تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

۶۵۶ قطعه زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن البرز پیش بینی شده است

  • کد خبر : 234270
  • 20 مرداد 1401 - 19:47

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اعلام کرد: ۶۵۶ قطعه زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن دراین استان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، امیر جاویدپور  روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن استان البرز به خبرنگاران گفت : در بحث طرح  نهضت ملی  سکن استانداری البرز با  اداره کل راه وشهرسازی استان همراهی تنگاتنگی داشته تا این طرح به سرانجام برسد.
وی بیان داشت: با توجه به وسعت کم و تراکم جمعیتی بالا در استان تهیه زمین با مشکلاتی همراه است اما با این وجود در البرز ۶۵۶ قطعه زمین برای  طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی و جانمایی شده است  که  ساخت حدود ۸۵ هزار واحد مسکونی در این اراضی خواهیم داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: از سال ۹۸ تاکنون  حدود ۲۳۰ هزار نفر متقاضی مسکن در البرز  نام نویسی شده اند که  حدود ۱۳۰ هزار نفرآنان حائز شرایط شناخته شدند.
وی ادامه داد: تاکنون اسامی ۲۰ هزار متقاضی مسکن در استان البرز نهایی شده که برای ۶ هزارو۵۰۰ نفر آنها  ساخت واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است .
معاون استاندار البرز یادآور شد: در مجموع تاکنون برای ۲۱ هزار خانوار ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برنامه کار قرار گرفته که ۱۰ هزار واحد آنها عملیاتی شده است.
جاوید پور  با بیان اینکه پرونده نهضت ملی مسکن برای افراد واجد شرایط باز است ،اظهار داشت : مرحله دیگر نام نویسی نهضت ملی مسکن  در استان البرز پیش رو خواهیم داشت .
وی با بیان اینکه مسکن مهر به عنوان تجربه نخست دولتمردان در امر ساخت مسکن با مشکلاتی همراه شد، گفت : اکنون تلاش ها بر این است تا مشکلات مهر در طرح نهضت ملی مسکن تکرار نشود.
جاویدپور افزود: در این حال از نظر کارشناسان برای رفع نواقص و پیشگیری از مشکلات استفاده خواهد شد تا بتوان زمینه رفاه وآرامش را برای مردم فراهم کرد.
معاون استاندار البرز تاکید کرد: در بحث تامین آب طرح نهضت ملی مسکن درصدد هستیم تا از حق آبه سدهای کرج و طالقان سهمیه آب دریافت کنیم ضمن آنکه تامین برق ، گاز و سایر زیر ساخت در اولویت کاری قرار دارد.
نهضت ملی مسکن مختص ساکنان بومی البرز است
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به جدیت این اداره برای به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن گفت :  افراد بومی واجد شرایط فقط از مزایای این طرح برخوردارمی شوند.
رضا خالقی در حاشیه این بازدید افزود:  پروژه ۴۸۰ واحدی مسکونی  طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فردیس با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای متقاضیان احداث و تکمیل می شود.
وی بیان داشت : پیش از این یک قطعه زمین برای ساخت مسکن متقاضیان در فردیس اختصاص یافته بود که با توجه به مشکل ثبتی زمین دیگر از املاک اداره کل راه وشهرسازی استان جایگزین آن شد.
خالقی گفت :  هر بلوک مجتمع مسکونی ۴۸۰ واحدی فردیس در ۱۲ طبقه ساخته می شود که الزامات ایمنی در آنها رعایت خواهد شد.
وی تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن فقط برای بومی ها است  که داشتن  پنج سال سابقه سکونت جزو شرایط است و کسانی که رد درخواست شده اند شرایط پنج سال سکونت را نداشته اند.
شهرداری فردیس پای کار آمده است
سرپرست شهرداری منطقه یک شهرداری فردیس در حاشیه بازدید مسوولان استانی از پروژه ۴۸۰ واحد طرح نهضت ملی فردیس گفت : برای رفع موانع و تسریع در انجام این پروژه مدیریت شهری فردیس با تمام امکانات پای کار آمده است .
حمیدرضا عسکری اظهار داشت: شهرداری از ابتدای شروع کار در تهیه و صدور نقشه  ساخت این واحدهای مسکونی و پیش بینی الزامات همراهی و همکاری لازم داشته است  تا در کمترین زمان ممکن ساخته شود.
وی تاکید کرد: با تمام ظرفیت کارشناسی مدیریت شهری فردیس ، نظارت لازم بر ساخت این واحدها در ابعاد ایمنی و کیفی انجام خواهد شد تا پروژه طبق استاندارد ایمنی پیش برود.
عسکری گفت: پروژه ۴۸۰ واحدی فردیس در هسته مرکزی شهر قرار گرفته و ساکنان آینده این پروژه دسترسی لازم به مراکز تفریحی ، آموزشی ،خدماتی و درمانی خواهند داشت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=234270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x