تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دریافت هرگونه وجه برای ثبت نام در مدارس دولتی البرز ممنوع است

  • کد خبر : 230099
  • 09 تیر 1401 - 9:37

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: دریافت هرگونه وجه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی این استان به جز هزینه بیمه و کتاب درسی ممنوع است.

« امیر والی پور » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی مطابق آیین نامه اجرایی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید به مدارس استان ارسال شده است،افزود: براین اساس به غیر از مدارس غیردولتی، شاهد و استعدادهای درخشان که شهریه مصوب را به هنگام ثبت نام دریافت خواهند کرد، سایر مدارس حق دریافت هیچگونه وجهی حتی در قالب کمک های مردمی را ندارند.
وی خاطرنشان کرد: به غیر از هزینه کتاب و بیمه، دریافت هرگونه وجه توسط کارکنان مدرسه درهنگام ثبت نام غیرقانونی است و سرپرست دانش آموزان در صورت مشاهده، این موضوع را به ستاد ثبت نام فعال در نواحی و مناطق هشتگانه و اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش کنند و یا در سامانه آموزش و پرورش شکایت خود را ثبت کنند.
وی بیان داشت: از همه دانش آموزان و اولیا ی استان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، عدم پاسخگویی مسئولان و مشکلات مربوط به ثبت نام در مدارس استان، شکایات و پیشنهادهای خود را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش و دبیرخانه ستاد استانی نظارت بر ثبت نام و ستاد نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان، با تلفن شماره ۳۲۵۲۵۶۵۷_۰۲۶ گزارش دهند.
والی پور به ثبت نام دانش آموزان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۱در مدارس پرداخت و اضافه کرد: گروه‌های ویژه نظارت و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان در طول مدت ثبت نام با مراجعه به مدارس و ستادهای ثبت نام در مناطق مختلف استان، ضمن نظارت و پایش مستمر، مراحل مختلف ثبت نام دانش آموزان در مدارس را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و در صورت گزارش هرگونه تخلف با متخلفان احتمالی برخورد قانونی مطابق مقررات و ضوابط انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: دریافت کمک‌های مردمی و هزینه کلاس‌های فوق برنامه مدارس دولتی و هیأت امنایی صرفاً پس از آغاز سال تحصیلی انجام خواهد شد و پرداخت کمک‌های مردمی به مدارس باید با اختیار، بدون اجبار و با واریز مستقیم به حساب رسمی مدرسه انجام شود زیرا دریافت هرگونه وجه به صورت نقدی ممنوع است.
وی با بیان اینکه انجام هرگونه مصاحبه، آزمون ورودی و تعیین شرط معدل برای ثبت نام در مدارس عادی ممنوع است، عنوان کرد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیر دولتی، شاهد، هیأت امنایی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی بر اساس دستورالعمل‌های ویژه خود انجام می‌شود.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: پوستر شهریه مصوب ثبت نام دانش آموزان به خصوص درمدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ باید در معرض دید عموم نصب شده باشد.
وی تاکید کرد: ثبت نام در مدارس استان با توجه به محل سکونت دانش آموزان و اجرای محدوده بندی جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان به استناد ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی مدارس انجام می‌شود.
استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230099

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x