تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

۵۵۸ هزار نفر در کنکور ریاضی و علوم انسانی شرکت کردند

  • کد خبر : 230103
  • 09 تیر 1401 - 13:27

رییس سازمان سنجش کشور گفت:حدود ۵۵۸ هزار نفر امروز نهم تیرماه در کنکور شرکت کردند که ۱۴۸ هزار نفر رشته علوم ریاضی و فیزیک و ۴۱۲ هزار نفر از گروه انسانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرسول پورعباس روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از روند برگزاری آزمون سراسری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی کرج افزود: یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در مجموع کنکوری های سال جاری هستند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش ظرفیت داشته است.
وی ادامه داد: فردا شلوغ ترین روز کنکور است و ۵۷۴ هزار نفر در گروه علوم تجربی شرکت خواهند کرد که حدود ۳۰ هزار نفر بیشتر از تعداد داوطلبان امروز است.
پورعباس بیان داشت: روز گذشته در کنکور هنر مشکل خاصی نبود اما یکسری داوطلبان به خاطر همراه داشتن گوشی موبایل سر جلسه از آزمون محروم شدند و ما از قبل اعلام کرده بودیم که دستگاه آشکار ساز داریم و تاکید کردیم که همراهشان گوشی و وسایل الکتریکی به همراه نداشته باشند و این کار برای حفاظت از آزمون است.
وی افزود: هر نوع دستگاه الکترونیکی مانند ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند شناسایی و تخلف محسوب شده و فرد از امتحان دادن محروم می شود.
پور عباس یادآورشد: همچنین از پلیس فتا تشکر می شود که گروه هایی را که با فروش سوالات جعلی کنکور باعث فریب مردم می شدند را دستگیر کردند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x