تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

۱۵ هکتار اراضی کشاورزی فردیس آزاد سازی شد

  • کد خبر : 230059
  • 08 تیر 1401 - 13:37

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس استان البرز گفت : با تخریب تعدادی بنای غیرمجاز، ۱۵ هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان آزادسازی شد.

« علیرضا بدری » روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بناها دیروز  با حکم قضایی و باهمکاری نیروی انتظامی ،شهرداری ، کلانتری ۱۵ مشکین دشت، بخشداری مشکین دشت ، دهیاری فرخ آباد زیبادشت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان  فردیس در اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی در روستای فرخ آباد خیابان کشاورز تخریب شدند.
وی اظهار داشت: در راستای اجرای قانون مذکور  ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهرستان فردیس شامل ، ۲۵ مورد تفکیک و قطعه بندی غیر مجاز ، محوطه سازی ۱۵ مورد به مساحت تقریبی ۷۵۰ متر مربع ،دیوارکشی غیرمجاز به تعداد ۷۰مورد به طول تقریبی چهار هزارو ۲۰ مترمربع، بنا سه واحد به مساحت ۳۵۰ مترمربع، دپوی مصالح ۲۰ مورد به مساحت ۷۰۰ متر مربع، استخر سه مورد مساحت ۳۵۰ متر، احداث راه و جاده به مساحت تقریبی  یک هزار و ۵۰۰ متر مربع تخریب و جمع آوری شد.
مدیر جهاد کشاورزی فردیس افزود: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هرگونه ساخت و ساز در خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون مذکور ممنوع می باشد و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
وی از مردم خواست از خرید املاک فاقد مجوز خودداری نموده و قبل از انجام معامله از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی فردیس استعلام نمایند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو واقع نشوند.
بدری گفت: مردم برای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.
شهرستان فردیس حدود ۲ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.
مشکین دشت  دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230059

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x