تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

پایگاه های انتخاب رشته برای داوطلبان البرز دایر شد

  • کد خبر : 234298
  • 23 مرداد 1401 - 11:27

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: آموزش و پرورش این استان هشت پایگاه انتخاب رشته برای ارایه خدمات به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری دانشگاه ها در سال ۱۴۰۱ دایر کرد.

سردار فتح الهی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: انتخاب رشته برای دانش‌آموزان پذیرفته شده در آزمون سراسری از وظایف آموزش و پرورش نیست اما این اداره کل  به داوطلبان و دانش آموزان در فرایند انتخاب رشته صحیح کمک می کند.
وی بیان داشت: در این مراکز بهترین و با تجربه ترین مشاوران حضور دارند که ضمن شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش ها و قوانین انتخاب رشته با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: هر سال پایگاه های انتخاب رشته وابسته به آموزش و پرورش در سطح  نواحی و مناطق تابعه استان البرز فعال می شود تا داوطلبان با حداقل هزینه از مشاوره تحصیلی مشاوران استفاده کنند زیرا این مراکز صرفا باهدف کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته صحیح راه اندازی شده است.
فتح الهی با بیان اینکه این مراکز تا زمان اعلام قانونی انتخاب رشته فعالیت خواهند داشت، یادآورشد: اولیا در فرایند انتخاب رشته، علاقه فرزندان خود، توانایی علمی و همچنین توجه به تراز علمی را ملاک انتخاب رشته قرار دهند.
وی عنوان کرد: والدین سعی نکنند که علایق و سلایق خود را بر دانش آموزان تحمیل کنند و اجازه دهند که دانش آموزان براساس توان و رغبت خود و با هدایت و حمایت مشاورین اقدام به انتخاب رشته صحیح کنند.
وی تصریح کرد: اگردانش آموزی انتخاب رشته صحیح نداشته باشد و علی رغم توان و رغبت به رشته ای وارد شود که بعدا نتواند ادامه تحصیل دهد در آینده با سرخوردگی و شکست مواجه خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دراین پایگاه ها ۳۰ نفر از مشاوران متخصص و مجرب حوزه آموزش و پرورش استان البرز حضور دارند که با تعرفه دولتی فرآیند انتخاب رشته را انجام می دهند.
وی تاکید کرد: پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش البرز در دو نوبت صبح و عصرخدمات انتخاب رشته به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۱۴۰۱ را انجام می دهند.
امسال ۴۳ هزار داوطلب البرزی در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان البرز شرکت کردند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=234298

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x