تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

نگهداری آلبالو در فریزر برای آلبالو پلو با ماندگاری طولانی

  • کد خبر : 233873
  • 29 تیر 1401 - 2:06
نگهداری آلبالو در فریزر برای آلبالو پلو با ماندگاری طولانی

یکی از ترفندهای آشپزی برای هر خانم خانه دار این است که آلبالو را که میوه ای پرکاربرد و مفید است برای مدت طولانی نگهداری کند تا همیشه آلبالوی تازه داشته باشد! برای یادگیری نگهداری آلبالو در فریزر برای آلبالو پلو و مصارف دیگر با ما همراه شوید.

به گزارش «کمال مهر»؛آلبالو بسیار پر خاصیت و از میوه های تابستانی می باشد اما شاید بخواهیم آلبالو را در روزهای دیگر سال نیز میل کنیم بنابراین لازم است آلبالو را به روشی نگهداری کنیم که طولانی مدت سالم بماند و بتوانیم در فصل های دیگر سال نیز از آن استفاده کنیم. یکی از این روش ها نگهداری آلبالو در فریزر است. از آنجایی که آلبالو پلو خوشمزه ترین غذایی است که با آلبالو طبخ می شود، شما می توانید روش نگهداری آلبالو در فریزر برای آلبالو پلو را با این روش که در ادامه می آموزید، امتحان کنید.

کاهش التهاب و درد، پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی، تثبیت فشار خون و .. از خواص میوه محبوب آلبالو می باشد. این میوه کم کالری بوده و قند خیلی کمی دارد به همین دلیل برای افراد مبتلا به دیابت نیز مشکلی ایجاد نمی کند. از طرفی آلبالو برای پوست بسیار مفید می باشد و همچنین لاغر کننده است. جالب است بدانید علاوه بر فواید ذکر شده در بالا دمنوش آلبالو بی خوابی را درمان می کند و کمک کننده در درمان آسم است.

روش نگهداری آلبالو در فریزر

ما کاملترین روش نگهداری آلبالو در فریزر را به شما آموزش می دهیم تا جای سوالی نماند و بتوانید به راحتی آلبالو را برای مدت طولانی نگهداری کنید و در روزهای دیگر سال که در فروشگاه های میوه، آلبالو تازه یافت نمی شود، شما کدبانوی عزیز این میوه مفید را در فریزر خود داشته باشید و بتوانید به راحتی در برخی غذاهای خود استفاده کنید و یا به همان شکل خام و یخ زده نوش جان کیند و بچه ها نیز عاشق آلبالو یخ زده هستند!

همچنین می توانید روش تهیه آلبالو خشکه را در کمال مهر بیاموزید.

مواد مورد نیاز برای نگهداری آلبالو در فریزر

آلبالو۴ کیلوگرمکیسه فریزربه تعداد لازم

طرز نگهداری آلبالو در فریزر

زمان مورد نیاز: ۱۵ minutes. آماده کردن البالو دم آلبالو ها را جدا می کنیم و در ظرفی می ریزیم. شستن آلبالو در این مرحله از روش نگهداری آلبالو در فریزر برای آلبالو پلو، آلبالو ها را شسته و در آبکش می ریزیم. خشک کردن آلبالو سپس پارچه ای نخی را روی سطح صافی می اندازیم و آلبالو ها را روی آن می چینیم تا خشک شود. هسته گیری آلبالو هسته آلبالو ها را می گیریم. لازم به ذکر است در این مرحله از مراحل نگهداری آلبالو در فریزر، می توانید هسته آلبالو ها را جدا نکرده و با هسته فریز کنید. بسته بندی آلبالو آلبالو ها را در کیسه فریزر می ریزیم. فریزر کردن آلبالو کیسه ها را به آرامی روی هم میچینیم و به همان شکل در طبقه ای از فریزر قرار می دهیم.

مطالب پیشنهادی : مربای آلبالو خانگی

نکات مهم طریقه نگهداری آلبالو در فریزر

در نگهداری آلبالو در فریزر می توانید آلبالو ها را دانه دانه با دستمال نخی خشک کنید.برای نگهداری آلبالو در فریزر برای آلبالو پلو؛ می توانید ظرف پلاستیکی یا یکبارمصرف را جایگزین کیسه فریزر کنید.اگر دستگاه هسته گیر نداشتید از خلال دندان استفاده کنید.توجه کنید که برای نگهداری آلبالو در فریزر، نباید در کیسه فریزر آلبالو ها را فشرده بریزید زیرا له می شود و برای آلبالو پلو مناسب نخواهد بود.بهتر است آلبالو ها در طبقه ای مجزا از مواد دیگر در فریزر بگذارید تا طعم سبزی و پیاز موجود در فریزر را به خودش نگیرد و همچنین با قرار گرفتن وسایل دیگر فریزر روی آلبالو ها، له نشود.لازم به ذکر است که شما می توانید آلبالو ها را در شیشه نوشابه خالی بریزید و در فریزر بگذارید.دقت کنید که اگر آلبالو را با هسته فریز کرده اید، بعد از اینکه آلبالو ها را از فریزر در می آورید، کمی زمان بدهید تا نرم شود و سپس هسته ها را جدا کنید.

مدت زمان نگهداری آلبالو در فریزر چقدر است با این روشی که در بالا ذکر کردیم، شما می توانید حدودا دو سال آلبالو را در فریزر نگهداری کنید.

همچنین بخوانید :

شربت آلبالو

آب آلبالو خانگی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=233873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x