تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

درخواست پلیس از قوه مقننه برای وضع قوانین بازدارنده در حوزه سرقت

  • کد خبر : 229876
  • 31 خرداد 1401 - 18:37

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه قوانین موجود در حوزه برخورد با سارقان بازدارنده نیست، از قوه مقننه درخواست کرد تا با وضع قوانین بازدارنده در حوزه سرقت، نگرانی و دغدغه مردم را در این زمینه کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه تمام تلاش و برنامه های پلیس برای آرامش و امنیت مردم است، گفت: استان البرز از جمله استان هایی است که جمعیت غالب آن جمعیت مهاجر و شناور هستند و عدم رعایت مسائل حفاظتی از سوی شهروندان باعث افزایش سرقت های خرد از سوی معتادان متجاهر شده است.
وی به وظایف پلیس در حوزه سرقت اشاره کرد و افزود: پلیس در این حوزه ۳وظیفه دارد که ۲ مورد آموزش و توجیه شهروندان و اقدامات انتظامی و گشت هدفمند در حوزه پیشگیری و کشف استرداد اموال مردم در حوزه مقابله ای است.
جانشین فرماندهی انتظامی کشور ادامه داد: مبارزه جدی با مقوله سرقت نیازمند یک کار زیربنایی و حرکت جدی است که این مهم باید مورد توجه همه دستگاه‌های مسئول قرار بگیرد.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با تصمیماتی که اتخاذ شد، در استان البرز تعداد نگهبان های محله تا شهریور ماه سال جاری ۳ برابر خواهد شد که لازم است برای ارتقاء امنیت استان، صاحبان باغات و اماکن رفاهی و همچنین مسئولان شهری همکاری لازم را در این زمینه با پلیس داشته باشند.
سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری چندین باره برخی سارقان از سوی پلیس در یک بازه زمانی کوتاه اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم بازدارندگی قوانین موجود در حوزه مبارزه با سرقت، از قوه مقننه و همه مسئولان مربوطه درخواست داریم تا برای کاهش دغدغه مردم در این حوزه، با وضع قوانین بازدارنده به این وضع موجود ساماندهی ببخشند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد که بازدارنده نبودن قانون مبارزه با سرقت باعث تحمیل بارکاری مضاعف به پلیس و دستگاه قضایی شده است.
وی همچنین به نقش رسانه برای پیگیری این موضوع اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید با مطرح کردن دغدغه های مردم و پیگیری آنها تا رسیدن به نتیجه موضوع را دنبال کنند.
جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور در پایان با اشاره به تلاش دشمنان و معاندان برای نا امن جلوه دادن کشور، اضافه کرد: به حمدالله پلیس و سایر دستگاه امنیتی به میزانی از توانمندی رسیده‌اند که حرفه ای ترین مجرمان را در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیری می کنند.
 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x