تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دستگیری فیشینگر حرفه ای در البرز

  • کد خبر : 234323
  • 25 مرداد 1401 - 22:48

جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری گرداننده گروه تلگرامی که اقدام به برداشت پنج میلیارد ریال از حساب بانکی اشخاص کرده بود خبر داد.

به گزارش کمال مهر، سرهنگ محمد معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی افزایش برداشت های غیرمجاز به شیوه هدایت به صفحات جعلی (فیشینگ) موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی پرونده ها مشخص شد فرد کلاهبردار از طریق تبلیغات فریبنده در شبکه اجتماعی تلگرام طعمه های خود را با تبلیغات فریبنده از جمله: دوستیابی، آموزش طراحی، ساخت و تست ریموت، سفارشات از دیجی کالا، احراز هویت و دیگر ترفند ها به درگاه های جعلی کشانده و با دسترسی به حساب بانکی شان اقدام به برداشت غیر مجاز می کند.
سرهنگ گودرزی تصریح کرد: با بررسی و اقدامات اطلاعاتی پیچیده کارشناسان پلیس فتا مخفیگاه متهم در محمدشهر کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از منزل متهم تعداد ۶ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۱۵۷ عددکارت ملی مربوط به افراد مختلف، ۱۳ عدد سیم کارت و تعدادی کارت بانکی، شناسنامه و گواهینامه کشف شد.
سرهنگ گودرزی با بیان اینکه این پرونده تاکنون ۸۰ شاکی داشته است اظهار کرد: متهم که در ابتدا منکر جرم خود بود در نهایت با مشاهده شواهد و مدارک به برداشت ۵ میلیارد ریال به ترفند های مختلف از حساب بانکی اشخاص اعتراف کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد: نسبت به تبلیغات فضای مجازی هوشیار بوده و توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که جرایم اینترنتی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و نیاز است مردم با کسب و ارتقاء علم و آگاهی در این زمینه از افتادن در دام کلاهبرداری و سرقت اینترنتی پیشگیری کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=234323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x