینک‌های موجود در فضای مجازی است که می طلبد کاربران دقت لازم برای هرگونه درخواست وجه حتی با مبالغ اندک تحت عنوان سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضایی (ثنا) یا هر عنوان دیگری جعلی را داشته باشند.
سرهنگ جلیلیان تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.
رییس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=256820

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x