تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آمریکا تخلف خود را جبران کند/ اربعین اوج وحدت جهان اسلام است

  • کد خبر : 255182
  • 25 شهریور 1401 - 19:00

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به کارشکنی آمریکا در اجرای برجام گفت : امروز آمریکا برای جبران این تخلف آشکار خود باید اقدام جدی داشته باشد.

به گزارش کمال مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود:  همه جهان می دانند که آمریکا با برهم زدن برجام مشکلات بعدی را به وجود آورد و ایران اسلامی  به قراری که گذشته بود پایبند بود ضمن آنکه آمریکا برای جبران تخلفی که انجام داد باید اقدام جدی داشته باشد.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با سنگ اندازی و تحریک  سایر کشورها عضو برجام تلاش می کند تا علیه ایران  بیانیه بدهندو  به روش دیگری منافع کشور ما را مورد تعرض قرار داده است؛ صهیونیست ها سه کشور اروپایی  آلمان، فرانسه و انگلیس بر علیه ایران برانگیختند .
آیت الله حسینی همدانی بیان داشت : این درحالی است که خود هماهنگ کننده اتحادیه اروپا وکارشناسان می گویند که  جمهوری اسلامی ایران  از اول مذاکرات بر اساس منافع ملی و خطوط قرمزی که دارد برای پیشبرد مذاکرات تلاش کرده و در مسیر منطقی و درست حرکت کرده است.
وی  افزود : برعکس طرف مقابل همه تلاش  بر باجگیری می کند تا ایران را مقصر جلوه دهد و می گوید ایران از فرصت استفاده نمی کند و برنامه هسته ای خود را گسترش داده است؛ البته نمی گویند تا امروز چه اقدام موثری برای تغییر وضعیت موجود داشته اند .
امام جمعه کرج خطاب به غربی گفت : چرا تعهدات خود را طبق برجام انجام نداده اید؛ مردم ما و دولت نشان دادند زیر بار فشار ها و جنجال آفرینی ها نمی روند و دولت به منافع و حقوق ملت فکرمی کند و تا حصول نتیجه به نفع مردم این مسیر را ادامه می دهد.
وی  بیان داشت :  متاسفانه آژانس بین المللی انرژی هسته ای در زمین صهیونیست های خبیث بازی می کند  اما  چیزی که برای مردم ایران مهم است از بین رفتن و بی اثر کردن تحریم ها است و تا امروز خودشان را تطبیق داده اند و سختی ها را تحمل کرده اند ولی قطعا اروپایی ها بدانند با شرایط پیش رو و ماه های آینده به گاز ایران محتاج خواهند شد و لذا آنها نباید این فرصت را از دست بدهند .
آیت الله حسینی همدانی  تاکید کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها خودشان را از سیطره صهیونیست ها خارج کنند، حرف از مذاکره می زنند اما در همان ابتدا تعلل می کنندو چندمجموعه را تحریم کردند. کار رژیم صهیونیستی با رجز خوانی که می کند و تهدید هایی که دارد تمام است.
وی  خطاب به غربی ها اظهار داشت:  بدون زیادی خواهی و باج خواهی منافع ایران را تامین کنید و  فرصت را از دست ندهید،  رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید می کند و گاهی برای آزمایش دست به اقدام می زند و به گفته سرانه منطقه عامل تنش و بی ثباتی و محور شرارت های منطقه این رژیم منحوس است و خودشان در روزنامه هایشان اقرار دارند که ایران قدرت منطقه است و ثبات منطقه است .
وی بیان بیان داشت : یک نظامی که رییس بخش ایران در ارتش غاصب رژیم صهیونیستی است مطالب زیادی راجع به ایران گفته است، بخشی از آن در ادامه صحبت هایی که در مورد ایران می کند می گوید  ایران ما را به رسمیت نمی شناسد و سعی داردتا ما طی یک یا دو یا سه دهه دیگر در منطقه حضور نداشته باشیم .
آیت الله حسینی همدانی خطاب به صهیونیست ها  گفت :  الحمد الله پیام  ایران را خوب دریافت کرده اید پس باید این را خوب تر و بیشتر درک کنید، نگاه به بعضی نقص ها و کمبود ها شما را غره نکند که وقتی صحبت از منافع و ملی و حفظ کیان کشور باشد تمام ایرانیان چنان جهنمی برای شما درست کنند که راه فراری نداشته باشید.
دشمن تهدید کند خود را گرفتار خواهد کرد
امام جمعه کرج با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام گفت : به همه دشمنان نظام اسلامی یاد آوری می کنیم که آن دوران برای شما با تمام عده و عده که داشتید در مقابل ملتی که هیچی نداشت نتوانستید دوام بیاورید و این راه هم فراموش نکنید که امروز ۳۰ سال قبل نیست؛  در رزمایش تهاجمی و هدف محور قسمتی ازپهپاد نقطه زن آرش ۲ رونمایی شد که فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی  اعلام کرد  آرش ۲ را مخصوص تهاجم برتلاویو و حیفا در نظر گرفته ایم.
