تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

آلیا: “هاشمی” به دنبال همگرایی با تفکر غربی است/افتخاری: فائزه هاشمی از حال و هوای دوران طاغوت بیرون بیاید

  • کد خبر : 24983
  • 07 اسفند 1392 - 7:24
آلیا: “هاشمی” به دنبال همگرایی با تفکر غربی است/افتخاری: فائزه هاشمی از حال و هوای دوران طاغوت بیرون بیاید

شخصیت‌های سیاسی کشور اظهارات اخیر فائزه هاشمی را مردود و باطل دانستند و واکنش‌‌های مختلفی نشان دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی کمال مهر، سخنان غیر مسئولانه فائزه هاشمی در روزهای اخیر سخنان غیرمسئولانه‌ای مطرح کردند که اصلا با واقعیت موجود همخوانی ندارد.

وی در بخشی از سخنانش وضعیت مطبوعات در دوران مشروطه را بهتر از امروز خواند. همچنین وضعیت زنان در زمان شاه مستبد پهلوی را بهتر از وضعیت حال آنان دانسته بود.

هاشمی در بخشی دیگر از روزنامه توقیف شده آسمان که در آن قصاص را حکمی غیرانسانی خواندند، حمایت کرده است.

سخنان و اظهارات فائزه هاشمی با واکنش‌هایی در داخل و خارج روبرو بوده است به طوری که با استقبال گسترده رسانه‌های ضد انقلاب و وابسته به غربی‌ها مواجه شد. اما همه شخصیت‌های داخلی این حرف‌ها را مردود و باطل دانستند.

گزارش زیر حاوی چند مصاحبه باشگاه خبرنگاران در این باره است.

آلیا: “هاشمی” به دنبال همگرایی با تفکر غربی است

“فاطمه آلیا” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر  با اشاره به اظهارات اخیر فائزه هاشمی در مصاحبه با روزنامه شرق الاوسط، گفت: این اظهارات خلاف منافع ملی و اصول انقلاب بوده اما طرح همین مباحث نشانه‌ای از آزادی مطلوبی است که در کشور ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه فائزه هاشمی در اظهارات خود گفته است که وضعیت زنان قبل از انقلاب بهتر بوده، تصریح کرد: این موضوع کاملا از نظر زنان جامعه باطل‌شده‌ است چراکه زنان جامعه پیش از انقلاب در راه مبارزه با طاغوت و شکست رژیم وابسته به آمریکا انقلاب کردند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ممکن است وضعیت زنان قبل از انقلاب و زنان غربی برای وی و هم‌فکرانش جاذبه‌هایی داشته باشد که خود این امر نوعی وادادگی است.

آلیا تصریح کرد: انقلاب ما ثابت کرد که تفکر طاغوتی و تفکر غربی نگاه ابزاری به زنان دارد لذا زنان ما خود را طلبکار می‌دانند، و در حال حاضر یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که زنان فرهیخته و دانشمندمان متدین و پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و کسر شأنشان می‌شود که بخواهند از وضعیت زنان در دوره طاغوت به نیکی یاد کنند.

وی افزود: ممکن است خود فائزه هاشمی نیز اعتقادشان براین نباشد ولی بیان می‌کند برای اینکه سیگنال یا چراغ سبزهایی به کشورهای غربی نشان دهد و شاید هم می‌خواهد بگوید که شئونات انقلاب اسلامی در دولت جدید ایران در حال کمرنگ شدن است، یا شاید می‌خواهد همگرایی خود را با غربی‌ها نشان دهد، از نظر زنان ما این نوع دیدگاه‌ها طرد شده است اما نظام ما نظام مردم‌سالاری است و آزادی وجود دارد و هرکسی با آزادی بیان می‌تواند حرف خود را بزند.

نماینده مردم تهران درباره اظهارات هاشمی در مورد توقیف آسمان، تصریح کرد: اما تاسف‌بار این است که غیر از بحث مربوط به به جایگاه منزلت زنان در مورد مطالب خلاف قرآن اگر نشریه‌ای منتشر شود و همه علما و مراجع تقلید آن را محکوم کنند خیلی عجیب و غریب است که کسی بیاید و دفاع کند به هر حال موضوع قصاص از مسائل اسلام بوده و براساس قرآن قصاص مایه حیات است چراکه از قتل، هرج و مرج و جنایت جلوگیری می‌کند.

آلیا ادامه داد: به نظر من طح اینگونه اظهارات آگاهانه است و می‌داند که در جامعه ما این موضوعات جایگاهی ندارد و مردود است اما می‌خواهد با تفکر غربی همگرایی داشته باشد و لابد این همگرایی منافعی برایش دارد که خودشان باید پاسخ دهند که فلسفه این گونه موضع‌گیری‌ها چیست؟

افتخاری:فائزه هاشمی اطلاعاتش را به‌روز کند

“لاله افتخاری”  در واکنش به اظهارات اخیر “فائزه هاشمی” مبنی بر “پیاده نظام بودن زنان در جامعه امروز ایران” اظهار داشت: واقعیاتی که امروز ما در جامعه خود می‌بینیم با آن چیزی که وی دیده بسیار متفاوت است، بنابراین هاشمی بایستی اطلاعات خود را با جامعه امروز کشور به روز کند.

وی افزود: یک استاد دانشگاه زن، یک نماینده مجلس، حتی یک وزیر و معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، نیز  پیاده‌نظام نیستند.

