تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

۲۳۸ پروژه دولتی و خصوصی هفته دولت در البرز افتتاح می شود

  • کد خبر : 234339
  • 26 مرداد 1401 - 20:27

استاندار البرز گفت: ۲۳۸ پروژه دولتی و خصوصی با اعتباری حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در هفته دولت در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش کمال مهر، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار با اعلام این خبر و ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، افزود: امسال نیز همزمان با هفته دولت از ۲ تا ۸ شهریورماه، در تمام شهرستان های استان پروژه های اثرگذار بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس ۱۷۴ پروژه در بخش دولتی با اعتباری حدود سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هفت شهرستان استان البرز افتتاح می شود.
عبداللهی گفت: از این تعداد ۲۹ پروژه برای شهرستان کرج، ۳۷ پروژه شهرستان ساوجبلاغ، ۲۵ پروژه شهرستان نظرآباد، ۱۵ پروژه شهرستان فردیس، ۲۸ پروژه شهرستان طالقان، ۱۸ پروژه شهرستان اشتهارد و ۲۲ پروژه به شهرستان چهارباغ تعلق دارد.
استاندار البرز افزود: همچنین ۶۴ پروژه در بخش خصوصی در ۶ شهرستان استان با اعتباری حدود پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی گفت: هفت پروژه در شهرستان کرج با اشتغال ۱۹۴ نفر، ۱۲ پروژه در شهرستان ساوجبلاغ با اشتغال ۴۹۸ نفر، ۱۲ پروژه در شهرستان نظرآباد با اشتغال ۶۰۷ نفر، هشت پروژه در شهرستان فردیس با اشتغال ۲۸۰ نفر، ۲۱ پروژه در شهرستان اشتهارد با اشتغال ۸۵۰ نفرو چهار پروژه در شهرستان چهارباغ با اشتغال ۳۱۰ نفر افتتاح می شود.
وی گفت: امسال شاهد افزایش مشارکت بخش خصوصی با ۶۴ پروژه بزرگ هستیم که نشان از پویایی اقتصاد کشور دارد و نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.
 

 
میزان برداشت آب با سهمیه آن در البرز تناسب ندارد
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به قطعی های آب در روزهای اخیر در برخی مناطق کلانشهر کرج اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش مدیران در سطح استان، میزان برداشت با میزان سهمیه آب استان به خصوص در روزهای خاص جوابگوی مصرف نیست.
عبداللهی اضافه کرد: این در حالی است که با توجه به تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته، قطعی ها در بخش های آب و برق نسبت به سال گذشته در این استان وضعیت بسیار مطلوب تری داشته است.
وی ادامه داد: اما به دلیل مصرف بیش از میزان تولید در این ایام با مشکلاتی روبرو شدیم که به همین منظور در تلاش هستیم تا مسایل را حل کنیم.
استاندار البرز تاکید کرد: البته در آینده با تکمیل رینگ های اصلی، شبکه رینگ استان و سهمیه آبی که مجددا از سد طالقان گرفته ایم، مشکلات استان را در این بخش مرتفع خواهیم کرد.
استاندار البرز با بیان اینکه درصدد هستیم ظرفیت های بالقوه استان البرز را شکوفا کنیم، گفت: با وحدت ، انسجام و همراهی گروه های مختلف اجتماعی، مردم نهاد، اصحاب رسانه و تلاش شبانه روزی مدیران استان درصدد هستیم در یک زمان منطقی مشکلات و عقب ماندگی های استان را جبران کنیم.
۲۳۸ پروژه دولتی و خصوصی هفته دولت در البرز افتتاح می شود
عبداللهی افزود: اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف تاریخ و شرایط جنگی پای کار بودند و بسیاری در این مسیر به فیض شهادت نایل آمدند.
وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه بعنوان وجدان بیدار و الگوی جامعه هستند، اضافه کرد: خبرنگار و اصحاب رسانه از جایگاه بالایی برخوردار هستند که باید قدر این جایگاه را بدانند.
استاندار البرز با بیان اینکه اصحاب رسانه الگوی جامعه هستند، عنوان کرد: مردم به اصحاب رسانه نگاه کرده و از این رفتار تأسی می‌کنند. اصحاب رسانه باید آزاداندیش و حرفه‌ای عمل کنند.
وی افزود: در رفتار خود باید اخلاق مداری را حفظ کنیم، انتقاد و بیان کاستی و اشکالات باید با روش درست و در جایگاه درست اتفاق بی‌افتد.
عبداللهی گفت: جامعه از اصحاب رسانه الگوبرداری می‌کند، خبرنگاران با تمام کاستی‌ها کار می‌کنند و مردم به این جایگاه تأسی می‌کنند.
استاندار البرز با اشاره به اینکه علاقمندان به این حرفه باید مورد استقبال قرار بگیرند، تصریح کرد: باید دعوت کنیم از افرادی که در این جایگاه قرار می‌گیرند و با دید مثبت به این موضوع نگاه کنیم.
اصحاب رسانه در مسیر وحدت، انگیزه را جامعه ارتقا دهند
به گفته وی اصحاب رسانه باید در مسیر ایجاد وحدت، همدلی و انگیزه را در جامعه ارتقا دهند.
استاندار البرز ادامه داد: ما در کنار هم قدرت رسانه‌ای افزون‌تری خواهیم داشت و با توجه ویژه ای که خبرنگاران می‌توانند داشته باشند مشکلات مردمی برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه مطالبه گری اصحاب رسانه را قدر می‌دانیم، افزود: نیاز داریم که اتفاق خوب و وزین و شایسته که لایق مردم است در استان رقم بخورد. دست نیاز و کمک را به سمت اصحاب رسانه بلند کرده ایم و می‌خواهیم در راستای رفع مشکلات در کنار مسؤولان قرار بگیرند تا در مسیری که فراز و نشیب بسیاری دارد به درستی، با سلامت و به سرعت عبور کنیم.
به گزارش ایرنا؛ عبداللهی با بیان اینکه مسایل استان البرز به کمک اصحاب رسانه برطرف خواهد شد، گفت: نگاه و دیدگاه ما این است در دولت مردمی ایران قوی که از ابتدا نگاه عدالت محوری و پیشرفت و عدالت بوده است با کمک رسانه و همراهی آن‌ها بتوانیم زودتر به نتیجه برسد.
البرز جزو استان های پر ثروت است
وی، البرز را جزو استان‌های پر ثروت برشمرد و ادامه داد: ۱۲ شرکت صنعتی در استان داریم و استان ثروتمندی هستیم که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
عبداللهی در بخش دیگری با بیان اینکه نسبت به نرم کشوری سرانه تخت‌خواب درمانی استان بسیار پایین است، افزود: طی برنامه ریزی صورت گرفته به زودی هزار تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در خصوص افرایش سرانه آموزشی اقداماتی در دستورکار قرار دارد، یادآور شد: نظام توانمندی و نیازمندی استان شناسایی شده است تا بتوانیم تشکل‌ها و کمیته‌های ایجاد شده در مسیر رفع مشکلات زیرساختی استان و پاسخگویی به مطالبات مردمی قدم برداریم.
عبداللهی با تاکید بر راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی خاطرنشان کرد: پیش از این البرز را استانی جرم خیز تلقی می‌کردند، اما امروز ساماندهی معتادین، متکدیان، بانوان سرپرست خانوار، کودک آزاری، همسرآزاری، آسیب‌های اجتماعی در دستورکار قرار گرفته و آمار جرایم رو به کاهش است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=234339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x