تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

بهترین قرص درمان گلودرد و سرماخوردگی چیست؟

  • کد خبر : 230713
  • 20 تیر 1401 - 20:26
بهترین قرص درمان گلودرد و سرماخوردگی چیست؟

گلودرد و سرماخوردگی از جمله بیماری هایی هستند که برای تمامی انسان ها رخ می دهند، به همین دلیل این بیماری ها به عنوان مادر تمامی بیماری های مزمن شناخته شده اند. زیرا اگر سرماخوردگی و یا گلودرد به خوبی درمان نشود، می تواند به ارگان های دیگر بدن آسیب وارد کند.

به گزارش «کمال مهر»؛گلودرد و سرماخوردگی از جمله بیماری هایی هستند که برای تمامی انسان ها رخ می دهند، به همین دلیل این بیماری ها به عنوان مادر تمامی بیماری های مزمن شناخته شده اند. زیرا اگر سرماخوردگی و یا گلودرد به خوبی درمان نشود، می تواند به ارگان های دیگر بدن آسیب وارد کند.

 امروزه، قرص ها و مکمل های دارویی زیادی در بازار موجود هستند که سبب می شوند افراد هر چه زودتر در پروسه درمان گلودرد و سرماخوردگی قرار گیرند. به همین دلیل سوالات زیادی در این باره پرسیده می شود که بهترین قرص گلودرد و سرماخوردگیچیست! در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.  

علائم سرماخوردگی

در اولین مرحله، شما باید با علائم سرماخوردگی آشنا باشید و سپس برای درمان گلودرد و سرماخوردگی اقدام کنید. از علائم عمده سرماخوردگی می توان به آبریزش بینی، سرفه های مکرر، بدن درد شدید، ضعف عضلانی اشاره کرد. این علائم با بیماری آنفولانزا مشترک هستند، اما به طور کلی علائم آنفولانزا از علائم سرماخوردگی شدیدتر هستند و فرد مجبور است مدت زمان بیشتری در بستر بیماری باقی بماند. با توجه به شیوع بیماری کرونا و شباهت آن با سرماخوردگی تشخیص نوع بیماری اهمیت زیادی دارد. در بیماری کرونا سرفه ها خشک هستند و فرد مبتلا بویایی خود را از دست می دهد.

بهترین قرص گلودرد و سرماخوردگی کدام است؟

استامینوفن یا NSAID ها (داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن می توانند بسیاری از علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد را از بین ببرند. در واقع، اگر با شروع علائم استفاده از این داروها را آغار کنید، می توانید هر چه زودتر بیماری خود را درمان کنید و زودتر بهبود پیدا می کنید. اما با توجه به این موضوع که شرایط بدنی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، توصیه می شود قبل از استفاده از هر نوع قرص برای درمان گلودرد و سرماخوردگی با پزشک مشورت کنید.

آیا مکمل های گلودرد و سرماخوردگی واقعا موثر هستند؟

در کنار قرص که برای درمان گلودرد و سرماخوردگی استفاده می شود، استفاده از مکمل های دارویی که برای درمان گلودرد و سرماخوردگی طراحی شده اند اهمیت بسیار زیادی دارد. سوالات زیادی پرسیده می شود که آیا این مکمل ها موثر هستند! پاسخ به این سوال قطعا مثبت است! برخی از این مکمل ها پایه گیاهی دارند. همانطور که می دانید گیاهان دارویی برای حفظ سلامتی موثر هستند و اگر طبق دستو العمل مورد استفاده قرار بگیرند، برای درمان سرماخوردگی مفیدند. برخی دیگر نیز از عاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و به حفظ سلامتی کمک می کنند.

بهترین ویتامین برای بهبود سرماخوردگی و گلودرد چیست؟

ویتامین ث یکی از مهمترین ویتامین هایی است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و استفاده از این ویتامین در زمان سرماخوردگی یپشنهاد می شود. ویتامین ث علائم بیماری سرماخوردگی را کنترل می نماید و می تواند این بیماری را در روند هر چه زودتر بهبودی قرار دهد. استفاده از ویتامین د۳ نیز می تواند برای درمان گلودرد و سرماخوردگی مفید باشد. مطالعات نشان داده اند این ویتامین برای کنترل علائم عفونت ریه موثر است و می تواند به بهبود عفونت کمک کند.

راهکارهای دیگر برای بهبود سرماخوردگی

استراحت کنید و از انجام کارهای بدنی و فکری بپرهیزید.از معجون آب گرم، لیمو و عسل استفاده کنید.از مکمل های مولتی ویتامین استفاده کنید و یا مصرف میوه را در این دوران افزایش دهید.تا جایی که امکان پذیر است در مکان های پر جمعیت قرار نگیرید.در زمان عطسه بینی و دهان خود را به طور کامل پوشش دهید تا بیماری تان انتقال پیدا نکند.

قرص گلودرد و سرماخوردگی را از کجا بخریم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد بهترین قرص برای درمان گلودرد و سرماخوردگی در اختیار شما قرار دهیم. بهتر است بدانید استامینوفن یا NSAID ها (داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن می توانند بسیاری از علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد را از بین ببرند.

اگر می خواهید برای خرید قرص گلودرد و سرماخوردگی اقدام کنید ( تا هر چه زودتر به درمان گلودرد و سرماخوردگی کمک کنید)، می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. کارشناسان این سایت به شما کمک می کنند تا بهترین مکمل را برای ارتقا سلامتی خود خریداری کنید.

۵ ۱ رای
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x