تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرستان اشتهارد راه اندازی شود

  • کد خبر : 234297
  • 23 مرداد 1401 - 9:27

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد با بیان اینکه در این شهرستان شبکه جمع آوری فاضلاب وجود ندارد، گفت: ازشرکت آبفای استان انتظار می رود نسبت به ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه در اشتهارد اقدام کند.

حشمت الله کوثری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه نیاز شهرستان اشتهارد به تصفیه خانه ملموس است، افزود: با توجه به موقعیت صنعتی این شهرستان ضرورت دارد تا آبفا هر چه سریع تر نسبت به احداث شبکه فاضلاب اقدام کند.
وی همچنین به موضوع ساماندهی مدیریت پسماند در اشتهارد اشاره کرد و اظهار داشت: پسماند واحدهای صنعتی این شهرستان بایستی به سایت پسماندهای صنعتی استان  البرز هدایت شود.
کوثری  با اشاره به اینکه بعضی منفعت طلبان پسماندهای صنعتی را در محیط زیست تخلیه می کنند که منجر به بروز مشکل در منابع آب و خاک می شود، اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری این مشکلات دیرینه ای حل و فصل شود.
وی گفت: پسماند صنعتی ویژه اشتهارد به مراکز جمع آوری مجاز استان های اصفهان، قزوین و مرکزی و با نظارت و کنترل محیط زیست شهرستان در بستر سامانه جامع محیط زیست منتقل می شود و پسماندهای عادی شهرک صنعتی و شهر اشتهارد و پلنگ آباد نیز به سایت اخترآباد در ملارد منتقل خواهد شد ضمن آنکه  پسماندهای بیمارستانی و پزشکی بعد از بی خطرسازی به حلقه دره  استان البرز انتقال می یابد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد  با بیان اینکه از مسوولان می خواهیم تا  نسبت به موضوع محیط زیست شهرستان اشتهارد نگاه پایدارتری داشته باشند، افزود: هر گونه بارگذاری صنعتی در این شهرستان صنایع هایتک، کم آب بر و صنایع دانش بنیان باشد.
وی اظهار داشت: متاسفانه شهرستان اشتهارد از سالیان دور با مشکل کمبود آب دست به گریبان بوده که توجه ویژه مسوولان مربوطه به کنترل استفاده از آب های زیرزمینی را می طلبد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=234297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x