تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

۴۰ هزار معلم جدید روانه مدارس کشور می شوند

  • کد خبر : 230186
  • 13 تیر 1401 - 19:29

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: امسال ۴۰ هزار معلم دانش آموخته این دانشگاه روانه مدارس کشور می شوند.

به گزارش ایرنا، رضا صحرایی شامگاه دوشنبه در آیین جشن دانش آموختگی ۸۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان پردیس حکیم فردوسی فردیس استان البرز افزود: اکنون دانشگاه فرهنگیان ۹۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو معلم دارد.
وی بیان داشت: امسال ۲۵ هزار دانش معلم جدید پذیرفته می شوند؛ شیوه جدید جذب معلم در دستور کار قرار دارد که بعد از تصویب در سازمان اداره استخدامی و سایر نهادها شیوه های جدید جذب دانشجو معلم و معلم هم دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه معلم باید انگیزه ساز باشد نه انگیزه سوز، فرصت ساز باشد نه فرصت سوز، گفت: معلم مانند بازیگری روی سن تئاتر است هیچ عامل بیرونی به غیر از مخاطب نباید تاثیر گذار باشد .
پرویز انصاری راد معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز گفت: برای اینکه معلم شایسته و حرفه ای شود به طور حتم نسبت به کسب علم و دانش تلاش کند و مهارت های معلمی ، روش های تدریس و طراحی آموزشی ارزش های اخلاقی و نگرش های اخلاقی بگذراند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در این آیین گفت: این دانشجویان ورودی سال ۹۷ بودند که در مهر سال ۱۴۰۱ به عنوان معلم در مدارس کشور مشغول می شوند.
علی حجر گشت افزود: دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان تربیت می شوند این آمادگی را دارند باتوجه به زیست بوم های جدید وجود دارد بتوانند دانش آموزان را بهتر و مناسبتر برای شرایط جدید تربیت کنند.
وی اظهار داشت: کسانی که در دانشگاه فرهنگیان تربیت می شوند و آموزش می بینند بهترین افراد برای تعلیم و تربیت فرزندان خواهند بود.
ی با اشاره به اینکه استان البرز یکی از استان های فقیر به لحاظ سرانه آموزشی است ، بیان داشت: به دلیل رشد جمعیت و مهاجرت بی رویه و رشد زیاد دانش اموزی بالایی دارد؛ البرز استان آخر در زمینه سرانه آموزشی است و این فقر شامل دانشگاه فرهنگیان است سال گذشته به همت یکی از مدارسی که کنار پردیس خواهران بود به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد تا مشکلات کمتر شود.
حجرگشت گفت: در سرانه آموزشی استان البرز مشکلات عدیده ای دارد در بعضی مناطق مدارس دو نوبته است با تراکم بالای ۳۵ تا ۴۰ به بالا هر آنچه که بتوانیم برای خدمت به دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان تلاش خواهیم کرد.
حجت الاسلام صاحب الامر نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان استان البرز هم گفت: باید تسهیل و تسریع در کار دانشجو معلم شود.
در پایان مراسم از دانشجویان نمونه و استادان دانشگاه تقدیر شد و همچنین به ۱۲ زوج دانشجو هدایایی تقدیم شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x