تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

عجیب ترین خانواده ایرانی + تصاویر

  • کد خبر : 25170
  • 07 اسفند 1392 - 10:50
عجیب ترین خانواده ایرانی + تصاویر

در ۴۰ کیلومتری شهر قاین خانواده دامدار (( لُون )) نشینی زندگی می کنند که فاقد شناسنامه بوده و تا کنون از هر گونه دریافت خدمات دولتی و تحصیل محروم بوده اند .

گروه وبگردی «تیتریک» ؛ به نقل از نسیم قائن ، سلیمان قاسمی برادر بزرگتر این خانواده که دارای هشت فرزند می باشد و فرزندان وی نیز مثل پدر از هرگونه مهارت و سواد خواندن و نوشتن بی بهره اند می گوید پس از فوت پدر و مادرم در بیابان چشمه شیرین ، ما همه کس خود را از دست دادیم و کسی نبود که برای ما شناسنامه بگیرد و ما را سرپرستی کند و چون در محله دامداری و در ((لون)) زندگی می کردیم و با عهد خدایی زن گرفتم ، نیازی به شناسنامه نداشتم و نمی دانستم لازم خواهد شد و اکنون هشت فرزندم نیز فاقد شناسنامه هستند و برای مردم در محله های دامداری ، چوپانی می کنندو هرگز به شهر و مدرسه نرفته اند .

سلیمان که دچار شب کوری نیز می باشد با اشاره به از کارافتادگی که در اثر پیری و کارسخت در بیابان دچار شده است می افزاید برات را بر اساس عهد خدایی زن داده ام و چون شناسنامه ندارد زنش را به او نمی دهند و دو سال است برای گرفتن شناسنامه به ادارات رفته ام ولی کسی جواب ما را نمی دهد و خسته و ناتوان مانده ام و نمی دانم باید چکار بکنم

پیرمرد بیابان نشین که با همسر و یکی ازفرزندان که فعلاً در کنار اوست در یک اتاق خشت و گل سیاه و تاریک زندگی می کند در ادامه مشکلات زندگی خود می گوید برادرانم حبیب وفریدون ازدواج نکرده اند وبرای دامداران درروستاها چوپانی می کنندویکی از پسرهایم ازدواج کرده است و دو بچه بدون شناسنامه دارد که اوهم کارش چوپانی برای دامداران استو خیلی بر آنها سخت می گذرد .

وی از مسئولین می خواهد به داد او و فرزندانش که مجموعاً سیزده نفر بدون شناسنامه و امکان دریافت تسهیلات و خدمات دولتی ندارند برسند .

غلامرضا رجب زاده رئیس اداره ثبت احوال قاین در شرح حال و پرونده این افراد می گوید پرونده هویت و تابعیت این افراد بایستی توسط مراجع ذی ربط تأیید و پس از صدور مجوز شورای تأمین شهرستان ، اقدام به صدور شناسنامه گردد که تا کنون این اتفاق نیفتاده است و ما نمی توانیم به این خانواده ها شناسنامه بدهیم .

عباسی از پلیس اطلاعات قاین پیگیری این پرونده ها را محرمانه اعلام می کند و می گوید این کار چارچوب قانونی خاص خود را دارد .

وی مقصر اصلی این پرونده را افراد این خانواده معرفی می کند که پیگیر پرونده خود نبوده اند و بموقع اقدام نکرده اند .

اسدالهی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قاینات نیز در تماس خبرنگار ما ضمن تأیید و اعلام اطلاع از این پرونده قول پیگیری جدی موضوع را می دهد تا شاید مشکل آنان مرتفع گردد .

در هر حال و بدلیل هر اشتباهی که ۳۰ یا ۴۰ سال قبل برای سه پسر یتیم بیابان نشین اتفاق افتاده است و با وجود نهادهایی مثل شوراهای روستا و دهیاری و نیز اطلاعی که مسئولین در دهگردشی ها بدست می آورند نباید اجازه می دادند یک خانواده سه نفره بیابان نشین که در ((لون)) های دامداری و بدون شناسنامه و هویت مشخص زندگی داشته اند به سیزده نفر افزایش یابند و پس از دو سال از طرح پرونده در مراجع ذی صلاح ، کسی پاسخگوی آنان که هیچگونه سواد و اطلاعی از قوانین و تعاملات اجتماعی ندارند ، نباشد و  در نظام جمهوری اسلامی که مدافع محرومین و مستضعفین است ، افرادی در کمترین و ابتدایی ترین سطح زندگی که حتی تأمین کننده نیاز جسمی آنان نیست ، در تنهایی زندگی کنند .

 

 

خانواده بدون شناسنامه

خانواده بدون شناسنامه

خانواده بدون شناسنامه

خانواده بدون شناسنامه

خانواده بدون شناسنامه

خانواده بدون شناسنامه

خانواده بدون شناسنامه
منبع: دانا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x