تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

افزایش قیمت نان در البرز در کار نیست

  • کد خبر : 230114
  • 09 تیر 1401 - 20:46

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: تمام امکانات دولت و دیگر دستگاه ها بسیج شده و قرار نیست افزایش قیمتی در بخش نان داشته باشیم و دولت اجازه نخواهد داد که آب در دل مردم تکان بخورد.

به گزارش ایرنا، رامین ربیعی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه هدف  از طرح هوشمند سازی نانوایی ها این است که جلوی قاچاق آرد گرفته شود، افزود: در واقع  به ازای هر خرید نان مابه‌التفاوت قیمت به صورت یارانه برای نانوایان واریز  خواهد شد که این مهم جلوی تخلف در فروش و قاچاق آرد را می‌گیرد.
وی با اشاره به نظارت بر بازار گفت: در صورت تخلفاتی از جمله پاک کردن قیمت ها، گرانفرشی و یا احتکار این اطمینان خاطر داده می شود که در کمتر از ۲۴ ساعت با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.
ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احیای واحدهای تولیدی در البرز خاطر نشان کرد: ۳۲۶ واحد تولیدی در استان بنا به دلایلی روند فعالیت آنها متوقف و یا دچار کندی شده بود که با توجه به اولویت های صورت گرفته برای احیای این واحدها از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون  ۱۳۹ واحد با ظرفیت اشتغال چهار هزار و پنج نفر و با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بار دیگر به چرخه تولید بازگشتند.
وی ادامه داد: این در حالی است که در حال پیگیری مشوق هایی از جمله اعمال تخفیف برای واحدهای راکدی که تاکنون نتوانسته اند بدهی های مالیاتی خود را پرداخت کنند می باشیم.
ربیعی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی کار در شهرک های صنعتی استان البرز از جمله شهرک صنعتی اشتهارد تاکید کرد: بر همین اساس پیشنهاداتی از جمله اینکه مراکز کاریابی و مراکز مردم نهاد که به دنبال اشتغال هستند ارتباط گرفته و پس از جمع کردن نیروی کار به کار خانه خاص فرستاده که بتوان سرویس های رفت و برگشت برای این افراد قرار دارد، اعتقاد ما بر این است که ما نیروی بیکار متقاضی شغل زیاد داریم اما با توجه به اینکه اتصال به خوبی صورت نگرفته امروز شاهد نبود نیروی کار در این شهرک ها هستیم.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت  البرز در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش مدت زمان صدور مجوز و پروانه های بهره برداری در استان با هدف رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: اشتغال پایدار به شرط نداشتن آلایندگی از اهداف ما است.
ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی ۱۵۵ شرکت دانش بنیان صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: این تعداد رو به افزایش بوده و همچنین ۷۸ طرح صنعتی دانش بنیان در البرز داریم که با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در بخش صنعت اولویت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی به شرکت های دانش بنیان تولیدی است.
بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مشغول به فعالیت هستند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x