تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ثبت نرخ بیکاری تک رقمی در استان البرز

  • کد خبر : 234173
  • 14 مرداد 1401 - 8:49

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به وضعیت شاخص‌های عمده بازار کار از تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان طی سال گذشته و سه ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش کمال مهر، عبدالله دارایی عصر پنجشنبه در سومین نشست کار گروه اشتغال البرز گفت: سهم اشتغال استان در سه ماهه نخست جاری در بخش های کشاورزی، صنعتی و خدمات به ترتیب ۲.۲، ۴۴.۷ و ۵۳.۱ درصد بوده است.
وی وضعیت اشتغال در البرز را مطلوب عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد ثبت اشتغال تا پایان تیر ماه سال جاری در ایجاد اشتغال برای ۱۸ هزار نفر مشارکت داشته اند.
رییس شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز در ادامه به حمایت از مشاغل خانگی پرداخت و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۸۸ میلیارد ریال در قالب ۳۰۳ طرح جهت تسهیلات حمایتی اشتغال مشاغل خانگی از محل اعتبارات ۱۴۰۱ به بانک های عامل استان رسیده است و بانک های عامل استان نیز بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات را در اختیار کارآفرینان و متقاضایان در بخش مشاغل خانگی قرار داده اند.
عبدالله دارایی در ادامه ضمن اشاره به گزارش عملکرد موسسات عامل در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری تا نیمه اول تیر ماه سال جاری گفت: در این مدت بیش از دو هزارو ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و به عبارتی ۷۳ درصد از اعتبارات تخصیصی در این بخش به متقاضیان تقدیم شده و در ازای این تسهیلات دو هزارو ۵۳۹ نفر اشتغال توسط دریافت کنندگان تسهیلات حمایتی تعهد شده است.
وی خاطرنشان کرد: در موضوع برنامه های اشتغال زا تبصره ۱۸ نیز تعداد ۷۳ طرح به بانک های عامل توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید رسیده است که بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار به متقاضیان پرداخت و الباقی نیز در دست بررسی بوده یا مورد موافقت قرار نگرفته است.
در این نشست هر یک از مدیران دستگاه های اجرایی از حوزه وظایف ماموریتی خود از جمله مسکن کارگری و همچنین راه اندازی شهرک صنعتی تخصصی دانش بنیان گزارش هایی ارایه کردند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=234173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x