تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری ابلاغ شد

  • کد خبر : 230119
  • 10 تیر 1401 - 9:56

در جلسه معاون اشتغال تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و بانک های عامل در این اداره کل برگزار شد، اعتبارات مربوط به تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اعلام این خبر گفت: دولت در سال جدید در مجموع ۹۷۵ میلیارد ریال اعتبارات در بخش مشاغل خانگی پیش‌بینی کرده است که برای طرح های گروهی پشتیبان تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای حداقل اشتغال ۴۰ نفر و به ازای هر نفر حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال و سفت پرداخت طرح های فردی مستقل به ازای هر نفر هزار میلیون ریال و در مجموع ۱۰ میلیارد ریال خواهد بود.
معاون اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این جلسه تصریح کرد: علاوه بر اعطای تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی برای گروه ها و نفرات متقاضی جدید، در خصوص اعطای تسهیلات به پیشران های فعال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خود نیز اعتباراتی پیش بینی شده است که در صورت ارایه طرح های توسعه ای خود می توانند از این اعتبارات استفاده کنند.
ابراهیم شادمهر در ادامه افزود: منابع اعتباری به بانکهای عامل استان شامل بانک توسعه تعاون به میزان ۳۵۰ میلیارد ریال، بانک کشاورزی ۱۵۰ میلیارد ریال، پست بانک ۹۵ میلیارد ریال و بانک رفاه کارگران نیز ۳۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی در ادامه گفت : دستورالعمل اجرایی ایجاد ۹۷۵۰ شغل خانگی در استان البرز پیرو ابلاغیه مورخ پنجم تیر ماه ۱۴۰۱ بر پرداخت تسهیلات به صورت فردی و پشتیبان و همچنین اولویت پرداخت به پشتیبان فعال و تعاونی ها و پرداخت مجدد اعتبارات خاص پشتیبان که تعهدات قبلی را انجام داده‌اند و قصد توسعه فعالیت پشتیبانی را دارند تاکید دارد.
معاون اشتغال داره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی از پرداخت تسهیلات به متقاضیان که آمادگی لازم جهت ورود به مشاغل خانگی را دارند خواست نسبت به ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی و طی مراحل و صدور مجوزهای لازم نسبت به پیگیری استفاده از تسهیلات اعتباری قرض الحسنه مشاغل خانگی از آدرس http://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ اقدام کنند.
شایان ذکر است متقاضیانی که فاقد گواهی تجربه یا مهارت می باشندف در طرح جدید ۶ ماه فرصت دارند تا نسبت به ارائه مدارک مهارت اقدام کنند و در ابتدا فقدان مدارک مربوط به گواهی تجربه و مهارت مانعی برای ثبت نام و استفاده از تسهیلات مربوط نخواهد بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230119

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x