تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

بهترین فیلم های ناتالی پورتمن؛ به گزارش متاکریتیک وب سایت بین المللی

  • کد خبر : 233827
  • 29 تیر 1401 - 2:05

در این مطلب قصد داریم ۱۰ تا از بهترین فلیم های ناتالی پورتمن؛ به گزارش وب سایت بین المللی متاکریتیک (لئون: حرفه ای، نزدیک تر، گاردن استیت و…) را با شما به اشتراک بگذاریم.

به گزارش «کمال مهر»؛ناتالی پورتمن بازیگر صداپیشه، خواننده، مدل، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده با تابعیت دوگانه اسرائیلی و آمریکایی است. او ۹ ژوئن ۱۹۸۱ در یک خانواده کاتولیک ایرلندی ساکن در اورشلیم، آسیای غربی به دنیا آمد و بزرگ شد. با من در این پست از کمال مهر همراه باشید تا بهترین فیلم های ناتالی پورتمن؛ این بازیگر جوان اما کهنه کار هالییودی را با هم بررسی کنیم.

مطالب پیشنهادی: بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون

۱۰ فیلم برترناتالی پورتمن

شکی نیست که ناتالی پورمتن در کارش نامبر وان و از این نظر شایان ستایش است. حرفه ای بودن این ستاره حرف امروز و دیروز نیست. ناتالی از ۱۱ سالگی سوپر استار بوده و هست. بله! درست از سال ۱۹۹۴، یعنی زمانی که تنها۱۱ سال داشت در فیلم اکشن کلاسیک لوک بسون، «لئون حرفه ای» بازی کرد و از آن زمان به بعد همچنان ستاره هالییود است. نکته جالب در مورد این ستاره، کلاس کاری اش است. پیش نیامده که در طول این همه مدت فعالیت حرفه ای شایعه و حاشیه ای در دنیای پر سر و صدای هالییود از او بشنویم. در ادامه بهترین فیلم های ناتالی پورتمن؛ به گزارش متاکریتیک وب سایت بین المللی به شما معرفی می کنیم.

۱. لئون: حرفه ای (۱۹۹۴)

تاریخ انتشار: ۲۳ فوریه ۱۹۹۵ (هلند)کارگردان: لوک بسوننویسنده : لوک بسونفرانسوی: Léonامتیاز وب سایت متاکریتیک : ۶۴

پورتمن در سن ۱۱ سالگی به همه ثابت کرد که بازیگر بودن استعداد می خواهد و این استعداد ذاتی است. بازی او در فیلم لئون حرفه ای (Léon: The Professional) آنقدر با کیفیت بود که با وجود قدیمی بودن، همین امروز با بازی غول های هالییودی مقایسه می شود. ناتالی در این فیلم نقش دختر نوجوانی به نام ماتیلدا را بازی می کند که تمام اعضای خانواده اش به دست یک آدمکش روانی به نام گری اولد من کشته شده اند. آدمکش دیگری به نام لئون، همان جان رنو خودمان، در همسایگی ماتیلدا زندگی می کند. ماتیلدا با کمک لئون سعی می کند از این آدمکش روانی انتقام بگیرد.

مطالب پیشنهادی: بهترین فیلم های امبر هرد

۲. نزدیک تر (۲۰۰۴)

تاریخ انتشار: ۲۷ ژانویه ۲۰۰۵ (هلند)کارگردان: مایک نیکولزباکس آفیس: ۱۱۵.۵ میلیون دلارنامزدها: جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زنامتیاز وب سایت متاکریتیک : ۶۵

«نزدیک تر» فیلمی است که همواره کمتر از آنچه در واقع هست ارزش گذاری شده. بازیگران درجه یک زیادی در این فیلم بازی می کنند. تا دلتان بخواهد هم سکانس برای بازی و دیالوگ برای گفتن دارند. اما در واقع این ناتالی پورتمن است که داستان را بالا می کشد و با حضورش، حتی بدون دیالوگ، پلات را در دست می گیرد. داستان در مورد ۴ نفر است که اتفاقات ناخوشایند و غیر منتظره، زندگی شان را زیر و رو می کند. ناتالی در این فیلم نقش آلیس را بازی می کند. دختری که در جست و جوی زندگی جدید به لندن مهاجرت می کند. همان جاست که با جود آشنا شده و مسیر زندگی اش با چاشنی خیانت عوض می شود. از این رو اگر به دنبال بهترین فیلم ناتالی پورتمن هستید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

