تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

استاندار البرز: چاه های فاقد پروانه پلمب شوند

  • کد خبر : 230098
  • 09 تیر 1401 - 9:36

استاندار البرز گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از نیاز آب استان از محل منابع زیرزمینی تامین می‌شود، باید بهره‌برداری‌های غیرمجاز از چاه‌ها متوقف شود و چاه‌ های فاقد پروانه پلمب شوند.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان البرز افزود: همچنین با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از نیاز آب استان از محل منابع زیرزمینی تامین می شود، باید بهره برداری های غیرمجاز از چاه ها متوقف شود و چاه های فاقد پروانه پلمب شوند.
وی گفت: تغییر الگوی مصرف آب در کشاورزی و توسعه کشت گلخانه ای بجای کشاورزی سنتی نیز ضرورت دارد.
استاندار البرز یادآورشد: کاهش بارش ها در سال آبی گذشته و استمرار روند خشکسالی در سالیان اخیر موجب شده که منابع آب در کشور آسیب پذیر و محدود شود.
وی ادامه داد: بر این اساس با پیش بینی های صورت گرفته درصدد هستیم که تامین آب شرب مردم استان البرز با وقفه و خللی مواجه نشود ولی در این زمینه نیازمند همراهی مردم هستیم.
عبداللهی گفت: صرفه جویی در مصرف آب در حوزه های مختلف مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی مورد انتظار است و متولیان امر باید برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اقدام کنند.
وی با تاکید بر اهمیت ایجاد رینگ شبکه آبرسانی استان البرز، افزود: ضرورت دارد که افق بلند مدت سیاست آبی استان ترسیم شود تا با استناد به آن زیرساخت های لازم پیش بینی شود.
استاندار البرز بیان داشت: هر محله در استان نیاز به تصفیه خانه دارد، از سوی دیگر باید ایجاد چاه های جذبی، حوضچه های آرامش و بسترهای بازچرخانی آب و تصفیه پساب در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار گیرد.
پنج تصفیه خانه فاضلاب در البرز فعال شده است .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230098

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x