به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:
سامسونگ و الجی با رقابت پیچیدهای از جانب شرکتهای چینی تولیدکننده تلویزیون مواجه هستند. بر اساس آخرین گزارش موسسه Business Korea، فروش جهانی تلویزیون در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ با ۶.۶ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۹۲.۶۰۴ میلیون دستگاه رسید. همچنین ارزش تلویزیونهای فروخته شده در بازار نیز ۱۲.۵ درصد کاهش یافت و در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به ۴۷.۵ میلیارد دلار رسید.
مجموع سهم ترکیبی ۲ تولیدکننده برتر تلویزیون در جهان یعنی سامسونگ و الجی نیز کاهش یافت. از سوی دیگر مجموع سهم همتایان چینی آنها از بازار (شامل TCL، هایسنس و شیائومی) از ۲۵.۳ درصد به ۲۷ درصد افزایش پیدا کرد. نکته جالب توجه اینکه سهم TCL از بازار به الجی نزدیکتر شده است. سهم TCL از بازار در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۱.۱ درصد بود؛ در حالیکه طی همین دوره، الجی سهم ۱۳.۷ درصدی از بازار را به خود اختصاص داد.
تمرکز سامسونگ و الجی روی محصولات پیشرفته اصلیترین عامل کاهش سهم آنها از بازار محسوب میشود. یکی دیگر از عوامل اصلی کاهش سهم برندهای کرهای از بازار، عرضه تمامی ویژگیهای ضروری و مطلوب با قیمت مناسب در تلویزیونهای تولیدی توسط برندهای چینی است. در واقع تلویزیونهای چینی محصولاتی مقرونبهصرفهتری بهشمار میروند.
همچنین برخی تلویزیونهای LED و LCD تولید شده توسط برندهای چینی با محصولات شرکتهای کرهای قابل مقایسه هستند. یکی دیگر از موضوعات مهم این است که اکنون الجی و سامسونگ روی تولید محصولات اولد و فناوریهای پیشرفته نظیر مینی LED و ۸K تمرکز نمودهاند. در حال حاضر سامسونگ و الجی تنها شرکتهای تولیدکننده پنلهای تلویزیونی اولد در جهان بهشمار میروند.
الجی دیسپلی بر عرضه جهانی تسلط داشته و سامسونگ دیسپلی نیز پنلهای تلویزیونی QD-OLED تولیدی خود را در اختیار سامسونگ و سونی قرار میدهد. اگرچه شرکتهای چینی، تولید پنلهای اولد موبایلی خود را به میزان چشمگیری افزایش دادهاند؛ اما کماکان در زمینه تولید پنلهای اولد تلویزیونی بسیار عقبتر هستند. همچنین تجربه نرمافزاری یکی از مقولههایی است که سامسونگ و الجی روی آن تمرکز ویژهای دارند.