تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اظهارات افشاریان درباره VAR / از عملکرد داوران رضایت ندارم

  • کد خبر : 254170
  • 25 شهریور 1401 - 12:47
اظهارات افشاریان درباره VAR / از عملکرد داوران رضایت ندارم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: بحث‌های نظارتی به انجام رسیده و قرار است در نشست دوهفته آینده هیئت رییسه فدراسیون در مورد قرارداد با شرکت بلژیکی جهت انجام پروژه VAR تصمیم‌نهایی گرفته شود.

صاحب‌خبر –

آفتاب‌‌نیوز :

خداداد افشاریان امروز جمعه با حضور در یک برنامه تلویزیونی، تصریح کرد: شرکت‌های طرف قرارداد فیفا در مساله VAR پس از بررسی شرایط و نحوه فعالیت از سوی خود این نهاد به ۶ شرکت کاهش یافت و ما هم از بین آنها باید شرکت مد نظر خود را انتخاب و معرفی می‌کردیم.

وی گفت: با توجه به تجربه قبلی پس از مشخص شدن این شرکت‌ها اسامی آنها را به وزارت ورزش و نهادهای مربوطه اعلام کردیم و خواستار آن شدیم تا شرکت مورد نظری که با توجه به تحریم‌ها و مسایل دیگر قابلیت همکاری دارد را به ما اعلام کنند تا بتوانیم وارد مرحله بعدی که عقد قرارداد است،‌ بشویم.

این عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال یادآور شد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در نهایت شرکت بلژیکی مورد تایید قرار گرفت. مهدی تاج روی این مساله حساس است و می‌خواهد زودتر این مساله حل شده و نهایی شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: تجربه‌ای در گذشته داشتیم که در این مرحله کمک‌ حال ما شد. بر اساس همان تجربه ۴۵ روز در نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار بررسی شرکت‌های مورد تایید فیفا شدیم و پس از استعلام در نهایت شرکت بلژیکی مورد تایید قرار گرفت و با توجه به این‌که آنها در ایران نماینده دارند کار به مراتب راحت‌تر پیش خواهد رفت. ۲۰ روز پیش بود که این تایید به دست ما رسید و قرار است در نشست دوهفته دیگر هیات رئیسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا در صورت تایید در این نشست، به مرحله عقدقرارداد وارد شده و پس از آن نیز بتوانیم مراحل آموزش داوران را ادامه دهیم.

افشاریان گفت: از همین دستگاهی که قرار است استفاده شود یک نمونه در ایران موجود بوده که کلاس‌های آموزشی را نیز با آن برگزار کرده‌ایم. یک مسابقه را نیز به صورت آفلاین هم قضاوت شده و الان مشکلی بایت این مسایل نداریم. فقط باید وضعیت قرارداد مشخص شود تا کار آغاز شود. پس از آن مدرس فیفا هم به تهران خواهد آمد و روند کار ادامه خواهد یافت و در زمانی که شرکت در حال نصب دستگاه‌ها در استادیوم‌های فوتبال است مراحل آموزش پیگیری خواهد شد.

وی در واکنش به خبر برکناری خود هم تاکید کرد: این مساله در سطح بالای مدیریتی فدراسیون فوتبال مطرح نشده و معلوم نیست چرا و چگونه رسانه‌ای شده است. عضو هیئت رئیسه فدراسیون هستم و برکناری من باید در هیئت رئیسه مطرح و رای‌گیری شود، اما در کل این حرف صحت ندارد.

او در مورد داوری‌های لیگ امسال و اینکه شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوری هستیم، گفت: اعتراف می‌کنم که اشتباهاتی وجود داشته و من به عنوان رئیس کمیته داوران از وضعیت موجود رضایت ندارم اما نکته مهم دیگر این است که باید برای ارتقای داوری ریسک‌پذیر باشیم و من این ریسک را قبول کردم اما داوران هم نباید به گونه‌ای قضاوت کنند که باشگاه‌ها از آن ضرر کنند.

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه گفته‌ می‌شود فشارهایی از سوی هیئت‌های استانی برای حضور داوران در لیگ برتر وجود دارد، تصریح کرد: فشار استانی به این مفهوم وجود دارند اما داورانی را داریم که در لیگ یک سال‌ها سوت زده و مشغول به فعالیت بوده‌اند و الان باید به لیگ برتر آمده و ارتقا پیدا کنند. باید زمینه پیشرفت آنها را مهیا کرد و نمی‌توانیم آنها را در همان سطح نگه داریم.

∎​

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=254170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x