وی ادامه داد : دشمن صهیونیستی  تهدید کند خود را گرفتارخواهد  کرد اما اگربدانند کوچکترین اقدامشان مساوی است با مواجه سنگین همه جانبه و محو از روی زمین.
اربعین اوج نمایش وحدت جهان اسلام است 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت : پیاده روی اربعین اوج حسنات الهی برای بخشیده شدن گناهان است چرا که امام صادق ع فرمود: هر کس با پیاده به زیارت حضرت امام حسین (ع) در کربلا برود در هر قدمی که بر می دارد گناهان او بخشیده می شود؛هر قدمی یک حسنه و یک درجه به حسنات و مقام او اضافه می شود و خداوند در مسیر ۲ فرشته برای او قرار می دهد که هر چه از زبان وی خارج می شود به عنوان حسنه محسوب می شود.
وی ادامه داد : همچنین حضرت امام صادق (ع)  فرمود  که برای شما که به کربلا می روید هر قدمی که بر می دارید و می گذارید بابت هر قدم ثواب یک شهید که در راه خدا به خون خود آغشته شده باشد دارید.
آیت الله حسینی همدانی گفت : این ظرفیت بالا و معنوی امام حسین (ع) است  و امام صادق (ع) فرمود: هرگاه زائر به زیارت قبر امام حسین (ع) شتافت هنگام بازگشت هیچ گناهی بر او باقی نمی ماند و او به مقامی می رسد که کسی که در راه خدا به خون خود آغشته شده است به این مقام نمی رسد, البته زیارتی که همه شرایط درآن لحاظ شود.  امام محمد باقر (ع) فرمودند: هر کسی با شوق به زیارت امام حسین (ع) برود اجر ثواب هزار شهید از شهدای بدر برای آن نوشته می شود چون شهدای بدر در اسلام ویژه است.
وی ادامه داد : در اربعین عمق دینداری مردم به نمایش گذاشته می شود و گزاف بودن حرف هایی که برخی غرب زدگان می گویند را به نمایش می گذارد. امروز اربعین یکی از نماد های تفکر مقاومت ا در جهان است.اربعین نقش الگوی جوانان در اداره جامعه است؛ اربعین ادامه عاشورا است با همان اهداف و مقصد.  اربعین یعنی هر چه مکتب بشری در عالم بود تمام شد، لیبرالیسم و غیره تمام شد ،اصل دینداری عقلانیت و وحی زنده شد و هر کس دنبال سعادت ،کمال ، معنویت و هویت واقعی انسان است این را در تفکر و مکتب حسینی در اربعین پیدا می کند، اربعین یعنی همان حیات طبیه قرآن و سبک زندگی مورد پسند اهل بیت (ع) که کامل آن را در دوران حضرت مهدی (عج ) خواهیم دید، اربعین یعنی الگوی ساماندهی و اداره اجتماع عظیم ضد استکباری بر علیه همه انواع ظلم در جهان است . اربعین یعنی جامعه سازی بر اساس فرهنگ و مکتب حسینی و این مطلب غرب را خیلی می ترساند و توجه دارید که نباید اربعین با اربعین تمام شود.
امام جمعه کرج  گفت :  باید این فرهنگ در طول سال و در زندگی فردی و اجتماعی حفظ کنیم  چرا که دنیای استکبار از این الگو خیلی می ترسد وشاید تصور کرده باشد که این جمعیت انبوه که هر کدام یک سلاح در اختیار داشته باشند و تحت فرماندهی واحد به سمت صهیونیست ها حرکت می کردند چه اتفاقی می افتاد، اربعین یعنی آرمان امت واحده با همه خصوصیات در جهان اسلام در حال تحقق است ، اربعین یعنی سیاست ما در عین دیانت ما است و اسلام همه اش سیاسی است ، اربعین یعنی مکتب صبر و استقامت ، اربعین یعنی ای انسان اگر می خواهی به سعادت دنیا و آخرت برسی باید با عدالت و و آزادی پایبند باشی و نشانی این دو مفهوم بلند را باید در نجف و کربلا جستجو کرد و بین این دو مکان پیاده راه بروی در نجف مردی سرش را برای برقراری عدالت شکافت و در کربلا مردی سرش برای آزادگی بر سر نی رفت .
وی ادامه داد:  امام خمینی (ره)  با انقلاب اسلامی جهان را با اسلام حسینی آشنا کرد تا بفهماند اگر تمدنی بخواهدشکل بگیرد که همه از عدالت و آزادی برخوردار باشند بدون نجف و کربلا نمی شود .