مطالب پیشنهادی: بهترین فلیم های جنیفر لارنس

۳. گاردن استیت (۲۰۰۴)

تاریخ انتشار: ۱۳ ژانویه ۲۰۰۵ (هلند)کارگردان: زک برافباکس آفیس: ۳۵.۸ میلیون دلارامتیاز وب سایت متاکریتیک : ۶۷

یکی از بهترین هنرنمایی های ناتالی پورتمن را می توانید در فیلم سینمایی گاردن استیت (Garden State) ببینید. ستاره توانمند Scrubs، زک براف، کارگردانی این اثر را بر عهده گرفته و نتیجه اش هم می شود شاهکاری به نام گاردن استیت. داستان در مورد نویسنده ای است به نام اندرو لارجمن که برای مراسم خاکسپاری مادرش باید به شهر آبا و اجدادی اش برگردد. ناتالی پورتمن در این فیلم نقش دختری را بازی می کند که از گذشته در زندگی اندرو بوده و باز هم به جریان زندگی اش بر می گردد. البته این بار خبرها و اتفاقات جدیدی در راه است!

۴. وکس لوکس (۲۰۱۸)

تاریخ انتشار: ۷ دسامبر ۲۰۱۸ (ایالات متحده آمریکا)کارگردان: بردی کوربتبودجه: ۱۱ میلیون دلارتوزیع کننده: نئونداستان از: بردی کوربت، مونا فستولدامتیاز وب سایت متاکریتیک : ۶۷

وکس لوکس (Vox Lux) را بازیگران توانمندش، ناتالی پورتمن و جود لا بالا کشیدند. داستان در مورد دختری است به نام سلسته، که از سنین نوجوانی اعجوبه بوده و استعدادش همه را شگفت زده کرده است. متاسفانه سلسته در جریان تیراندازی مدرسه قرار می گیرد اما این داستان جلوی شنیده شدن صدای جادویی اش را نخواهد گرفت. البته همیشه چالش هایی در مسیر زندگی هستند. چالش هایی که دیر بجنبید، نابودتان خواهند کرد.

۵. جنگ ستارگان: اپیزود ۳- انتقام از سیث

تاریخ انتشار: ۱۸ می ۲۰۰۵ (هلند)کارگردان: جورج لوکاسموسیقی از: جان ویلیامزباکس آفیس: ۸۶۸.۴ میلیون دلارامتیاز وب سایت متاکریتیک : ۶۸

جرج لوکاس قطعا یکی از بهترین کارگردانانی است که با ناتالی پورتمن همکاری داشته. اما این مسئله باعث نمی شود که قسمت اول و دوم جنگ ستارگان با نام های «تهدید فانتوم» و «حمله کلون ها» حرف جدیدی برای گفتن و چالش جذابی برای پیمودن داشته باشد. البته این داستان تا همیشه این گونه پیش نرفت. زمان ثابت کرد که قسمت سوم ها گاهی بهتر از سری اول و دوم هستند. برای بعضی ها قابل باور نبود که چگونه یک تریلوجی می تواند تا این حد با قسمت های اول و دوم فرق داشته باشد. ناتالی هم در این فیلم در اوج بوده و بهترین عملکرد را داشته است.

مطالب پیشنهادی: بهترین فیلم های مارول

۶. کوهستان سرد (۲۰۰۳)

تاریخ انتشار: ۱۹ فوریه ۲۰۰۴ (هلند)کارگردان: آنتونی مینگلاموسیقی از: گابریل یاردجوایز: جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و…امتیاز وب سایت متاکریتیک : ۷۳

ناتالی پیش از اینکه در وکس لوکس همبازی جود لا باشد، در فیلم کوهستان سرد با او همکاری داشت. البته باید اعتراف کرد که بیشتر سکانس های این فیلم به ستارگانی مانند نیکول کیدمن و رنه زلوگر اختصاص دارد. اما در هر صورت بازی ناتالی، فیلیپ سیمور هافمن، جیوانی ریبیسی و دونالد ساثرلند هم حماسی و شایان ستایش است. ناتالی در این فیلم نقش سارا را بازی می کند. بیوه ای جوان که یک شب به ویلیام پناه داده و سخت تر از آنچه فکر کنید تقاص پس می دهد.

