تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

سرانه مطالعه در استان البرز ۶ ساعت و ۳۶ دقیقه است

  • کد خبر : 234320
  • 25 مرداد 1401 - 22:47

معاون سیاسی استاندار البرز گفت: براساس آخرین گزارش مرکز آمارایران در استان سرانه مطالعه ماهانه ۶ ساعت و ۳۶ دقیقه است که باید افزایش یابد.

به گزارش کمال مهر، مرتضی ولی پور روز سه شنبه در دیدار با مدیر کل کتابخانه های عمومی البرز اظهار داشت: انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی بالاخص دستگاه‌های فرهنگی در آینده نزدیک شاهد ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای و به دنبال آن افزایش سرانه مطالعه در البرز باشیم.
وی ضمن تاکید بر لزوم شاداب‌سازی و ایجاد نشاط در کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت : انتظار می رود که در دوره مدیریت جدید شاهد افزایش سرانه کتاب، کتابخانه و کتابخوانی در استان باشیم.
ولی‌پوری با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ها در سطح استان بیان داشت: ضروری است با برنامه ریزی مدون و بازدیدهای مستمر بر فرایند ساخت و تکمیل این پروژه‌ها نظارت دقیقی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: همچنین فضای کتابخانه‌های عمومی باید شادابی و طراوت لازم برای جذب عموم علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی به ویژه کودکان و نوجوانان را داشته باشد که این مهم نیاز به برنامه ریزی در سطح کتابخانه، شهرستان و استان دارد.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار ارتباط با فرمانداران به عنوان روسای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها را در پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی لازم و ضروروی برشمرد و تاکید کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان کتابخانه‌های عمومی کمک بسیار شایانی در نیل به اهداف کتابخانه‌ها خواهد داشت که از این حیث ضروری است ارتباط مستمر با فرمانداران و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن ها در دستور کار مدیریت جدید قرار گیرد.
در ابتدای این جلسه علی معدنی‌پور ضمن ارائه گزارش کاملی از وضعیت کتابخانه‌های استان، آخرین وضعیت پروژه های ساخت کتابخانه در شهرستانهای مختلف را تشریح کرد.
همچنین آخرین وضعیت برگزاری جلسات انجمن در شهرستانها و نحوه اجرای مصوبات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=234320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x