افتخاری جایگاه معاونت زنان در نهاد ریاست جمهوری را برتر از وزارت زنان عنوان و تصریح کرد: وی یک مقدار و حتی بیشتر از یک مقدار کم‌لطفی می‌کند و بایستی از هوای قبل از انقلاب بیرون بیاید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: همه مردم به عنوان یک شهروند حق اظهارنظر دارند، اما کلام وی مبنای مشخص و کارشناسانه‌ای ندارد.

گفتنی است؛ چندی پیش سخنان غیر مسئولانه فائزه هاشمی با استقبال گسترده رسانه های ضد انقلاب و وابسته به غربی ها مواجه شد.

فائزه هاشمی که سابقه محکومیت قضایی نیز دارد علاوه بر آنکه چند روز پیش در مصاحبه با الشرق الاوسط به نظام تاخته بود ، روز گذشته نیز بر اساس انچه در رسانه‌های اصلاح طلب آمده در نشست محفلی اصلاح طلبان در یکی از ساختمان‌های خیابان ولیعصر اظهاراتی در حمایت از نشریه توقیف شده آسمان بر زبان راند که با کف و هورای رسانه های ضد انقلاب مواجه شده است.

رادیو ضد انقلابی فردا با تیتر فائزه هاشمی:” وضعیت مطبوعات در دوران مشروطه بهتر از امروز بود” به استقبال آن رفت و سایت صهیونیستی بالاترین این اظهارات وی را در کنار بخشی از مصاحبه فائزه هاشمی که وضعیت زنان در زمان شاه مستبد پهلوی را بهتر از وضعیت حال آنان دانسته بود در بخش اخبار ویژه و مهم خود قرار داد.

شاکری: جایگاه امروز زنان در جامعه نسبت به گذشته بهتر و بالاتر است/ فائزه هاشمی به دنبال سوژه برای بیان مخالفت‌های خود است

“صدیقه شاکری”  در واکنش به اظهارات اخیر “فائزه هاشمی” مبنی بر عدم فعالیت زنان در جامعه اسلامی ایران اظهار داشت: باید در ابتدای امر از وی پرسید چه توقعاتی در حوزه زنان دارد سپس آنها را مطرح کند.

وی افزود: فائزه هاشمی با اینگونه سخنان در ابتدای امر خودش را زیر سوال می‌برد چراکه وی سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد و می‌توانست درآن زمان قوانینی را در مجلس تنظیم کند تا دیدگاه‌های وی قانونمند شود و با تعویض دولت‌ها هیچ تغییری صورت نگیرد و از این طریق توقع دیگران و هم‌طیف‌های را خود برآورده کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: خانم فائزه هاشمی باید اسلامی بودن کشورمان را همواره مدنظر قرار دهد نظام ما فقط جمهوری نیست که هر توقعی را داشته باشد بتواند آن را در کشور پیاده کند.

شاکری بیان داشت: طبق آمارهای موجود جایگاه زنان ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی در حال حاضر بسیار بیشتر از جایگاهی است که زنان در قبل و ابتدای انقلاب داشتند.

وی ادامه داد: توقع خانم هاشمی از جایگاه زنان چگونه است؟ وی توقع دارد که چه پست‌هایی از سوی مسئولان عالی‌رتبه به زنان داده شود که تاکنون شاهد آن نبودیم این در حالی است که زنان ایرانی ما سابقه فعالیت در نظارت، وکالت و … را در کارنامه خود دارد.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی مبنی بر غیرقانونی بودن توقیف روزنامه آسمان گفت: وی به دنبال سوژه می‌گردد تا گاهی بتواند از این طریق حرف‌های خود را به زبان آورد تا به عنوان مدافع برخی از مخالفان به میدان ‌آید و حرف‌های خود را از این طریق به زبان آورد چراکه جای دیگر احتمال ایراد سخنرانی برای وی وجود ندارد.

شاکری ادامه داد: زمانی که روزنامه‌ای مرتکب خلاف و اعمال غیر قانونی و غیر اسلامی می‌شود باید دربش بسته شود و کسانی که اعتقادات مردم را خدشه‌دار می‌کنند باید محکوم شوند. این همان چیزی است که حضرت امام خمینی(ره) در سال‌های ابتدای انقلاب درباره مطبوعات مطرح کرده بودند.

گفتنی است؛ فائزه هاشمی اخیرا مصاحبه‌ای با روزنامه «الشرق الاوسط» داشته که طی آن به وجود فرهنگ مردسالاری در کشور اعتراض کرده و همه پست‌ها و سمت‌ها را منتسب به مردان دانسته است. وی انتقاد تند و تیز خود را تا آنجا ادامه داده که حتی در جایی از این مصاحبه گفته، شرایط زنان، پیش از انقلاب بسیار بهتر است زمان حال بوده است و به این طریق تا پایان گفتگوی خود از شرایط موجود کنونی برای زنان ابراز ناخرسندی کرده است.

لازم به ذکر است که وی در جمع سازمان دانشجویان حزب اسلامی کار درباره توقیف روزنامه آسمان گفته بود که به نظر می‌آید اینکه یک روزنامه در گام اول و بدون تشکیل دادگاه به اشد مجازات محکوم شود برخلاف قانون اساسی و فلسفه انقلاب اسلامی است ان‌شاءالله بتوانیم همه با هم کشور را به سمتی ببریم که دیگر از این‌گونه اتفاقات ناراحت‌کننده در آن رخ ندهد.

انتهای پیام/

 

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x