وی اظهار داشت : اربعین ویژگی های مهمی دارد که هر کدام باید به فرصت به آن پرداخت؛ اربعین امروز ر جنبه بین المللی پیدا کرده است و از ملل دیگر عازم می شوند و لذا اهمیت بیشتری پیدا کرده است؛  وقتی اهل سنت، مسیحی، عاشوری ، ارمنی و امثال آنها شرکت می کنند یعنی این حرکت فرامذهبی و جهانی شده است و چون حسین (ع) مقدمه حرکت جهانی مهدوی است .
امام جمعه کرج گفت : از ویژگی های مهم اربعین گذشته از اینکه نمایش قدرت مسلمین به خصوص شیعیان است پیام وحدت دارد و آن هم در منطقه ای که مستکبران عالم تلاش می کنند که آرام نباشد و دائم تنش داشته باشد وبا ایجاد تفرقه بتوانند در منطقه سیطره داشته باشند، اربعین با آن قدرتی که با اجتماع مسلمین و اداره جمعیت میلیونی که به وجود می آورد برای جهان اسلام در این دوره اهمیت آفرین است ، ویژگی دیگر پیاده روی اربعین در انسان سازی و برانگیخته شدن صفات ناب اخلاقی و انسانی مثل ایثار، بخشش ، فداکاری وفای به عهد و مواسات است و اربعین مانند یک ابر رسانه عمل می کند اطلاعات بین میلیون ها انسان حاضر و غایب رد و بدل می شود .
وی اظهار داشت :  باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و این اتفاق مبارک و میمون امسال هم با شکوه بیشتری رقم خورد و جا دارد از میزبانی کریمانه دولت و ملت عراق نسبت به زائران به خصوص ایرانی قدردانی و تشکر کنم  به خصوص که دشمن خیلی تلاش داشت که بین شیعیان ایران و عراق اختلاف بیندازد که تیرشان به سنگ خورد و هر دو کشور با هماهنگی و همراهی امور را پیش بردند و همه این ها از کرامات امام حسین (ع) است . از زئران بزرگوار باید تشکر کرد که تحمل سختی کردند و حماسه آفریدند که البته هرچه سختی در این راه بیشتر باشد اجر آن بیشتر است. اولین زائر قبر ابا عبدالله الحسین (ع) جابر انصاری بود . که بعد از آن نیز کاروان اسرای کربلا بود.
ضرورت تواصی به حق در جامعه اسلامی 
نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احادیثی از رسول (ص) گفت : تواصی به حق و تواصی به خیر باید درجامعه اسلامی برای رفع مشکلات و پیشگیری از مفاسد سرلوحه کاری  براداران  دینی قرار گیرد.
وی بیان داشت: رسول خدا (ص) به امت اسلام تاکید داشتند که به امر خود وفادار باشند .
وی اظهار داشت : بنا به فرموده رسول خدا (ص) ۲ گروه اصلاح امور یا ایجاد مشکلات اجتماعی تاثیر گذار هستند ، فقیهان و امیران که اگر این ۲ گروه در جهت خیر و صلاح قدم بردارند جامعه اصلاح و اگر خلاف آن عمل کنند به ترویج فساد می انجامد.
وی بیان داشت : براین اساس باید تواصی به خیر و تواصی به حق همیشه در جامعه توسط برداران دینی ترویج شود تا بتوان از مفاسد و مشکلات اجتماعی جلوگیری کرد.
وی تاکید کرد: دوران مسوولیت یک فرصت خدادادی است که افراد باید به بهترین برای خدمت به دین خدا و مردم آن را مغتنم بشمارند.
آیت الله حسینی همدانی گفت : دست درازی به بیت المال و جاه طلبی و موارد دیگر  از مصادیق مفاسد اجتماعی است که باید افراد خودمراقبتی را برای پیشگیری از این مفاسد در اولویت کاری خود قرار دهند، امام علی ( ع) در حکمت نهج البلاغه فرمودند: هر کس به مقام رسید گردن فرازی کرد زمینه برتری جویی برای شخص با به دست آوردن مقام و جاه و ثروت است .
ساخت تصفیه خانه های فاضلاب در البرز ضروری است
خطیب جمعه کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکل کم آبی در استان البرز و کشور از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند ضمن آنکه دستگاه های اجرایی در ساخت تصفیه خانه ها و تاسیست آبرسانی باید اهتمام داشته باشند.
وی بیان داشت :یک عده ای منفعت طلب  و دنبال منافع بیشتر خود هستند و توجه به سلامت جامعه ندارند؛ نباید اجازه داد محصولات کشاورزی با آب آلوده آبیاری شده و دراختیار مردم قرار گیرد ، این کار درست نیست و  مردم در معرض بیماری قرار می گیرند .
امام جمعه کرج تاکید کرد : احداث تصفیه خانه برای رفع آلودگی پسماندها در البرز ضروری است .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=255182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x