تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

اولین و آخرین مهلت ثبت نام کنکور ۹۳

  • کد خبر : 24015
  • 30 بهمن 1392 - 11:26
اولین و آخرین مهلت ثبت نام کنکور ۹۳

داوطلبان‌ متقاضی‌ ثبت‌‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال ۹۳ می توانند برای ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات ثبت نامی از روز شنبه سوم اسفند تا روز سه‌شنبه ششم اسفندماه ۱۳۹۲ اقدام کنند.

کمال مهر: داوطلبان‌ متقاضی‌ ثبت‌‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال ۹۳ می توانند برای ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات ثبت نامی از روز شنبه سوم اسفند تا روز سه‌شنبه ششم اسفندماه ۱۳۹۲ اقدام کنند.

ثبت نام برای‌ دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی و بین‌الملل دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌، دانشگاه آزاد اسلامی(برای رشته های پذیرش با آزمون)، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ صورت می گیرد.

داوطلبانی که در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کرده اند به هیچ وجه مجاز به ثبت نام مجدد نیستند. این افراد می توانند با مراجعه به سایت این سازمان و وارد کردن اطلاعات درخواستی نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت نامی و در صورت لزوم نسبت به ویرایش اطلاعات خود براساس دستورالعمل اقدام کنند.

جزئیات نحوه تصحیح فرم ثبت‌نام کنکور ۹۳

آندسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نیستند (دیپلم‌های سال ۱۳۸۳ و قبل از آن) اجازه ویرایش کلیه اطلاعات ثبت‌نامی خود را دارند.

آندسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نیستند (دیپلمه های سال ۱۳۸۴ و بعد از آن) اجازه ویرایش اطلاعات خود را داشته اما اجازه ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی را نخواهند داشت.

تکالیف داوطلبان‌ برای‌ ثبت نام جدید در کنکور ۹۳

داوطلبانی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون نشده‌اند لازم است به روش ثبت‌نام اینترنتی اقدامات لازم را بعمل آورند.

مراجعه به سایت اینترنتی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org. برای تهیه کارت اعتباری یا کارتهای اعتباری به تعداد مورد نیاز.

دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) از طریق این سایت.

مراجعه به سایت اینترنتی سازمان برای دریافت کد سوابق تحصیلی (اطلاعات دانش آموزی برای داوطلبان مشمول احتساب سوابق).

آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود را بر اساس نظام جدید آموزش متوسطه از سال ۸۴ تا ۹۲ اخذ کرده اند در صورتی که اطلاعات آنان در بانک اطلاعاتی ارائه شده از سوی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد و یا ناقص بوده باشد باید براساس اطلاعات خواسته شده در تقاضانامه نسبت به ثبت‌نام خود در آزمون سراسری سال ۹۳ اقدام کنند. ر صورت تأیید اطلاعات آنان از سوی آموزش و پرورش سوابق تحصیلی برای آنان اعمال می‌ شود.

پرداخت مبلغ ۱۰۶ هزار ریال وجه ثبت‌نام شرکت در کنکور سراسری

داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است و با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ ۱۰۶.۰۰۰ (صد و شش هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام که یک عدد ۱۲ رقمی است، اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در ۲ و یا ۳ گروه آزمایشی است لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ ۱۰۶.۰۰۰ ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت دارد.

چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد، لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۵۸.۰۰۰ (پنجاه و هشت هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات کارت اعتباری که یک عدد ۱۰ رقمی است را دریافت کند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام

فایل عکس اسکن شده، کارت اعتباری ثبت‌نام دارای یک شماره سریال ۱۲ رقمی، تکمیل فرم شماره ۲ مخصوص دانش‌آموزان ‌سال‌ آخر متوسطه‌ و دیپلمه‌های‌ سنوات‌ قبل‌ نظام ‌قدیم ‌آموزش‌ متوسطه‌، فارغ‌التحصیلان‌ و دانش‌آموزان‌ دوره‌ پیش‌دانشگاهی ‌نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه.

هر داوطلب‌ می‌تواند بدون‌ توجه‌ به‌ نوع‌ دیپلم‌ نظام‌ قدیم‌ آموزش‌ متوسطه‌ و یا نوع‌ گواهینامه‌ دوره‌ پیش‌دانشگاهی‌ نظام‌ جدید آموزش‌ متوسطه‌ و تنها بر اساس‌ علاقه‌مندی‌ خود به‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌، منحصراً در یکی‌ از پنج ‌گروه‌ آزمایشی ‌۱ (علوم‌ ریاضی‌ و فنی)‌، ۲ (علوم‌ تجربی)‌، ۳ (علوم‌ انسانی)‌، ۴ هنر و یا ۵ (زبان‌های خارجی)‌ ثبت‌نام‌ و در آزمون‌ مربوط برابر ضوابط شرکت‌ کند.

پذیرش داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی براساس ضوابط آزمون سراسری سال ۱۳۹۳انجام می‌شود. لذا داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام و انتخاب یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و یا علوم انسانی) هستند.

خبرگزاری مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x