تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

سیدالشهدا پیوند دهنده دلها در ایران کوچک است

  • کد خبر : 229924
  • 02 تیر 1401 - 9:06

نایب رئیس شورای کلانشهر کرج گفت: زنجانی ها یکی از اقوام پرنفوذ و وزین در کرج بوده و ما از فعالیت های فرهنگی اجتماعی اشراق استقبال و حمایت می کنیم. اصولا امام حسین(ع) پیوند دهنده دلهای اقوام مختلف ایرانی ساکن در کرج است.

✍️ رضا قاسمپور
در ادامه سلسله دیدارهای اعضای موسسه فرهنگی هنری زنجانی های مقیم البرز (اشراق) با مسئولین و نخبگان استانی، امروز یکم تیر ۱۴۰۱ جلسه هم اندیشی با تعدادی از اعضای شورای کلانشهر کرج برگزار گردید.
در این دیدار پس از معرفی حاضرین توسط مهندس علیرضا موسوی، اعضا نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل چالشی فرهنگی اجتماعی به اشتراک گذاشتند. در پایان اعضای شورا به بیان دیدگاه‌های فرهنگی اجتماعی خود پرداختند. دکتر علیرضا رحیمی نایب رئیس شورا افزود: حصرت سیدالشهدا ملات پیوند اقوام مختلف در ایران کوچک می باشد.
 

 
کرج میزبان یادواره شهدای زنجانی
در این نشست هم اندیشی ابتدا “حاج شوذب محمدی” مدیر عامل موسسه اشراق ضمن تشریح فرآیند شکل گیری اشراق افزود: پس از دهه ها فعالیت جسته گریخته بالاخره تیم حاضر از سه سال پیش پیشقراول دریافت مجوز موسسه چندمنظوره فرهنگی هنری با گستره فعالیت ملی بوده و در این مدت خدمات عام المنفعه و مومنانه قابل توجهی را در چهار گوشه استان سبب ساز بوده است.
محمدی افزود: جنس دغدغه اعضای اشراق فرهنگی،اجتماعی و مذهبی بوده و کمک های مومنانه و اقدامات جهادی عام المنفعه به اقشار آسیب پذیر در دستور کارماست. برای تبرک فعالیت رسمی برانیم تا سوم مرداد ضمن برپایی مراسم طشت گذاری و اعلان عزای حسینی،یادواره شهدای زنجانی تبار البرز را خودجوش و مردمی برگزار نمائیم.
 

 
رویکرد اشراق فرهنگی اجتماعی است
رضاقاسم پور دبیرکمیته فرهنگی نیز ضمن تشکر از برپایی جلسه هم اندیشی افزود:بنظر می رسد ضریب نسبت فعالیت های نرم افزاری(فرهنگی اجتماعی) شورا و شهرداری با فعالیت های کالبدی و سخت افزاری(ساخت و ساز پلها و…)بالانس نیست دوره پساکرونا روح و روان شهر گرفتار یخبندان فرهنگی و رکود و جمود اجتماعی است. ما برای تهیه خوراک فرهنگی متناسب با نیازهای روز نسل جوان و کمک در کاهش آسیب های اجتماعی بدون توقع و بی منت در کنار نهادهای فرهنگی و مشخصا شورا و شهرداری کرج قرار داریم.
کلونی های قومیتی فرصت سازند
حجت الاسلام سعیدی دبیر کمیسون فرهنگی شورا ضمن استقبال از شروع فعالیت های رسمی اشراق افزود: بر اساس آموزه های دینی، حب وطن و زادگاه خود بخشی از ایمان است.حد ترخص شرعی از زادگاه محاسبه می شود. کلونی های قومیتی فرصتی بی بدیل برای استان البرز بوده و مفاهمه جدی و گفتگوی منطقی بین اقوام در مجاری قانونی بهترین ظرفیت برای تحکیم هویتی ملی و دینی ماست.
در کمیسیون فرهنگی از حرکت‌های فرهنگی و آئینی اقوام حمایت کرده و گیری در این خصوص نداریم.آماده ایم تقویم کاری مشترک با موسسه اشراق تعریف و تنظیم کنیم.
 

 
حصرت سیدالشهدا پیوند دهنده دلهاست
علیرضا رحیمی نایب رئیس شورای کلانشهر کرج نیز ضمن استقبال و خرسندی از شروع فعالیت های ارزشی اشراق افزود:زنجانی ها یکی از اقوام پرنفوذ و وزین در کرج بوده و ما از فعالیت های فرهنگی اجتماعی اشراق استقبال و حمایت می کنیم. اصولا امام حسین(ع) پیوند دهنده دلهای اقوام مختلف ایرانی ساکن در کرج است.
رحیمی ضمن استقبال از مشارکت شورا و شهرداری در مراسم یادواره شهدا و طشت گذاری اعلان عزای زنجانی ها افزود:مایلیم در جلسه ای اختصاصی و با حضور در محلِ مراسم، موضوع را میدانی و عملیاتی بحث و بررسی کنیم.
“پارک اقوام” حلقه وصل قومیتهاست
دکتر عمار ایزدیار رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نیروی انسانی نیز با اشاره به واقعیت اقوام متنوع و متکثر ساکن در کرج افزود: تاسیس پارک اقوام در کرج بیانگر اهمیت و توجه مردم و مسئولین به این فرصت مهم می باشد. اشراق می تواند در برپایی جشنواره اقوام ایرانی در برنامه های پارک اقوام پیشقدم و پیشقراول بوده و با ارائه خدمات فرهنگی در جذب،اموزش و نگهداشت اعضای خود موثر باشد.
ایزدیار افزود: در خصوص برگزاری یاداوره شهدا و طشت گذاری و اعلان عزای حسینی نیز با تمام قوا در کنار برادران زنجانی هستیم.
 

 
حمایت از فعالیت های فرهنگی
مهندس قاسم پور سخنگوی شورای شهر کرج دیگر عضو شورا نیز ضمن استقبال از فعالیت های فرهنگی اشراق به بیان خاطرات حضور خانواده خود در استان زنجان پرداخته افزود: دسته های معظم حسینیه اعظم و زینبیه اعظمِ زنجان زینت بخش شهر شور و شعور حسینی است. اتحاد زنجانی ها در امورات خیریه و آئینی ستودنیست. شما پیشتازان گرامیداشت اهل بیت(ع) هستید.ما هم در کنار شما برای تداوم فعالیت های فرهنگی اجتماعی و آیینی در کلانشهر کرج خواهیم بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x