مطالب پیشنهادی: بهترین فیلم های مارگو رابی

۷. گرما (۱۹۹۵)

تاریخ انتشار: ۱۵ فوریه ۱۹۹۶ (هلند)کارگردان: مایکل مانباکس آفیس: ۱۸۷.۴ میلیون دلارموسیقی از: الیوت گلدنتالامتیاز وب سایت متاکریتیک : ۷۶

حضور ستاره بی چون و چرای پرده های نقره ای، آل پاچینو و آقای جاوید هالیوود ، رابرت دنیرو را در کنار هم در نظر بگیرید. حالا چاشنی پورتمن را به پلات اضافه کنید. البته که عالی می شود! «گرما» شاهکاری بی چون و چرا، به کارگردانی میشل مان در ژانر جنایی حماسی است. ناتالی در این فیلم دختر خوانده پاچینو است. پلات اصلی هم در مورد دزدی از بانک است و نقش این شاه دزد حرفه ای را رابرت دنیرو بازی می کند.

مطالب پیشنهادی: بهترین فیلم های آل پایچینو

۸. نابودی (۲۰۱۸)

تاریخ انتشار: ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ (ایالات متحده آمریکا)کارگردان: الکس گارلندموسیقی توسط: بن سالزبری; جف باروبودجه: ۴۰ تا ۵۵ میلیون دلارامتیاز وب سایت متاکریتیک : ۷۹

فیلم سینمایی نابودی (Annihilation) یکی از بهترین و شکیل ترین فیلم های ناتالی است. ناتالی در این فیلم نقش زیست شناسی را بازی می کند که توانایی های رزمی هم دارد. او و گروهی دیگر از خانم ها به حبابی مرموز که میلیون ها کیلومتر از آمریکا را فرا گرفته فرستاده می شوند تا از چیستی آن سر در بیاورند. البته درون این حباب که با نام شیمر شناخته می شود فقط محیط خطرناک و جانداران عجیب و غریب پیدا نمی شود! خاطرات همسر متوفی ناتالی، ایزاک است که زنده شده و آزارش می دهد.

۹. قوی سیاه (۲۰۱۰)

تاریخ انتشار: ۳ فوریه ۲۰۱۱ (هلند)کارگردان: دارن آرونوفسکیداستان از: آندرس هاینزباکس آفیس: ۳۲۹.۴ میلیون دلارجوایز: جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زنامتیاز وب سایت متاکریتیک : ۷۹

تمام سر و صدایی که با اکران قوی سیاه (Black Swan) به کارگردانی دارن آرونوفسکی به پا شد مدیون از خود گذشتگی و عملکرد بی نظیر ستاره ای است به نام ناتالی پورتمن. تقریبا از همان سکانس های اول فیلم در روز اکران مشخص بود که او برای بازی در این فیلم نامزد اسکار خواهد شد. شاید بازی در شاهکار آرونوفسکی باعث شد که ناتالی بهترین بازیگر سال ۲۰۱۰ شناخته شود. این عملکرد عالی توسط ستارگان دیگری مانند وینسنت کسل و باربارا هارشی حمایت شده است. و ناتالی در نقش قوی سیاه تک ستاره درخشان این اثر است.

۱۰. جکی (۲۰۱۶)

تاریخ انتشار: ۹ دسامبر ۲۰۱۶ (ایالات متحده آمریکا)کارگردان: پابلو لارنباکس آفیس: ۳۶.۶ میلیون دلارموسیقی توسط: میکا لوینامزد جوایز : جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و …امتیاز وب سایت متاکریتیک : ۸۱

جکی فیلمی بود که پس از قوی سیاه، ناتالی و توانایی هایش را به رخ همه کشاند. این فیلم اقتباسی وفادار از زندگی بانوی اول کاخ، ژاکلین کندی است. البته پلات اصلی فیلم حول محور روزهای پیش از ترور همسر ژاکلین، کندی بزرگ می چرخد. گفتنی است که ژاکلین هم مانند تمام کندی ها جذاب است اما این تصمیمات این زن در دو روز قبل و دو روز بعد از ترور است که فیلم را جذاب می کند. و باید اعتراف کرد که هیچ کس جز ناتالی پورتمن نمی توانست هم زمان در اوج قدرت بودن و نزول به بیوه ای سوگوار را در یک فیلم بازی کند.

مطالب پیشنهادی: ماجرای مرلین مونرو و جان اف کندی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=233827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x